Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 21:31:42 följande:
Finns många otrygga svenska barn barnfamiljer som är hemlösa.
I min kommun har flyktingar företräde till kommunala bostäder.
Vet svenska mammor i min kommun som är hemlösa sover hos vänner med sitt barn i vardagsrum och ibland på motell.
Hur många såna mammor vet du?
Att det finns många otrygga, "svenska" barn, vet jag. Missbrukande föräldrar, barn som blir utsatta för våld/utnyttjande hemma, oansvariga föräldrar osv. osv. Det är fruktansvärt! Dock känner jag inte till många "hemlösa" föräldrar (vettiga) (Inga ovettiga heller för den delen). Det är ju hemskt om det är så.
Dock ser jag det så att: När du passerar detta lands gränser, ska du ha samma rättigheter och lika möjligheter. (Jag vet, Martin Luther King sa det i sitt tal :) ). Sen får man gnälla på systemet. INTE på människorna. Ingen ska behöva komma hit och förväntas känna "tacksamhet", Vi är människor och vi ska vara här på lika villkor.
Får man bidrag för att man tjänar under en viss summa, så ska alla få det. Ser föräldraförsäkringen ut som den gör, så gör den det. Det går inte att hålla på och tycka att vissa ska få det och andra nåt annat.
Usch, kan bli så less på människor som sitter på sitt feta, bleka arsle och max har varit utomlands på någon charterresa och sen tycker att invandrarna ska komma hit och känna "tacksamhet" och buga för "oss". Blä!
(Och nu menar jag inte dig s2, för det vet jag inte om du har den inställningen)