• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Hej tjejer!
    Måste råd fråga er. Jag står inför mitt sista försök att sätta in en blastocyst som nu är i frysen. Har aldrig tidigare gjort ett fet och eftersom det är min sista chans vill jag verkligen ha tänkt på allt. Vilka kosttillskott äter ni?
    Jag tar bara multivitamin med extra folsyra som Nordic rekommenderar men jag kanske behöver något annat för att bli gravid, har ju aldrig fått ett plus.
    Vill därför kolla med er vad ni tar.

• Libra1
    2014bebis skrev 2014-10-21 12:26:31 följande:

Hej tjejer!

Måste råd fråga er. Jag står inför mitt sista försök att sätta in en blastocyst som nu är i frysen. Har aldrig tidigare gjort ett fet och eftersom det är min sista chans vill jag verkligen ha tänkt på allt. Vilka kosttillskott äter ni?

Jag tar bara multivitamin med extra folsyra som Nordic rekommenderar men jag kanske behöver något annat för att bli gravid, har ju aldrig fått ett plus.

Vill därför kolla med er vad ni tar.

Jag skulle nog mer tänka på vad jag äter. Kanske utesluta laktos och gluten ett tag. Antioxidanter ska vara bra. Därför ska jag försöka äta en del raw food denna gången.

Jag har hört om en del som testat ta en halv barnalbyl (Acetyl Salisylsyra) efter ET. Större mängder får man ju inte äta. Men en liten liten dos säger dem kan hjälpa immunförsvaret lite. Ifall det skulle vara så att kroppen stöter bort embryot. Jag vet inte om jag skulle våga. Kanske!

Har du hört talas om Babyklister? Fructus Femina. Kan hjälpa.
  • Sindyrella1983

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa. Rynkar på näsan

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-10-21 12:53:44 följande:
    Jag skulle nog mer tänka på vad jag äter. Kanske utesluta laktos och gluten ett tag. Antioxidanter ska vara bra. Därför ska jag försöka äta en del raw food denna gången.

Jag har hört om en del som testat ta en halv barnalbyl (Acetyl Salisylsyra) efter ET. Större mängder får man ju inte äta. Men en liten liten dos säger dem kan hjälpa immunförsvaret lite. Ifall det skulle vara så att kroppen stöter bort embryot. Jag vet inte om jag skulle våga. Kanske!

Har du hört talas om Babyklister? Fructus Femina. Kan hjälpa.
    Jag försöker också äta bra och tar långa promenader. Har fått trombyl utskrivet av Nordic som jag tar vid behandlingen är nog lite samma effekt som med barnabyl tror jag. Köpte även Fructus Femina och har tänkt testa vid fet. Pratade med Nordic och det var ok att testa.
    Har läst mycket varierat  om omega 3, en del skriver att man ska ta extra, en del skriver att man ska låta bli. Vet inte, jag äter inte jätte mycket fisk. Man blir lite lätt knäpp av det här, analyserar precis allt... 
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-21 14:09:19 följande:

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa.

Det beror säkert inte på att något är fel. De visar inte exakt på rätt dag. När är det VUL?
  • Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2014-10-21 14:49:21 följande:
    Det beror säkert inte på att något är fel. De visar inte exakt på rätt dag. När är det VUL?
    Nä jag vet, å det var så onödigt att testa. Jag är ju gravid....
    Det är VUL den 6 november. Känns som en hel evighet haha. 16 dagar kvar.... Glad
  • Libra1
    2014bebis skrev 2014-10-21 14:10:12 följande:

Jag försöker också äta bra och tar långa promenader. Har fått trombyl utskrivet av Nordic som jag tar vid behandlingen är nog lite samma effekt som med barnabyl tror jag. Köpte även Fructus Femina och har tänkt testa vid fet. Pratade med Nordic och det var ok att testa.

Har läst mycket varierat  om omega 3, en del skriver att man ska ta extra, en del skriver att man ska låta bli. Vet inte, jag äter inte jätte mycket fisk. Man blir lite lätt knäpp av det här, analyserar precis allt... 

Det låter ju bra. Trombyl är blodförtunnande. Kan också göra det lättare för embryot att fästa i slemhinnan. Många som fått upprepade missfall tidigt brukar få ta det.

Jag har bara hört bra om Omega3. Men att det är viktigt att det är fiskolja och inte fiskleverolja. Jag är vegetarian så det känns tryggt att ta lite extra. Finns i linfröolja också men inte samma koncentration.

Visst blir man lite smått galen. Jag tar D-vitamin och Q10 denna gång. Ska tydligen hjälpa äggen lite. Vi får väl se. :)
  • Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-21 14:53:33 följande:

Nä jag vet, å det var så onödigt att testa. Jag är ju gravid....

Det är VUL den 6 november. Känns som en hel evighet haha. 16 dagar kvar....

Det behöver absolut inte betyda något. Som Libra sa så kan det kanske inte alltid visa exakt rätt. Den kanske slår om imorgon? :)

Håll ut! Vi har också den 6e november för VUL. Men då för KUB. Vi får hålla ut tillsammans! ;)
    mom2012 skrev 2014-10-20 22:33:26 följande:

Moolie kom på en annan sak, fast det kanske förstärker din oro (om man inget hör en dag). Man kan köpa hem doppler privat. Det är den där man hör hjärtljud med hos barnmorskan. Då kan ni lyssna hemma och du kanske blir lugnare?

Jag har bestämt mig för att köpa en sådan i v14 när man kan börja höra hjärtljud utifrån! Det kommer lugna mina nerver avsevärt!!
  • mom2012

Ja håll ut cinderella....hcg ökar i kroppen var 3:e dag så avvakta någon dag till ska du se du får 3+ :)

Jag har nu varit på samtal och inskrivning. Lite omtumlad är jag då de menar att chanserna för syskon är väldigt liten med tanke på 5 ivf på den andra kliniken. Rent statistiskt ska man tydligen bli gravid på 3-4 behandlingar om man som vi fått 1-2 topp-embryos var gång.

Men vi ska prova en gång tillsammans. Vi byter långa protokoll mot korta och byter mediciner och tar maxdos gonalf. Jag känner mig lite orolig för maxdos gonalf (300). Jag har tidigare fått låga doser såsom 112,5 150 mm. Men vi ser fram.emot detta försök. Kanske är det detta försöket som ger vårt efterlängtade syskon!

Någon av er som fått 300 ui gonalf?

• 2014bebis
    mom2012 skrev 2014-10-21 16:51:50 följande:

Ja håll ut cinderella....hcg ökar i kroppen var 3:e dag så avvakta någon dag till ska du se du får 3+ :)

Jag har nu varit på samtal och inskrivning. Lite omtumlad är jag då de menar att chanserna för syskon är väldigt liten med tanke på 5 ivf på den andra kliniken. Rent statistiskt ska man tydligen bli gravid på 3-4 behandlingar om man som vi fått 1-2 topp-embryos var gång.

Men vi ska prova en gång tillsammans. Vi byter långa protokoll mot korta och byter mediciner och tar maxdos gonalf. Jag känner mig lite orolig för maxdos gonalf (300). Jag har tidigare fått låga doser såsom 112,5 150 mm. Men vi ser fram.emot detta försök. Kanske är det detta försöket som ger vårt efterlängtade syskon!

Någon av er som fått 300 ui gonalf?

Jag har tagit mer än maxdos tog 325 ui gonal-f hade även väldigt hög dos av menopur 375 ui.

Vad skönt att ni ändrar i behandlingen och känner er hoppfulla. Håller tummarna att det går vägen!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö