• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • Michelle 341

Du överreagerar mamsen!

Eftersom han alltid sovit naken är det inget konstigt att han fortsätter med det även om dottern sover där. Han är bekväm med sin nakenhet till skillnad från dig som anser det lite obehagligt sexuellt och tycker det känns obekvämt att din dotter ligger i närheten av en naken mans snopp. Kanske dina egna fantasier du ska skyla och inte makens kön?

Jag och min man sover nakna med vår 3.åring mellan oss som också är en nakenfis, hon klär av sig kläderna flera gånger om dagen här hemma och jag får ständigt ta på dem igen. Hon trivs bäst naken helt enkelt, precis som vi. Inget konstigt och inget obekvämt.

Självklart kommer vi klä på oss mer av respekt för hennes intergritet när hon blir äldre, men än är hon bara 3 och fortfarande ett litet barn helt opåverkad av nakenhet, det var bara 3 år sedan hon själv föddes -naken.       

• LucyStacy

Det är inget fel i att vara naken, kan jag tycka. Problemet är väl om han vaknar upp och är kåt och hon krockar med hans stånd. Om hon skulle minnas det när hon blir äldre så kanske relationen dem emellan får sig en törn (incest?) Eller om hon berättar det på förskolan skulle väl få förskolläraren att undra.

• tikki masala
    Wondering skrev 2013-11-25 10:31:02 följande:

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Jag är en kvinna som alltid har sovit naken. min dotter har alltid krupit upp hos oss i sängen och sovit där. (även hon vägrar nån pyjamas)  men jag har alltid sett till att jag har ett lakan eller täcke emellan.  Numera får hon lov att sova på en madrass på golvet visserligen. men det var inte längesedan hon fick sova i sängen. Hon är nu 7år
  • Johanna6
    Wondering skrev 2013-11-25 10:31:02 följande:

Vad är problemet, han kan väl bara dra på sig en kalsong.
  • jag är den jag är
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-25 18:04:46 följande:

Som sagt... Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Nakenhet är väl det mest naturliga som finns? Har precis för mig att man föds naken... Så det borde ju rimligtvis vara mer naturligt än att ha på sig kläder... Jag sover iofs i trosor för min egen skull, men min dotter har både badat med mig naken, sett mig naken många gånger, vi har badat bastu nakna tillsammans hela familjen... Tycker verkligen att den här ständiga diskussionen om nakenhet bara är såååååå tramsig, fjantig o larvig!! Det är vi vuxna som gör nakenhet till nåt sexuellt och eller fult... Barnen tucker det är lika naturligt att visa bar hud på rumpan som på armen!!!

Precis! När mina döttrar var små så hände det att vi badade/duschade tillsammans. Nakna givetvis! Det händer fortfarande att vi badar nakna i sjön tillsammans när vi är vid min bonuspappas sommarställe. Detta trots att mina döttrar nu är 10 och 12 år.

Jag förstår faktiskt inte varför så många ser nakenhet som något sexuellt. 
  • Hilmas Mamma
    jag är den jag är skrev 2013-11-25 18:29:02 följande:
    Precis! När mina döttrar var små så hände det att vi badade/duschade tillsammans. Nakna givetvis! Det händer fortfarande att vi badar nakna i sjön tillsammans när vi är vid min bonuspappas sommarställe. Detta trots att mina döttrar nu är 10 och 12 år. Jag förstår faktiskt inte varför så många ser nakenhet som något sexuellt. 

Samma här!! Vi har sommarställe där jag vuxit upp, o vi har alltid (inte varje gång, men många gånger) badat nakna där, o gör fortfarande! Flera olika generationer!! Ingen som anser det vara konstigt nånstans!!!
  • Loriyana

Jag sover naken, min sexåriga dotter sover också naken. Ibland kryper hon ner i sängen med mig. Har inte sett detta som ett problem. Men erkänner att jag ibland funderat över det hela. Kanske det är dags att börja introducera pyjamas? Vet ärligt talat inte hur länge det är lämpligt att vara naken med sitt barn?

• Ano Nymast
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:21:43 följande:
    Dessutom ni kvinnor som sover utan trosor, är inte ert lakan jätteäckligt? Eller har ni inte flytningar eller mens?
    Har aldrig flytningar, kanske för att jag sover naken och därför inte drabbas?
    Lufta musen mer så slipper du också  
  • Loriyana
    Ano Nymast skrev 2013-11-25 19:07:54 följande:
    Har aldrig flytningar, kanske för att jag sover naken och därför inte drabbas?
    Lufta musen mer så slipper du också  
    Precis! Är jättebra att lufta musen! Det har min mamma alltid sagt till mig, och jag säger detsamma till min dotter.
  • eniway

Tycker att man kan klä på sig kalsonger eller något när barnet sover i samma säng, annars kan han väl göra hur han vill. När ska det slutas sova naket, när barnet är 4, 5 10? 

Svar på tråden Min man sover naken!!