• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    Iskristall skrev 2015-01-06 09:55:14 följande:

Irlais: Du har äl idag eller i morgon. Äl bekräftas när tempen stiger. Tempdipp kan komma dagen före eller dagen då äl sker, för att sedan stiga när äl varit.

Tack för svar. Är det omöjligt att få dipp precis efter äl? Hade känningar hela dagen igår, inget alls idag, och idag är äl-testet svagare också. Tror inte mannen orkar ha sex idag också, annars hade det ju inte spelat någon roll ;)
  • Iskristall
    Irlais skrev 2015-01-06 11:40:46 följande:

Tack för svar. Är det omöjligt att få dipp precis efter äl? Hade känningar hela dagen igår, inget alls idag, och idag är äl-testet svagare också. Tror inte mannen orkar ha sex idag också, annars hade det ju inte spelat någon roll ;)

Ingenting verkar omöjligt i denna tempvärld! Man ska aldrig säga aldrig
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-06 09:14:45 följande:

Förra cykeln kom mensen på 8 dpo, den var annorlunda än vanligt också så därför tror jag kemisk graviditet. Innan dess på 13, det är väl ok. Så får se denna cykel...

Tempen dippade imorse! Det betyder väl att äl har varit?

Oj, det var tidigt. 13 låter mycket bättre än 8.. 14 är ju standard så 13 är normalt :)

Om dipp innebär äl har jag också haft äl. Typ? Min temp dippade till 35.81 idag, innan "äl" låg jag som lägst på 35.80. Bara invänta mensen igen då som en snäll liten tös, "bara" 4 dagar sen mot 7 förra månaden, yay?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Irlais
    Iskristall skrev 2015-01-06 12:03:15 följande:
    Ingenting verkar omöjligt i denna tempvärld! Man ska aldrig säga aldrig smile5.gif
    Som med allt annat, det är individuellt ;) suck! Hoppas den går upp imorgon då så är det väl säkert!
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 12:24:22 följande:
    Oj, det var tidigt. 13 låter mycket bättre än 8.. 14 är ju standard så 13 är normalt :)

Om dipp innebär äl har jag också haft äl. Typ? Min temp dippade till 35.81 idag, innan "äl" låg jag som lägst på 35.80. Bara invänta mensen igen då som en snäll liten tös, "bara" 4 dagar sen mot 7 förra månaden, yay?
    Ja jag blev riktigt förbannad när jag började blöda på ÄL+8. Inte ok ;) 
    Hur går det för dig? Kom mensen än?

Nu har min temp gått upp så ÄL var kanske igår (även om jag tror förrgår). FF kommer anta det i alla fall om det håller i sig :) Lyckades inte ha sex igår så får hoppas att det räckte med dagen innan!
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-07 10:29:42 följande:

Ja jag blev riktigt förbannad när jag började blöda på ÄL+8. Inte ok ;) 

Hur går det för dig? Kom mensen än?

Nu har min temp gått upp så ÄL var kanske igår (även om jag tror förrgår). FF kommer anta det i alla fall om det håller i sig :) Lyckades inte ha sex igår så får hoppas att det räckte med dagen innan!

Haha, förstår dig! Skrika lite på mensen och undra vad fan den gör här redan ;) nejdu, ingen mens än

Fick nån känning igår så gick på en halkig prommis med en het dusch efteråt, sen var alla känningar borta. Dagens temp är 35.91.

Härligt! Hoppas hoppas :D duu! Läste igår om en kvinna som ammade och åt progesteron, hon blev gravid rätt fort.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-01-07 12:19:56 följande:
    Haha, förstår dig! Skrika lite på mensen och undra vad fan den gör här redan ;) nejdu, ingen mens än

Fick nån känning igår så gick på en halkig prommis med en het dusch efteråt, sen var alla känningar borta. Dagens temp är 35.91.

Härligt! Hoppas hoppas :D duu! Läste igår om en kvinna som ammade och åt progesteron, hon blev gravid rätt fort.
    Hoppas kvinnokliniken ger dig bra hjälp!

Jag ska ringa gyn om min lutealfas är kort även denna månad. Annars får det väl ta den tid det tar, vill helst inte mixtra med hormoner i onödan. Tänker att kroppen (i de flesta fall) vet vad den gör och det finns en anledning...
  • Ztarduzt

Vart är mensen? :p
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-07 12:42:31 följande:

Hoppas kvinnokliniken ger dig bra hjälp!

Jag ska ringa gyn om min lutealfas är kort även denna månad. Annars får det väl ta den tid det tar, vill helst inte mixtra med hormoner i onödan. Tänker att kroppen (i de flesta fall) vet vad den gör och det finns en anledning...

Tack, hoppas jag också! Helst hade jag velat bli gravid utan hormoner, men då det inte går hoppas jag ju på pergotime :)

Jo det är klart, men kroppen kan ha en tendens att jävlas också :/ men så länge du gör det som känns bäst för dig! :)
  • Ztarduzt

"you are now on cycle day (CD) 37. You are now waiting for your ovulation. Be sure to monitor your cervical fluids closely." känns lite sent för ägglossning?!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend