• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • Anonym (5)
    Grynet2010 skrev 2013-11-25 22:48:51 följande:
    Vi sover alltid nakna men å andra sidan så har aldrig våra barn sovit i våra sängar och skulle aldrig få börja med det heller. Inte för att vi skulle tvingas sova med underkläder utan för att våran säng är våran och barnen har egna sängar och sover tryggt där. Skulle dom vakna oroliga på natten sätter vi oss på deras sängkanter tills dom tryggt somnar om.

BRA!

Inget Curlande där inte!!!!!
  • Mamma23

Sover alltid naken.. Min 2,5 åring avskyr pyjamas och sover oftast i trosor men ibland naken hon oxå .. Ser absolut inget konstigt i det.. Men tycker att man måste kunna diskutera ämnet och nå en överrenskomelse ..

• ChaosMum

Här sovs det naken lite hur som. Nakenhet är naturligt för oss.
    Kanske är det inte de om man förknippar det rakt av med sex, då blir det ju lite äckligt om ens tvååring kommer och sover hos en.

Jag kan inte sova med kläder på. Barnets far sover ibland med kalsonger tror jag men oftast naken. Han jobbar natt så vi sover sällan ihop alls.

Barnet sover i stort sett alltid naken. Vi är nakenfisar allihop =)))

Karma is a bitch and I love bitches ;)
  • UniqueSnowflake

Sova naken är väl ok men ta på er kallingar och sånt när ni går upp? eller när barnen kryper ner i sängen?
    Jag hade tyckt det var fräschast. Men det är ju inget fel i att vara naken bara man har ett naturligt förhållningssätt till kroppen.

• lamanera

Personligen tycker jag det är VIKTIGT, att kunna vara naken med sitt barn, men i mina ögon känns de mer accepterat om mamman ligger naken med sina barn ön att pappan gör de. jag har aldrig varit med om sexuella övergrepp eller liknande, men man hör mycket. Och jag själv skulle nog inte känna mig helt bekväm i att min man sov naken framför våra barn  fast vem vet de kanske ändras. /Har inga barn)

• Anonym (??)

Iamanera skrev 2013-11-26 00:36:13 följande:[/quote-nick]Personligen tycker jag det är VIKTIGT, att kunna vara naken med sitt barn, men i mina ögon känns de mer accepterat om mamman ligger naken med sina barn ön att pappan gör de. jag har aldrig varit med om sexuella övergrepp eller liknande, men man hör mycket. Och jag själv skulle nog inte känna mig helt bekväm i att min man sov naken framför våra barn  fast vem vet de kanske ändras. /Har inga barn)[/quote]

Det är lite väl dömande att tro att alla män är potentiella våldtäktsmän som gillar att tafsa på sina egna ungar. Jag tvivlar att dessa äckelgubbar är i majoritet, och jag tror inte din kille skulle uppskatta att du trodde han var kapabel till ett sådant hemskt övergrepp.

Men det kan hända, uppenbarligen. Dock kan mammor också göra sådant. Det finns ingen garanti att en mamma inte är en pedofil. Så enligt din logik, så ska inga föräldrar någonsin sova nakna med sina barn. Vem som helst kan ju vara en sexförbrytare.

Dock ska man inte bli hemmablind. Om man misstänker att någonting händer pratar man med barnet, på deras nivå naturligtvis, och kommer det fram att det förekommer sexuella övergrepp är det till att flytta, anmäla och förhoppningsvis få ensam vårdnad.

Men att misstänka alla män - inklusive ditt barns pappa - skulle kunna förgripa sig på barn är inte rättvist.

• P30

Jag tycker att du struntar i att ta upp det med honom och accepterar det som något naturligt. Det är i ditt huvud detta spökar, ingen annan stans.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • RockingSkåne

Nja, barnet bryr sig nog inte nu som 2 åring, men lika bra att din man vänjer sig vid att iallafall sova i ett par boxers! För snart känns det inte bekvämt för barnet!

• RockingSkåne
    lamanera skrev 2013-11-26 00:36:13 följande:
    Personligen tycker jag det är VIKTIGT, att kunna vara naken med sitt barn, men i mina ögon känns de mer accepterat om mamman ligger naken med sina barn ön att pappan gör de. jag har aldrig varit med om sexuella övergrepp eller liknande, men man hör mycket. Och jag själv skulle nog inte känna mig helt bekväm i att min man sov naken framför våra barn  fast vem vet de kanske ändras. /Har inga barn)
    Men det kan ju kvitta!….. Eller?
  • jashrinah
    Papricorn skrev 2013-11-25 21:43:33 följande:

Men för barn är inte varken bröst eller kön sexuella saker!
    upp till vilken ålder gäller detta ? 
Svar på tråden Min man sover naken!!