• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • eniway

Jag gick in till mina föräldrar när jag var uppåt 6-7 år och jag hade ryggat undan om min pappa låg naken.

• astegmatism
    Wondering skrev 2013-11-25 10:31:02 följande:
    Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...
    Det är väl ok, så länge han inte gör någonting fult på  eran gemensamma dotter
  • Lufsan
    Michelle 341 skrev 2013-11-25 18:10:10 följande:
    Du överreagerar mamsen!

Eftersom han alltid sovit naken är det inget konstigt att han fortsätter med det även om dottern sover där. Han är bekväm med sin nakenhet till skillnad från dig som anser det lite obehagligt sexuellt och tycker det känns obekvämt att din dotter ligger i närheten av en naken mans snopp. Kanske dina egna fantasier du ska skyla och inte makens kön?

Jag och min man sover nakna med vår 3.åring mellan oss som också är en nakenfis, hon klär av sig kläderna flera gånger om dagen här hemma och jag får ständigt ta på dem igen. Hon trivs bäst naken helt enkelt, precis som vi. Inget konstigt och inget obekvämt.

Självklart kommer vi klä på oss mer av respekt för hennes intergritet när hon blir äldre, men än är hon bara 3 och fortfarande ett litet barn helt opåverkad av nakenhet, det var bara 3 år sedan hon själv föddes -naken.       
    En dag i sänder.
  • Anonym (5)
    Annsiss skrev 2013-11-25 17:41:33 följande:
    Är väl inget konstigt min pappa sov alltid naken när jag var barn inget jag upplevde som konstigt man brukar ju inte dela säng när man är tonåring precis.

Nej precis

Då är något jävligt fel.

Skulle kontakta sociala myndigheterna om jag visste om tonåringar som sov med sina nakna föräldrar.

Tror även soc skulle reagera
  • jashrinah

min sambo sov alltid naken innan men nu sover vår son i rummet så han har slutat med det. 

• jashrinah
    eniway skrev 2013-11-25 19:44:36 följande:
    Tycker att man kan klä på sig kalsonger eller något när barnet sover i samma säng, annars kan han väl göra hur han vill. När ska det slutas sova naket, när barnet är 4, 5 10? 
    eniway skrev 2013-11-25 19:45:46 följande:
    Jag gick in till mina föräldrar när jag var uppåt 6-7 år och jag hade ryggat undan om min pappa låg naken.

• Anonym (Maria)

Vi sover alltid nakna, likaså om vi går upp på morgonen/från duschen och letar kläder. Har barn på 6,5 och 8 år, de går också nakna på morgonen/efter kvällsduschen, och ingen av oss har problem med att vara nakna, tänk vilka bekymmer det skulle vara t.ex. Om man vill bada bastu eller pappan vill ta dottern till badhuset?

Nuförtiden sover de inte med oss, men tidigare tyckte de att det var mysigt att komma och sova med oss, trots att vi var nakna :D

Tycker det blir ett problem om man gör det till det, barn tänker inte på nakenhet om det inte är någon vuxen som talat om för dem att det är 'fel'.

• Spartacus

sover själv naken ibland, det är vettigt att "lufta sig" lite mellan varven...

min man pallar inte sova naken men anmärker inte på att jag gör det då och då,
    och barnen säger inte mycket om det, oftast märker det ju inte ens det.

jag ligger liksom inte och fläker ut mig!  

barnen har vid något tillfälle kommenterat att jag var naken varpå jag svarade
    - ja, det är bra att lufta rumpan lite då och då. och det är ju faktiskt sant!

herregud, för mig blev nakenheten extremt naturligt med föräldraskapet,
    man låg nakna hud mot hud första mötet, min kropp slutade finnas bara för sexuella orsaker och man gick mellan dusch, säng, ammade och var barbröstad mycket, badade ihop osv osv. även min man badade ju ihop med barnen när vi hade badkar tidigare.

på vilket sätt är det äckligt? för de med snuskig fantasi som tittat för mycket på pedofilrubrikerna kanske?                     

• Spartacus
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:21:43 följande:
    Vi är aldrig helt nakna förutom när vi duschar/badar eller byter om. Och när vi har sex då.
    ALDRIG att mina barn skulle sova nakna tillsammans med mig och mina man när vi också var nakna. Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Varför kan ni inte bara ta på er det?

Dessutom ni kvinnor som sover utan trosor, är inte ert lakan jätteäckligt? Eller har ni inte flytningar eller mens?
    precis, vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? varför kan man inte lika gärna vara utan? för att DU eller andra inte ska få perverterade tankar? det får stå för er i såna fall, inte mitt problem (eller mina barns). 

flytningar har man mer av om man inte luftar underlivet så kan hända att vi slipper den värsta sorten? flytningar som kommer ut i mängder lär väl nudda lakanen genom trosorna med i såna fall?

mensfrågan: alltså, man behöver ju inte lufta precis när man har mens men det finns ju även tampong? som sagt ligger man ju inte och breder ut sig utan täcke liksom, de behöver ju inte få en gynekologisk närbild.        

• Fånga dagen

För några år sen var det ett uppmärksammat fall med två föräldrar som var misstänkta för sexuella övergrepp på sina två små flickor. Pappan sov alltid naken, och flickorna brukade komma på morgonen och leka i sängen hos föräldrarna. Den ena flickan rörde vid flera tillfällen sin pappas penis. Föräldrarna ansågs ha brustit i att sätta gränser och markerat för flickan vad som var okej och inte. Pappan fortsatte också att sova naken efter de incidenterna, istället för att ha på sig kallingar i fortsättningen

Jag har för mig att det var flickornas moster som fick höra om detta och blev orolig och gjorde en anmälan. Under utredningen blev de fråntagna barnen. Nu blev föräldrarna friade, men man förstår hur viktigt det är att vara tydlig för barnen med gränssättningar när man är nakna tillsammans.

Svar på tråden Min man sover naken!!