• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983

Tack =) Min man tycker att jag är lite knäpp som testat redan eftersom det är så tidigt.....och allt kan ju hända.

• Millan14

Jag väntar på mens så vi kan köra igång me nästa behandling.....varför dröjer den alltid när man vill att den ska komma?! Vanligt att mensen är senare än vanligt månaden efter en behandling?!

• 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-10 09:06:39 följande:
    Ohh vad tråkigt! Jag vet precis hur du känner. Vårt FET i januari slutade så. Det är verkligen smärtsamt och nästan ännu svårare att känna hopp efter det. Var testet helt blankt? Finns det någon möjlighet att testet var dåligt? Hoppas fortfarande för er.
    Köpte ni ett trepack på Nordic? Visst fick ni något till frysen?

IVF är så orättvist!! Men om man bara fortsätter så går det i de aldra flesta fall bra tillslut. Fortsätt kämpa!

STOR STYRKEKRAM
    Tack för stödet. Det var definitivt ett missfall, minus sedan rd 11 och igår på td minus och massor av blod :(
    Det är verkligen förskräckligt det här med ivf eftersom detta är sista chansen på något sätt. Min man har 4 barn sedan tidigare och jag älskar dem alla men det är så plågsamt att leva i hela den karusellen när man själv inte kan. På grund av detta kommer vi inte heller att adoptera. Vi har en fin blastocyst i frysen så jag hoppas verkligen att den klarar upptining och sedan fastnar.
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-10-14 09:19:09 följande:

83bergkvist: Jag är också bonusmamma så vet hur det känns. Att ha 4 bonusbarn måste kännas extra hårt. Hoppas blastisen klarar sig fint.

Tack för stödet Libra1. Jag vet inte om det är extra hårt med fler men det är definitivt mindre andrum och plats att ta hand om sig själv. När jag läser om par som väljer att ta en paus och ta det lugnt så känner jag panik eftersom jag aldrig  riktigt kan få en paus.
    Men i helgen åkte vi bort och försökte rå om varandra och prata. Problemet är väl att jag tenderar att bli avundsjuk och arg på honom som redan har det jag så gärna vill ha. Medan han stackaren själv är jätteledsen och tom efter misslyckandet. Han visar inte så mycket men jag vet att han inte sover på nätterna, det är då han sörjer. Han känner nog att han förlorar både ett barn och mig när det misslyckas om och om igen.
    Vissa dagar vet jag knappt hur jag ska ta mig ur sängen medan min man står där stark bredvid och säger att han ska kämpa för mig in i det sista. Tack och lov för våra fina män :)
    Nu hoppas vi på blastisen och en fin julklapp! :)
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-10-14 09:21:08 följande:

Jag börjar med sprutorna om ca 2 veckor. Börjar känna mig väldigt nervös. Vet inte hur jag ska klara av jobbet denna gång. Är både peppad och rädd. :-/

Hoppet är ju det sista som överger en och samtidigt det som gör att man blir så jäkla besviken varje gång. Men jag brukar tänka "Ur motgångar föds mirakel" kanske som en tankeställare, kanske som ett test. Lycka till!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö