• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Låter bra att de tar hand om dig Moolie. Försök gör en sak varje dag. Ut o gå. Fika. Handla. Så att du inte bara sitter hemma (du va sjukskriven?). Det kanske kan hjälpa. Styrka till dig.

Det enda jag kan säg är att om allt går vägen (vilket det ska denna gång!) så har du något fantastiskt att se fram emot. I går vaknade jag av ett "mamma jag älskar dig" och i morse va det "mamma jag tycker så himla mycket om dig".

• Moolie
    mom2012 skrev 2014-10-21 17:09:36 följande:

Låter bra att de tar hand om dig Moolie. Försök gör en sak varje dag. Ut o gå. Fika. Handla. Så att du inte bara sitter hemma (du va sjukskriven?). Det kanske kan hjälpa. Styrka till dig.

Det enda jag kan säg är att om allt går vägen (vilket det ska denna gång!) så har du något fantastiskt att se fram emot. I går vaknade jag av ett "mamma jag älskar dig" och i morse va det "mamma jag tycker så himla mycket om dig".

Jag är sjukskriven för graviditetsdepression. Först två veckor sedan får vi se... Ska prata med MVC's psykolog först. Men med tanke på mitt illamående och mitt allmäntillstånd så blir det nog betydligt längre än två veckor.

Min man sätter igång mig. Han säger åt mig att göra sådant som är kul. Så imorgon åker fågel-matarna upp i trädgården! Var faktiskt duktig och skruvade ihop diskmaskinen igår med. Idag tog jag mig en lång promenad!

Ska försöka ta upp kontakten med "förlorade" vänner med... De började försvinna redan i våras när vi började vår första behandling.
  • mom2015

Moolie vilken bra karl du har! Rätt inställning. Man ska göra saker som är kul. Illamåendet kan jag trösta dig med att det försvinner... För min del kom det exakt v.7 som det står i böckerna, sen avtog det lite kring v.9 och blev "kvällsillamånde": Det var ganska praktiskt för då kunde jag sköta jobbet. Jag pendlar till jobbet och 2 gånger på 9 månader fick jag stanna och hänga runt en telefonstolpe eller ett träd på vägen till jobbet En gång i häll-regn, så när jag kräkt färdigt va det bara att vända hemåt igen för jag var dygnsur. I dag kan man skratta åt det Jag löste mitt illamående med Haribo salta pengar!

Ang. dina vänner. Hur menar du? Har du vänner som inte kunnat hantera er sorg kring mf vid förra ivf? Eller har de ogillat själva IVF grejen?

• mom2015

Måste bara få fråga. Är det någon av er som kört långa och korta protokollet som kan dela med er av era erfarenheter om skillnader ni upplevde med de olika protokollen? Fler ägg, färre ägg, sämre/bättre kvalitet etc etc?

Första gången jag får prova korta... så jag är lite bambi på hal is här.

• Millan14

Sindyrella - stort grattis, så kul!!

Mom2015 - jag ska åxå köra korta vid nästa behandling. Har gjort det en gång tidigare, kommer dock inte ihåg utfallet, mer än att de inte ledde till en graviditet. Vi har gjort många långa, som lett till en graviditet. Så nu testar vi korta igen. Enl kliniken så gör man mest korta protokollet nuförtiden. Ska vara bättre för kvinnan, inte vara lika stor överstimuleringsrisk.

Vi får hoppas att det korta protokollet är de bästa för oss :)

Moolie-skönt att du får ta hand om dig! Kämpa på!!

Ang vitaminer mm. Jag tar folsyra, D-vitamin å omega-3. Va de ngt mer ni kan tipsa om?!

Kram på er alla kämpare!!

• Moolie
    mom2015 skrev 2014-10-21 20:44:53 följande:

Moolie vilken bra karl du har! Rätt inställning. Man ska göra saker som är kul. Illamåendet kan jag trösta dig med att det försvinner... För min del kom det exakt v.7 som det står i böckerna, sen avtog det lite kring v.9 och blev "kvällsillamånde": Det var ganska praktiskt för då kunde jag sköta jobbet. Jag pendlar till jobbet och 2 gånger på 9 månader fick jag stanna och hänga runt en telefonstolpe eller ett träd på vägen till jobbet En gång i häll-regn, så när jag kräkt färdigt va det bara att vända hemåt igen för jag var dygnsur. I dag kan man skratta åt det Jag löste mitt illamående med Haribo salta pengar!

Ang. dina vänner. Hur menar du? Har du vänner som inte kunnat hantera er sorg kring mf vid förra ivf? Eller har de ogillat själva IVF grejen?

Jag har från början känt mig riktigt ensam om detta. Finns inga stödgrupper eller RIKTIGA personer förutom IVF-grupper på Facebook. De har träffar men jag har alltid bangat då jag varit rädd.

Min rädsla har gjort att jag isolerat mig mer och mer... Därför hör inte mina vänner av sig mer... Så allt är ytterst självvalt... Men jag mår otroligt dåligt över det.
  • Millan14

Jag har också känt saknad efter ngt riktig person att prata med om ivf, om missfall, om alla känslor som man går igenom. En grupp av människor som kanske tillsammans stöttar varandra igenom denna berg å dalbana. Jag tycker det är konstigt att det inte finns någon att vända sig till. Jag är väldigt tacksam för trådarna här på familjeliv, men ibland hade det känts bra me ett fysiskt möte, en grupp me människor som man får ett ansikte på.

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-10-21 22:34:04 följande:

Jag har också känt saknad efter ngt riktig person att prata med om ivf, om missfall, om alla känslor som man går igenom. En grupp av människor som kanske tillsammans stöttar varandra igenom denna berg å dalbana. Jag tycker det är konstigt att det inte finns någon att vända sig till. Jag är väldigt tacksam för trådarna här på familjeliv, men ibland hade det känts bra me ett fysiskt möte, en grupp me människor som man får ett ansikte på.

Jag har ett jätte behov av bara en kram av någon som känner samma oro och har gjort samma resa som jag. Det är svårt att hålla ihop sig själv efter en sådan pärs... Även om man har sin respektive så upplever de inte samma sak som en själv. Inte för stunden i alla fall...
  • Libra1

Vi har ju träffar! Kolla här: www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

En tjej vill starta träffar för alla sekundärt barnlösa. Står också på sidan. :)

Moolie: Där finns fler tjejer i IVF-gravidgruppen som haft missfall. Vet att det känns lite läskigt första gången. Men jag lovar att det känns bättre när man gjort det.

• Libra1

mom2015: Jag fick höra att man kunde få färre ägg med korta protokollet, så blev lite nervös. Men det visade sig bli samma resultat. :)

Korta protokollet är en dröm mot det långa. Jag mår extremt dåligt av Synarelan.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö