• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Petto 83
    Irlais skrev 2015-01-04 20:43:23 följande:

Har nu haft egg white flytningar sen igår, tempen konstant. Antar att äl kommer inom ett par dagar, det är väl det vanligaste att man har ew-flytningar 2-3 dar innan äl? Är det bäst att satsa på att ha sex varje dag tills ägglossning skett eller varannan?

Har hört från läkare att varannan dag "räcker" men sen om lusten finns så är det ju bara att köra på :) Det rådet fick vi när vi körde med pergo.
  • Irlais
    Petto 83 skrev 2015-01-04 20:47:12 följande:
    Har hört från läkare att varannan dag "räcker" men sen om lusten finns så är det ju bara att köra på :) Det rådet fick vi när vi körde med pergo.
    Lika bra att satsa på varje dag då, orkar vi inte nån dag så är det mindre risk att missa äl :) mannen började ana oråd för att jag är så på nu, haha, men så vitt jag vet har jag ju inte äl än så jag dementerade friskt... Inte för att han inte vill få barn men vill inte stressa upp honom i onödan.
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-04 20:56:05 följande:
    Lika bra att satsa på varje dag då, orkar vi inte nån dag så är det mindre risk att missa äl :) mannen började ana oråd för att jag är så på nu, haha, men så vitt jag vet har jag ju inte äl än så jag dementerade friskt... Inte för att han inte vill få barn men vill inte stressa upp honom i onödan.
    Jag skulle köra varje dag, men utan att stressa. Inte prata om äl utan bara mysa och finner sig lusten så sexa, finner sig inte lusten så räcker ju varannan :) 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • april14

Kan en inplantationsdipp komma som idag? Har dock varit sjuk i 3 dagar så tempen är inte att lita på till 100%

Kände av ägglossning på kvällen dag 12, sen visade cb med dubbel hormonindikator fast glad gubbe dag 13.

• Ztarduzt

Idag visade tempen exakt samma som igår. Verkar ha en tendens att ha samma temp två dagar i rad.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Kära FF tog bort min äl. Så ni har nog rätt, jag har mest troligt ingen ägglossning överhuvudtaget :/ kvinnokliniken snart då och kräva pergotime.

• eagle87

Ja fick mens igår så hade äl som vi tajma så perfekt :( kommer jag nånsin bli mamma?

• Ztarduzt
    eagle87 skrev 2015-01-05 14:52:52 följande:

Ja fick mens igår så hade äl som vi tajma så perfekt :( kommer jag nånsin bli mamma?

Gå till en gynekolog, har du ingen äl finns ju hormonpreparat att få, typ pergotime eller letrozol. Du kommer absolut att bli mamma en dag! :) 
  • AnnC

Försök efter två tidiga missfall på reken. Under dessa två cykler har min temp inte velat hålla sig på den nivå den brukar. Samma nu. Kan jag ha progesteron brist? Jag har lutinus tabletter hemma som jag ska ta när jag plussar. Men undrar om det skadar att ta redan nu, jag tänker kroppen kanske behöver hjälp redan nu? Tankar någon är så förvirrad av allt!

• Reflexen

Så tråkigt, eagle o Ztarduzt! Hoppas ni båda kan få bra hjälp!

Ann: jag har tyvärr ingen aning, men har sett att en del använder progesteronkräm. Har du nån läkare/BM att fråga?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend