• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • fluu
    Naniismamma skrev 2013-11-25 14:11:50 följande:
    Jag kan förstå dig att de kan kännas konstigt. nakenhet är inget man ska skämmas för. men man kanske kan sova med underkläder när barnen sover med.. en man får stånd många gånger under nätterna och de kan bli obekvämt med bonge jämte sitt barn.

Om nu det lilla barnet visste vad stånd var, skulle det inte vara precis lika obekvämt för hen om det var en tunn kalsong mellan?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sashatasha

Att sova TILLSAMMANS nakna är inte trevligt.
    Däremot tycker jag att det är okej att barnen kanske råkar se en naken när man klär på sig eller går från duschen osv. Men varför ska man ligga tillsammans nakna? 

Det är inte trevligt någonstans utan bara skumt. Hur skönt de än är kallingar hade jag inte velat ligga utan underkläder med mina barn. Rätt sjukt... 

• fluu
    Tänkttill skrev 2013-11-25 12:28:16 följande:

Varför inte? Dottern är 14 borde räcka som svar.

Släpper detta nu eftersom det är OT
    Den diskussionen igen..... Herregud, vad hemskt att två 14-åringar sover och eventuellt har sex ihop. Hade liksom hänt ändå om de nu vill.
  • Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:34:16 följande:
    Däremot tycker jag att det är okej att barnen kanske råkar se en naken när man klär på sig eller går från duschen osv. Men varför ska man ligga tillsammans nakna? 

Det är inte trevligt någonstans utan bara skumt. Hur skönt de än är kallingar hade jag inte velat ligga utan underkläder med mina barn. Rätt sjukt... 
    Varför är det sjukt?

Jag sover utan trosor, min dotter sover utan trosor, ibland ligger vi och kramas lite. Underkläderna spelar ju ingen roll alls? 
    Reserverad står för upptagen.
  • Maddiogora
    Fånga dagen skrev 2013-11-25 11:17:57 följande:
    Vid vilken ålder tycker ni föräldrar det är lämpligt att sluta sova nakna tillsammans med era barn? Är det ok att leka och busa naken med barnen i sängen på morgonen? Jag vet att min dotter tyckte inte om att ligga hos sin nakna pappa från det hon var fem år. Hon ville inte att hans "snutt" kanske skulle komma på henne. Hon kröp hellre ner hos mig som hade trosor och linne.

Snutt?
  • fluu
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:34:16 följande:

Vad har du för sjuka fantasier undrar jag då? Eftersom nakenhet till och med tillsammans med barnen verkar vara sexuellt laddat för dig.
  • fluu
    Maddiogora skrev 2013-11-25 15:37:20 följande:

Snutt?
    Motsvarande puppilura förstår du väl? ;)
  • sashatasha
    Fröken reserverad skrev 2013-11-25 15:36:29 följande:
    Varför är det sjukt?

Jag sover utan trosor, min dotter sover utan trosor, ibland ligger vi och kramas lite. Underkläderna spelar ju ingen roll alls? 

Du de där lät ju inte precis bättre...
    Ne jag vet inte jag. Det här är väl en smaksak antar jag. Lika konstigt som när jag ser föräldrar pussa sina barn på munnen. Men men. Alla är olika.
  • Hilmas Mamma
    fluu skrev 2013-11-25 15:40:18 följande:
    Motsvarande puppilura förstår du väl? ;)

HAHAHAHA!!! 😂
  • Fröken reserverad
    sashatasha skrev 2013-11-25 15:42:34 följande:

Du de där lät ju inte precis bättre...
    Ne jag vet inte jag. Det här är väl en smaksak antar jag. Lika konstigt som när jag ser föräldrar pussa sina barn på munnen. Men men. Alla är olika.
    Min dotter struntar helt i om vi har kläder eller inte kläder, fick hon bestämma skulle hon alltid vara naken inne.

Krama sitt barn är inte sexuellt alls. 
    Reserverad står för upptagen.
Svar på tråden Min man sover naken!!