• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Ztarduzt

Ska tempen under strecket? Just nu har den varit exakt på strecket i två dagar. O.o bim idag..
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 15:18:08 följande:

php8VGBLn25694.jpg

Ska tempen under strecket? Just nu har den varit exakt på strecket i två dagar. O.o bim idag..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Det är ju lite olika från person till person. Min temp störtdyker samma dag som mensen kommer eller några dagar in ibland till och med. Medan andra får tempdipp dagen/dagarna innan.

Har du tagit gravtest idag?
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-02 15:23:57 följande:

Det är ju lite olika från person till person. Min temp störtdyker samma dag som mensen kommer eller några dagar in ibland till och med. Medan andra får tempdipp dagen/dagarna innan.

Har du tagit gravtest idag?

Tog test för två dagar sedan, men förra månaden var mensen 7 dagar sen och tempade tyvärr inte då.. Kanske bara är att vänta 7 dagar och se vad som händer.. Eller?
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 15:41:21 följande:
    Tog test för två dagar sedan, men förra månaden var mensen 7 dagar sen och tempade tyvärr inte då.. Kanske bara är att vänta 7 dagar och se vad som händer.. Eller?
    Tror inte att du ska behöva vänta 7 dagar:) Om mensen inte kommit på äl+18 så skulle jag ta ett nytt gravtest om jag var du!

Brukar din mens vara regelbunden annars?
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-02 17:03:20 följande:
    Tror inte att du ska behöva vänta 7 dagar:) Om mensen inte kommit på äl+18 så skulle jag ta ett nytt gravtest om jag var du!

Brukar din mens vara regelbunden annars?
    Får vänta några dagar och testa igen :) Har en lutealfas på 15 dagar så testar om 3-4 dagar om den inte dyker upp. 
    Den var regelbunden och alltid på rätt dag till november, då den var sen 7 dagar och gick över till december.. kan min cykel ha rubbats och blivit längre? :/
  • Reflexen
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 17:36:07 följande:

Får vänta några dagar och testa igen :) Har en lutealfas på 15 dagar så testar om 3-4 dagar om den inte dyker upp. 

Den var regelbunden och alltid på rätt dag till november, då den var sen 7 dagar och gick över till december.. kan min cykel ha rubbats och blivit längre? :/

Det kan ha varit så att du inte hade ÄL i november o cykeln därför blev längre. Min mens var nästan tre veckor sen förra november, då tempade jag inte, men tror det var en cykel utan ÄL (för jag testade negativt på gravtest).

FF rekommenderar väl nåt om att fråga läkare om lutealfasen är längre än 18 dgr?
  • Reflexen

Hur har det gått Petto?

Eagle: du är ju inte så långt efter ÄL än, så går inte att dra för mkt slutsatser. Hoppas tempen vänder uppåt.

• Petto 83

Reflexen: känns som att mensen är på G nu, får se hur det tar sig under kvällen. Tror att ff satte ut Äl en dag för tidigt då jag hade peak på äl dagen sen har det varit svårt med tempen denna månad då lillfisen vart sjuk mycket och vaken på nätterna.

• Ztarduzt
    Reflexen skrev 2015-01-02 18:37:57 följande:

Det kan ha varit så att du inte hade ÄL i november o cykeln därför blev längre. Min mens var nästan tre veckor sen förra november, då tempade jag inte, men tror det var en cykel utan ÄL (för jag testade negativt på gravtest).

FF rekommenderar väl nåt om att fråga läkare om lutealfasen är längre än 18 dgr?

Hm okej, undrar vad det är nudå.. Är smått illamående men inget farlig, det var jag i november också. dock irriterande att jag hela tiden växlar mellan kall och varm, svettas och fryser hela tiden.. :/

Ska till kk 14jan så får fråga då helt enkelt :)
  • eagle87

Ok de börjar bli spännande. Äl+9 o gick på toa efter sex o då va de lite ljusrosa blod på pappret hoppas såååå mkt på nidblödning aldrig blödigt innan.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend