• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • Minniemousemommy
    fluu skrev 2013-11-25 16:34:17 följande:
    Du brukar ju visserligen ha lite udda syn på saker, men nej, jag tror inte heller att du tror att folk vill sova i blodpölar, lika lite som andra pölar.

Underkläder gör knappt skillnad, man är i princip lika naken för det så jag undrar varför du tycker det skulle vara bättre med just underkläder och inte typ michelindräkt. Det borde ju hindra en från att tända på sina barn eller vad?
    Jag tycker bara att nakna människor ser sexuellt ut. Jag ogillade starkt att se andra män nakna, tom min pappa, när jag var jätteliten. Jag skulle aldrig utsätta mina barn för det. Min man har alltid kalsonger på sig, och ibland mer. Jag sover utan bh men alltid trosor. Ibland har jag nattlinne eller pyjamas. Mina barn sover alltid i trosor och ibland nattlinnen. Oftast sitter vi och myser i våra nattkläder på kvällarna innan läggdags, men ni nudister får ju sitta nakna om ni vill. Jag sa bara vad jag tycker. Underkläder gör en stor skillnad.
  • Minniemousemommy
    Fröken reserverad skrev 2013-11-25 16:37:33 följande:
    Har man mens brukar man använda binda, menskopp eller tampong. Har man binda behöver man ha något att fästa bindan på, är lite jobbigt att knipa om.

Har man menskopp eller tampong antar jag att man kan sova utan trosor.

Du vet väl att det finns mensskydd? 
    Ja, men dom ska ju sitta på något, därför undrade jag hur dom gjorde.
    Så folk ligger nakna med tamponger i sig? Okej då vet jag det.. Jag skulle inte frågat.
  • Fröken reserverad
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:41:17 följande:
    Ja, men dom ska ju sitta på något, därför undrade jag hur dom gjorde.
    Så folk ligger nakna med tamponger i sig? Okej då vet jag det.. Jag skulle inte frågat.
    Jag vet faktiskt inte hur man gör om man sover med tampong. 
    Du får väl tänka efter själv istället för att ställa ganska dumma frågor...

Däremot undrar jag varför du tycker bara underliv är obehagligt? Det är ju bara en kroppsdel som alla andra. 
    Reserverad står för upptagen.
  • Fånga dagen
    fluu skrev 2013-11-25 16:36:01 följande:
    Btw, varför är det "värre" när det är en man som sover näck bredvid barnet?
    "Värre"? Jag tog bara det som exempel.
  • fluu
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:39:53 följande:
    Jag tycker bara att nakna människor ser sexuellt ut. Jag ogillade starkt att se andra män nakna, tom min pappa, när jag var jätteliten. Jag skulle aldrig utsätta mina barn för det. Min man har alltid kalsonger på sig, och ibland mer. Jag sover utan bh men alltid trosor. Ibland har jag nattlinne eller pyjamas. Mina barn sover alltid i trosor och ibland nattlinnen. Oftast sitter vi och myser i våra nattkläder på kvällarna innan läggdags, men ni nudister får ju sitta nakna om ni vill. Jag sa bara vad jag tycker. Underkläder gör en stor skillnad.
    Men det är ju något som ligger hos dig då, vilket är synd. Kanske inte det bästa att föra vidare din paranoia till barnen.

Skillnad så att ni inte tänder på varandra?

Och nej, jag sover inte heller näck, men inte pga att nakenhet i sig är sexuellt laddat.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Fånga dagen skrev 2013-11-25 16:44:00 följande:
    "Värre"? Jag tog bara det som exempel.
    Ok :) Här på FL brukar det ju annars vara de stora stygga männen som bara tänker på sex ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • nihka

Jag håller med din man, det mest naturliga som finns.  När hon börjar tycka det är konstigt säger hon nog till eller så märker ni det på henne, men nu är hon ju bara 2 år.

• latmask

Jag sov alltid naken förr, slutade nu när lillen kom pga hans fot är i samma höjd som mitt underliv när han ammar = känns sådär när han sparkas. Kanske blir naket sen igen när hans ben har växt till sig lite.

MEN jag hade ju såklart också mens när jag inte var gravid och tänka sig, jag sov NAKEN med tampong. Jag menar, tampongen stoppar blodet om du inte visste det, har aldrig någonsin haft en blodpöl i min säng. Blöder du igenom din tampong när du ligger ner så är det ju ditt bekymmer, men här är det torrt och förut även naket. Tack för mig!

• Annsiss

Är väl inget konstigt min pappa sov alltid naken när jag var barn inget jag upplevde som konstigt man brukar ju inte dela säng när man är tonåring precis.

• Hilmas Mamma
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:21:43 följande:
    Vi är aldrig helt nakna förutom när vi duschar/badar eller byter om. Och när vi har sex då. ALDRIG att mina barn skulle sova nakna tillsammans med mig och mina man när vi också var nakna. Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Varför kan ni inte bara ta på er det? Dessutom ni kvinnor som sover utan trosor, är inte ert lakan jätteäckligt? Eller har ni inte flytningar eller mens?

Som sagt... Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Nakenhet är väl det mest naturliga som finns? Har precis för mig att man föds naken... Så det borde ju rimligtvis vara mer naturligt än att ha på sig kläder... Jag sover iofs i trosor för min egen skull, men min dotter har både badat med mig naken, sett mig naken många gånger, vi har badat bastu nakna tillsammans hela familjen... Tycker verkligen att den här ständiga diskussionen om nakenhet bara är såååååå tramsig, fjantig o larvig!! Det är vi vuxna som gör nakenhet till nåt sexuellt och eller fult... Barnen tucker det är lika naturligt att visa bar hud på rumpan som på armen!!!
Svar på tråden Min man sover naken!!