• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Libra1, hoppas att du snart känner dig bättre. Man måste känna sig redo att gå tillbaka till jobbet. Ta hand om dig först! Kram

• Moolie

Fick ett samtal från min chef att jag varit sjukskriven för mycket pga IVFen. Hon stöttar mig till 100%. Men jag måste få det att se bra ut på papper... Har fått en akuttid kl 16.00 imorgon...

• 2014bebis
    Moolie skrev 2014-10-16 14:46:59 följande:

Fick ett samtal från min chef att jag varit sjukskriven för mycket pga IVFen. Hon stöttar mig till 100%. Men jag måste få det att se bra ut på papper... Har fått en akuttid kl 16.00 imorgon...

Hoppas det löser sig imorgon. Stressande när arbetsgivaren är på en. Kram
  • MissKS

Millan, jag delar din fundering. Men jag tycker att du ska passa på när du nu är sjukskriven. Det finns ju bara ett sätt att bli frisk från barnlösheten, man måste ju köra på. 
    Vad bra läkare ni har som förstår allvaret i er stress och sjukskriver. Jag har precis fått reda på av min läkare att jag måste börja jobba nu. Jag har varit sjukskriven i fyra veckor efter konstaterat MA. Under den tiden har jag genomgått en abort och därefter blivit väldigt sjuk i en extrem variant av bihåleinflammation. Jag tog det inte på allvar och låt det gå så långt att infektionen spred sig. så nu har jag precis avslutat en hästkur med antibiotika och kortison. Kortisonet gjorde att jag inte kunde sova, jag fick myrkryp i kroppen. Just nu är jag helt slut. Har aldrig varit så mentalt trött och ändå säger både min läkare och psykolog att jag måste försöka börja jobba på måndag. Jag förstår verkligen inte hur det ska gå till. Jag kanske är mjäkig, men jag känner mig skör så in i Nordens. Hela MA-situationen har verkligen vräkt omkull mig. 

Jag tror inte att stress påverkar förmågan att bli gravid. Tvärtom. Om man breddar vidden och ser ur ett evolutionistiskt perspektiv så hade vi, och många arter med oss, varit utdöda om det blev svårare att föröka sig under pressade förhållanden. jag tror till och med att de kan vara ett omvänt förhållande där, att stress kan gynna. Men givetvis får man inte vara så stressad att man får sekundära sjukdomar. Man kan inte få missfall på grund av "vanlig" stress heller. 

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Sindyrella1983

Imorgon är det testdag och jag var så nyfiken på hur det ser ut så jag tog ett nytt cb digital. I måndags fick jag "gravid 1-2" och idag "gravid 2-3". känns skönt än så länge. Längtar till imorgon!!!!

• Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-17 07:23:01 följande:

Imorgon är det testdag och jag var så nyfiken på hur det ser ut så jag tog ett nytt cb digital. I måndags fick jag "gravid 1-2" och idag "gravid 2-3". känns skönt än så länge. Längtar till imorgon!!!!

Åh, grattis!!!
  • mom2015

2014Bebis jag skulle avråda dig för att testa Fructus Femina innan du pratat med din läkare. Om de är OK med det, testa.

Jag läste också om bra resultat precis som du. Köpte dem och den behandling jag gjorde nu sist tog jag dem 2 veckor inför återförande av embryo så som det stod i deras instruktioner.

Det är första och enda gången jag fått avbryta en IVF behandling (vi har gjort många och har ett barn, så detta är syskonförsök). Jag kan inte säg om det var pga dropparna, men något var det som gick fel.

Jag ska ta med flaskan och mina mediciner nu på inskrivningen nästa vecka så att kliniken vet exakt vad jag tagit de övriga behandlingarna. Jag har andra hormoner som jag tar pga hyposfysen är hyperaktiv, det är också "nytt" sedan 1 år. Och senaste året har resultaten från IVF blivit sämre och sämre.

• mom2015

Moolie jag stannade upp när jag läste om "akuttid kl 16". Det har inte hänt ngt med din graviditet hoppas jag?

Vi är snart igång igen. Känns så bra. Hoppas att Nordic tar hand om oss så vi kan slappna av, luta oss mot dem och lägga vårt öde i deras händer Tisdag ska vi träffa dem.

• 2014bebis
    mom2015 skrev 2014-10-17 21:00:44 följande:

2014Bebis jag skulle avråda dig för att testa Fructus Femina innan du pratat med din läkare. Om de är OK med det, testa.

Jag läste också om bra resultat precis som du. Köpte dem och den behandling jag gjorde nu sist tog jag dem 2 veckor inför återförande av embryo så som det stod i deras instruktioner.

Det är första och enda gången jag fått avbryta en IVF behandling (vi har gjort många och har ett barn, så detta är syskonförsök). Jag kan inte säg om det var pga dropparna, men något var det som gick fel.

Jag ska ta med flaskan och mina mediciner nu på inskrivningen nästa vecka så att kliniken vet exakt vad jag tagit de övriga behandlingarna. Jag har andra hormoner som jag tar pga hyposfysen är hyperaktiv, det är också "nytt" sedan 1 år. Och senaste året har resultaten från IVF blivit sämre och sämre.

Det är så svårt att veta vad som gör ett eller annat för behandlingen. Jag visade läkaren när vi var på kliniken och pratade om nästa steg. Hon tyckte att det var ok att testa för den skulle inte enl henne innehålla något som var farligt eller så.

Man vill ju verkligen att det ska funka denna gång, speciellt eftersom detta blir vårt sista försök. Dom tror inte att jag får bättre ägg så dom tycker inte att det är lönt att göra fler försök men vi har ju en blastocyst som vi så klart måste ge en chans.

Så lite hopp finns det allt kvar!

Trevlig helg till er alla

Kram
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-10-17 21:11:24 följande:

Moolie jag stannade upp när jag läste om "akuttid kl 16". Det har inte hänt ngt med din graviditet hoppas jag?

Vi är snart igång igen. Känns så bra. Hoppas att Nordic tar hand om oss så vi kan slappna av, luta oss mot dem och lägga vårt öde i deras händer Tisdag ska vi träffa dem.

Jag har blivit en sådan rabiat häxa av alla hormoner och oro för ett nytt MA att jag inte klarar av att arbeta och sköta mitt privatliv. Så jag får välja mellan privatliv och yrket. Och jag väljer mitt privatliv alla dagar i veckan. Min läkare förstår mig till 100%, min chef med. Så alla vill ha mig sjukskriven. Vilket känns sådär kul. Känner mig 110% värdelös som inte klarar av att leva ett normalt liv... Men min läkare pratar om att kanske jobba 50% under de sista 15 veckorna av graviditeten. Hoppas på det... De ville ringa psykakuten och skicka dit mig. Men psykakuten kunde inte riktigt ta emot mig eller ge mig mer hjälp än jag får på min vårdcentral...
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö