• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall

Ztarduzt: Har tyvärr inte så mycket till kommentar än, suck vad jobbigt för dig. Förstår inte vad din kropp gör. Är du kanske en sk låghormonare som får utslag sent? Eller hade du äl senare? Eller inte alls? Kan tyvärr inte hjälpa dig Kram

• Reflexen

Ztarduzt: har inte heller nån förklaring, men förstår din frustration eftersom jag är ungefär i samma situation. Är på bim+4, ingen mens, inget plus, hög temp. Har legat på samma temp i snart en vecka tror jag, vilket är ovanligt stilla för mig. Så irriterande!

• Ztarduzt

Iskristall: Jag hoppas jag är låghormonare, annars har min kropp gett upp tror jag. Andra månaden i rad jag får höra "du kanske inte hade äl" :( Tycker den 14 kan komma nu så jag får fara till kvinnokliniken och förhoppningsvis veta vad som pågår. Kommer mensen sent igen ger jag nog upp bebisbaket om kk inte hjälper mig, för då har min cykel dessutom blivit runt 40 dagar lång med en lutealfas på typ 20-23 dagar...

Reflexen: om din temp håller sig hög borde testen visa positivt snart, tycker jag iaf. Jag hoppas du är låghormonare och att du har bebbe precis som jag hoppas åt mig själv! :)

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Reflexen

Ja, jag hoppas att det iaf händer nåt snart! Limbo-land är så frustrerande!

Jag bifogar min kurva, tycker det ser ut som om ÄL skett o som om ff satt den nästan rätt (jag tror en dag senare pga ÄL-test). Vad tycker ni?

Jag har aldrig haft så här lång cykel eller lutealfas innan. Normalt är min cykel 27 dgr o lutealfasen snittar på 11 dgr (min 9, max 13 dgr). Har tempat i ett år.

• Reflexen

Den höga tempen igår kan ni bortse ifrån, vaknade först i ord tid o tempade då 36,6. Somnade sen om 30 min o fick den högre tempen då. Gjorde samma sak idag, men förde då in den lägre tempen.

• eagle87

Idag tog ff bort äl. Så ledsen. Va så säker o glad att jag hade haft äl i tid men nope. Så dag 36 idag o fortfarande ingen äl. O får ingen hjälp då ja e för överviktig enligt engelsk läkare o finns bara en som jobbar med fertilitet här där vi bor. Faaaaan

• Ztarduzt
    eagle87 skrev 2015-01-04 14:46:38 följande:

Idag tog ff bort äl. Så ledsen. Va så säker o glad att jag hade haft äl i tid men nope. Så dag 36 idag o fortfarande ingen äl. O får ingen hjälp då ja e för överviktig enligt engelsk läkare o finns bara en som jobbar med fertilitet här där vi bor. Faaaaan

För överviktig? Vad har du för bmi? Vill han att du ska gå ner i vikt för att få hjälp eller vad?

Tråkigt vilket som att inte ha äl och dessutom inte ens få hjälp med det, jag hoppas det löser sig för dig!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Irlais

Har nu haft egg white flytningar sen igår, tempen konstant. Antar att äl kommer inom ett par dagar, det är väl det vanligaste att man har ew-flytningar 2-3 dar innan äl? Är det bäst att satsa på att ha sex varje dag tills ägglossning skett eller varannan?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend