• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (jaha 2)
    Anonym (jaa...) skrev 2013-12-21 00:09:50 följande:
    Eh...Nej?

Du får gärna berätta.

Dock vet jag inte vilken relevans det har till diskussionen jämförelsen av mängden skjutningar i Sverige idag med skjutningar i krigshärjat område. Alternativt gå till ICA i Sverige idag jämfört med att gå utanför dörren i ett krigshärjat område.
    Nej klart det är värre men  har blivit tufft klimat i Sverige.
  • Anonym (jaa...)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 00:07:35 följande:
    Det skjuts här också. Och kastas sten. Och bränns bilar.
    Jag bor också i Sverige. En och annan skjutning har det varit här. Stenbumlingar som har kastats och brända bilar. Dock sker inte detta varje dag, inte varje vecka, och inte ens jätteofta om man tänker efter.

Var bor du när du kan jämställa din situation med en invandrare från ett krigshärjat område. Något område som media helt missat? 

Alla ska kunna känna sig trygga där man bor, det tycker jag också Jag vill inte förminska de problem du upplever. Men det blir lätt patetiskt om man försöker säga att: "Vi har det också jättetufft här i Sverige med skjutningar och raketer osv" i samma diskussion som man pratar om människor från krigshärjade områden. Svårt att ta på allvar bara.
  • Ojsan
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-20 23:55:38 följande:
    Där jag bor skjuts det i Sverige!  
    kan du jämföra det med krig? jämför med hur det är i Syrien?!
  • Anonym (jaha 2)
    Ojsan skrev 2013-12-21 00:16:46 följande:
    kan du jämföra det med krig? jämför med hur det är i Syrien?!
    Nej men säger att det finns många barn som mår dåligt i Sverige med.
  • Anonym (jaa...)
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-21 00:11:07 följande:
    Klart det är värre men....
    Man kan inte ens diskutera de två helt skilda situationerna i samma mening. Då förstår man inte vad som pågår i dessa länder.

Och klimatet hårdnar, ja. Men det är inte invandrarnas fel.
  • Ojsan
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-21 00:18:42 följande:
    Nej men säger att det finns många barn som mår dåligt i Sverige med.
    Du sa just att det skjuts mycket i Sverige, svar på frågan, tack.
  • Anonym (jaha 2)
    Ojsan skrev 2013-12-21 00:20:32 följande:
    Du sa just att det skjuts mycket i Sverige, svar på frågan, tack.
    Nej men därför tycker jag inte att en syrisk mamma ska kunna vara hemma i 3 år med 3 barn som är mellan 3-7 år när de anländer till Sverige.

Tror det kan vara minst lika tufft för en del svenska barn att vara på förskolan 50 timmar i veckan från 12 månaders ålder.

Ska vara samma för alla. Men som jag sa de ska ju ändra på det nu , bra.
  • Anonym (jaa...)
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-21 00:22:49 följande:
    Nej men därför tycker jag inte att en syrisk mamma ska kunna vara hemma i 3 år med 3 barn som är mellan 3-7 år när de anländer till Sverige.

Tror det kan vara minst lika tufft för en del svenska barn att vara på förskolan 50 timmar i veckan från 12 månaders ålder.

Ska vara samma för alla. Men som jag sa de ska ju ändra på det nu , bra.
    Så du tror att en mamma i 35 års åldern från, låt oss säga, Syrien, efter en stund i Sverige, bara får ett jobb. Tjopps! Bara så där? Att hon glad i hågen efter ett halvår i Sverige, med glädje skuttar in på en arbetsplats och kör igång?

Tror du inte att en mamma, som är född och uppvuxen i landet, kan språket och vet vad som gäller i Sverige, våra system och lagar, har lättare att komma ut i arbetslivet?

Betänk då att denna mamma, som kommer hit från ett annat land. Hon har fått lämna sin släkt, alla sina vänner. De enda hon har är sin man och sina barn. Hon hamnar på ett ställe. Hon förstår inte vad någon säger. Hon förstår inte ens varför bilarna kör på höger sida istället för på vänster.

Jag vet inte om du har barn, men jag skulle dö för mina Och det skulle säkert denna mamma också. Allt är kaos när hon kommer hit. Det enda hon vill är att vara sina barn och sin man nära. Dels för att de är hennes enda trygghet. Men också för att hon har sånt hjärta för sina barn och vill inte utsätta dem för än mer kaos.

Jag tror att det är stor skillnad på dessa mammor. Faktiskt. Och jo, jag tycker att man ska göra skillnad. Dock måste integrationen bli bättre. 
  • Anonym (jaa...)
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-21 00:11:07 följande:
    Klimatet har säkert blivit tuffare. Sverigedemokraterna är en stark bidragande orsak till det.

Sverigedemokraterna har aldrig varit och kommer aldrig att vara ett alternativ för medmänsklighet.
  • Anonym (ok...)

Tragiskt historia, TS, att följa dina inlägg.

Men att verkligen sparka på dom som redan ligger ned är ännu mer tragiskt. Alla, eller iaf de flesta har sorgliga historier i bagaget. Men att se hur du väljer att ta ut din frustration på de som verkligen behöver hjälp är ännu sorgligare.
    Ta tag i ditt eget liv, skaffa dig en utbildning så kanske du har en möjlighet att få ett jobb som ger dig lite mer inkomst är 55 kr/dag.

Att, som du säger, välja sd pga av felaktig information är fel väg. Det är precis det som sd önskar.

Visa istället att du har lite stake och självinsikt och ta tag i dina egna problem. Skyll inte dessa på andra.
    Du och ingen annan är ansvarig för de handlingar som lett till de konsekvenser du nu står inför. Du och ingen annan!

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare