• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-01-05 16:10:28 följande:

Försök efter två tidiga missfall på reken. Under dessa två cykler har min temp inte velat hålla sig på den nivå den brukar. Samma nu. Kan jag ha progesteron brist? Jag har lutinus tabletter hemma som jag ska ta när jag plussar. Men undrar om det skadar att ta redan nu, jag tänker kroppen kanske behöver hjälp redan nu? Tankar någon smile4.gif är så förvirrad av allt! phptHZuAQ32762.jpg

Kan det inte vara en implantationsdipp då? Eller kom mensen nu redan?
  • Ztarduzt

8 dagar kvar till kvinnokliniken. Då ska jag ha pergotime, så är det bara! :)

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-05 16:37:02 följande:

Så tråkigt, eagle o Ztarduzt! Hoppas ni båda kan få bra hjälp!

Ann: jag har tyvärr ingen aning, men har sett att en del använder progesteronkräm. Har du nån läkare/BM att fråga?

Gah.. Det är en kompis som skrivit ut de till mig men eftersom hon rekommenderade oss att vänta en cykel med att försöka igen så kan jag inte med att fråga å imorgon ör det röd dag så man får väl inte tag på nån...
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-05 17:25:05 följande:
    Kan det inte vara en implantationsdipp då? Eller kom mensen nu redan?
    Fast jag har haft problem de senaste cyklerna med massa dippar. Känns som nåt är på tok,.. Ja blir ju gravid men det blir tidiga missfall.
  • Reflexen

Usch, så besvärligt det blir med röda dagar ibland, Ann! Du skulle ju kunna fråga din kompis ang att tempen dippar även den här cykeln bara.

April: jag tror du får avvakta o se vad som händer med tempen de närmaste dagarna. Tror du får äl utsatt till dag 15 om tempen stiger igen. Har du angett att du är sjuk under specifics? Det borde iaf vara för tidigt med implantationsdipp redan.

• eagle87

Jag har egen äl... Men ändå tar de sej inte :( har bestämt mig att ta min pergotime kur den här månaden ska börja imorn. Denna månad är våran månad.

• Petto 83

AnnC: om jag minns rätt så börjar man med progesteron samma dag som återföringenen vid IVF. Det är ju 2-3 dagar efter ägglossning så egentligen skulle du kunna börja nu för att hjälpa kroppen lite :)

• Ztarduzt

Idag kom menssmärtorna, men tappen är fortfarande stängd. Värk i tjejmage och svank, bara invänta mensen så tar vi nya tag efter kvinnokliniken!

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-05 19:59:55 följande:

AnnC: om jag minns rätt så börjar man med progesteron samma dag som återföringenen vid IVF. Det är ju 2-3 dagar efter ägglossning så egentligen skulle du kunna börja nu för att hjälpa kroppen lite :)

Jag skapade en tråd med frågan, ditt svar och svaret jag fick där gjorde att jag vågade ta en nu hoppas det gör någon nytta!
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-01-05 17:30:20 följande:
    Fast jag har haft problem de senaste cyklerna med massa dippar. Känns som nåt är på tok,.. Ja blir ju gravid men det blir tidiga missfall.
    Ah ok... Jag fick nog en kemisk graviditet förra cykeln så jag har också funderat på progesteron. Har dock ingen kompis som kan skriva ut och vågar inte riktigt beställa på nätet så hoppad denna cykel blir bättre! Ska försöka amma mindre och hoppas progesteronet ökar på pga det...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend