• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-14 14:03:32 följande:
    Så himla tråkigt!! Jag hoppas så för er lilla pingvin i frysen. Nu vet du i alla fall att du "kan" bli gravid. Så nu kommer du säkert bli det igen. Ge inte upp!
    Jag håller min tummar för dig! Och Nordic har tydligen skitbra resultat på FET. Det här kommer gå bra ska du se..

KRAM
    Tack Tyckaom! Jag har också hört att de har bra resultat, de sa själva idag att de aldrig misslyckats med att tina upp så det känns ju bra då jag varit lite orolig för det.
    Kommer aldrig att ge upp! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • 2014bebis
    Tyckaom skrev 2014-10-14 14:06:44 följande:
    Hej! Är du medlem i barnlängtan? Där kan man komma i kontakt med många som gjort ÄD. Man kan även göra embryoadoption där har jag förstått.
    Men först och främst hoppas vi ju för din blasto i frysen.

Kram
    Hej!
    Nej det är jag inte, har faktiskt aldrig hört om Barnlängtan. Det kanske kan vara något för mig att kolla upp. Tack för tipset!!
    Ja först ska vi ge vårt lilla frusna hopp en chans =)

Kram
  • mom2015

Hej på er. Nu är det snart dag, en vecka kvar till första mötet på Nordic IVF. Vi lämnade som ni kanske läst vår gamla klinik efter senaste incidenten där de försökte "lura" på oss en återföring med en 2 cellig 2-dagars som var bedömd till 5% grav chans. Känns som vårt bästa beslut på länge!

En fråga, är det några av er som har endometrios?
    Hur har era behandligar sett ut (långa/korta) 
    Har ni fått några mediciner utöver hormonerna? (kortison, blodtunnande, antibiotika)
    Vilka sprutor har ni tagit, gonal-f eller menopur eller ngt annat?

Jättenyfiken! Må väl. Längtar tills jag är ruvare igen

• mom2015

2014Bebis de gånger jag har gjort frysåterföring har jag fått hormoner som stöd i en naturlig cykel. Den enda gång jag varit gravid fick jag progesteron (vagiatorierna) samt östrogentabletter. Du kanske behöver något annat än mig (vi är ju alla olika), men ta upp med läkaren inför nästa försök vilka möjligheter ni har för att "maxa" chanserna att er fina blasto fäster.

• Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-14 12:48:41 följande:

Men visst verkar det som om det gått vägen för dig? Åh hoppas verkligen det.

Nu sätter vi all fokus på att lyckas få ett biologiskt barn och syskon till våra bonusbarn

Vi fick reda på vårt MA denna veckan förra gången. Då hade embryot varit dött i två veckor redan... Så jag har inga större förhoppningar om ett levande foster på KUB... Men håller tummarna för jag! :)
  • Tyckaom
    2014bebis skrev 2014-10-14 17:47:04 följande:
    Hej!
    Nej det är jag inte, har faktiskt aldrig hört om Barnlängtan. Det kanske kan vara något för mig att kolla upp. Tack för tipset!!
    Ja först ska vi ge vårt lilla frusna hopp en chans =)

Kram
    Barnlängtan är en förening för ofrivilligt barnlösa. Dom hjälper att driva frågor till politikerna och sjukhusen i ett större perspektiv. Men även så har dom träffar för ofrivilligt barnlösa. Där kan man träffa alla inom detta.. Vanliga IVF:are, ÄD, embryoadoption, surrogat och adoption.
    Vid vår första kamp för dottern fick jag otroligt mycket stöd och information av dom. Dom är fenominala med te.x vilka rättigheter man har. osv..
    du kan läsa mer på : http://www.barnlangtan.com/

Kram
  • Libra1

Jag är medlem i Barnlängtan. Mest för att stödja en bra förening. :)

• Tyckaom
    Libra1 skrev 2014-10-15 09:59:44 följande:

Jag är medlem i Barnlängtan. Mest för att stödja en bra förening. :)

Bra där! En välbehövlig förening.
  • Millan14

Är det "bara" för primärt barnlösa el även för sekundärt? Oavsett så väldigt viktigt å bra att de finns å arbetar för rättigheter, att de finns ngn att vända sig till.

Cykeldag 29 å ff ingen mens.....längesen den drog ut på tiden såhär. Dag 22-26 är vanligast. Bara att försöka släppa tankarna på den å hoppas att den dyker upp snart!

Lycka till alla ni som är i startgroparna! Har åxå hört att nordic har väldigt bra resultat på FET.

• Millan14

En fråga, el egentligen lite råd som jag behöver: vi ska starta ny behandling vid nästa mens när den kommer igång. Jag har varit hemma fr jobb i 3 v pga stressymtom, både psykiska som lätt oro å å ångest, men även fysiskt me yrsel, tryck över bröstet mm. Jag är nu sjukskriven i 4 v fram. Anledningen till ovan är främst jobb, men ivf-behandlingar, missfall mm gör ju klart sitt åxå. Min fråga är hade ni gjort en ny behandling i denna sits? Dels tänker jag att min kropp kanske inte är i balans, samtidigt som jag nu är hemma å tar hand om mig själv på ett sätt som jag inte hinner å kan göra då jag arbetar.

Vad är era råd? Hur tänker ni? Tacksam för lite feedback. Kram!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö