• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983

Hade officiell testdag i lördags och det var ett starkt fint Plus Hjärta Solig

Pratade med Nordic idag och meddelade det glada resultatet. Så nu börjar nästa väntan, 6 november är det VUL.
    Känner mig inte jättegravid än, bara svullen så att jag tycker att det är jobbigt att ha byxor på mig.... Men kan ju inte gå utan till jobbet

• Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-20 11:18:42 följande:

Hade officiell testdag i lördags och det var ett starkt fint   

Pratade med Nordic idag och meddelade det glada resultatet. Så nu börjar nästa väntan, 6 november är det VUL.

Känner mig inte jättegravid än, bara svullen så att jag tycker att det är jobbigt att ha byxor på mig.... Men kan ju inte gå utan till jobbet

Grattis!!

Vad jag kan tips dig om är klänningar! ;) eller kanske rent av köpa ett par sådana stora byxor med massor av mönster på?

Jag blev nekad ett extra VUL då "du ska fokusera på dina psykiska problem och inte på barnet då din graviditet är helt normal".

Uppenbarligen är den inte helt normal?! Uppenbarligen blir jag lugnare av ett VUL så GE MIG ett VUL!!

Håller på att ta kontakt med sjukvården utöver den jag är i kontakt med via MVC. Får se vad de säger.
  • 2014bebis

Sindyrella1983, stort grattis!!!

Mom2015, lycka till imorgon! Spännande med ny start Glad

Moolie, usch så jobbigt att du mår så dåligt. Hoppas du kan få till ett VUL så du kan känna dig lugnare. Styrke kram till dig

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-20 11:18:42 följande:

Hade officiell testdag i lördags och det var ett starkt fint Plus Hjärta Solig

Grattis igen!!! Vad roligt! :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-20 12:39:12 följande:

Sindyrella1983, stort grattis!!!

Mom2015, lycka till imorgon! Spännande med ny start

Moolie, usch så jobbigt att du mår så dåligt. Hoppas du kan få till ett VUL så du kan känna dig lugnare. Styrke kram till dig

Jag fick ett imorgon förmiddag...! Skönt!!
  • mom2012

Moolie vad tråkigt att höra att du mår som du gör. Jag var oxo väldigt rädd för att något skulle hända när jag var gravid med min dotter. Mest på toa. Men andra stunder njöt jag. Verkligen.

Du verkar medveten om din ångest kring MA så psykakuten låter väl drastiskt. Kanske kan KBT vara lösningen? För din egen skull vore det väl skönt om du vid något tillfälle slappnade av så pass att du kan njuta av att vara gravid. Hoppas du får bra hjälp och kan njuta så småningom. Kram!!

• mom2012

Moolie kom på en annan sak, fast det kanske förstärker din oro (om man inget hör en dag). Man kan köpa hem doppler privat. Det är den där man hör hjärtljud med hos barnmorskan. Då kan ni lyssna hemma och du kanske blir lugnare?

• Moolie
    mom2012 skrev 2014-10-20 22:27:14 följande:

Moolie vad tråkigt att höra att du mår som du gör. Jag var oxo väldigt rädd för att något skulle hända när jag var gravid med min dotter. Mest på toa. Men andra stunder njöt jag. Verkligen.

Du verkar medveten om din ångest kring MA så psykakuten låter väl drastiskt. Kanske kan KBT vara lösningen? För din egen skull vore det väl skönt om du vid något tillfälle slappnade av så pass att du kan njuta av att vara gravid. Hoppas du får bra hjälp och kan njuta så småningom. Kram!!

Jag ska få kontakt med MVC's psykolog så hoppas att det löser mycket av problemen...!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö