• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (Patethic)
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 14:07:44 följande:
    Nä. All min vakna tid går åt att förfasas.
    Vilket varje normal människa borde göra när det gäller slöseri med skattemedel och landet våra barn ska växa upp i.

Ja jag förstår det!  Gör du något aktivt för att ändra detta elände? eller räcker det med att grina i trådar på Familjeliv?
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 13:37:19 följande:
    Norrköping tänker ta efter Malmö och dela ut socialbidrag till illegala invandrare också såg jag. Där släcktes det hoppet.
    Att tiggande romer "eu-migranter" ska få samma rättigheter som illegala oroar än mer. Någon som tror att romerna slutar komma om de får sjukvård och socialbidrag?

www.sydsvenskan.se/sverige/eu-migranter-kan-f.../

NEJJJE!! SÄG ATT DET INTE ÄR SANT! GAAAH

Jag vill fan inte veta, jag blir så jävla mörkrädd!

VArförVARFÖRVARFÖR gör vi inte som i NORGE? Och de är ett RIKT land, inte som lilla pluttSveriges BNP direkt.

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake

Patethic stavats Pathetic, btw

• Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-16 14:26:44 följande:

Engelskan kommer inte naturligt till alla.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Anonym (Patethic)
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-16 14:26:44 följande:

och svenskan är inte din styrka ser jag
  • UniqueSnowflake
    Anonym (Patethic) skrev 2014-01-16 14:38:47 följande:

och svenskan är inte din styrka ser jag
    Nä jag har brittiskt påbrå
  • Anonym (Patethic)
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-16 14:40:31 följande:
    Nä jag har brittiskt påbrå

Trevligt.
  • Kleo73
    Anonym (utländsk) skrev 2014-01-16 10:23:02 följande:
    Inte alla dessa länder och konflikthärdar. Men vad tror du människor bråkar om? Makt och tillgångar är en stor del. Rika områden förser oroshärdar med vapen på olika sätt. Där oroshärdar finns, finns också ofta naturtillgångar. De här frågorna är så komplexa att det gäller att vara ordentligt påläst och jag känner att min kunskap är begränsad. Våran (över)konsumtion och välstånd kostar mycket resurser...

Alltså man bör ha skuldkänsla att det är krig och bråk i olika delar av värden bara pga att man råkades bo i ett " rikt" land??? Vad är detta för komplex? Jag vet att regeringen hjälper syriska oppositionen ( dock vet inte varför?) men hur gäller det Somalia, Afganistan Pakistan mm???
  • Errol Flynn
    Kleo73 skrev 2014-01-16 16:26:18 följande:

Alltså man bör ha skuldkänsla att det är krig och bråk i olika delar av värden bara pga att man råkades bo i ett " rikt" land??? Vad är detta för komplex? Jag vet att regeringen hjälper syriska oppositionen ( dock vet inte varför?) men hur gäller det Somalia, Afganistan Pakistan mm???
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18182514.ab

Sverige skänker mycket pengar samt är det enda landet i VÄRLDEN som ger automatiskt uppehållstillstånd till ALLA syrier. Vi behöver inte skämmas.
  • Kleo73
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 16:46:13 följande:
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri... Sverige skänker mycket pengar samt är det enda landet i VÄRLDEN som ger automatiskt uppehållstillstånd till ALLA syrier. Vi behöver inte skämmas.

Varför gör ni det då? Varför ger man automatiskt uppehållstillstånd till alla eritreaner, somalier? För att inte skämmas och känna sig såååååå snälla, eller? Vad egentligen står bakom det? Vill bara förstå...
  • Errol Flynn
    Kleo73 skrev 2014-01-16 17:50:53 följande:

Varför gör ni det då? Varför ger man automatiskt uppehållstillstånd till alla eritreaner, somalier? För att inte skämmas och känna sig såååååå snälla, eller? Vad egentligen står bakom det? Vill bara förstå...
    Ni? Jag ger inte bort några PUT. Jag hade på min höjd gett TUT. Och absolut inga bidrag till illegala eller tiggare. Sveriges politiker har fått storhetsvansinne medan övriga Europa skrattar åt oss och vår dumhet och är tacksamma att vi tar så många så dom slipper.
  • gdansk

Vad är det som är konstigt med detta? Vi har redan instegsjobben där svenskar diskrimineras på arbetsmarknaden till förmån för invandrare.

• Anonym (utländsk)
    Kleo73 skrev 2014-01-16 16:26:18 följande:

Vad menar du med komplex? Det jag menade med komplex är att det är en komplex fråga (man kan se saker från olika håll och vrida och vända på frågor för allt är oftast inte svart eller vitt) multidimensionell.

En del i att rika länder bidrar med hjälp till rika länder men som är plågade av krig och oroshärdar är för att vi i den rika delen av världen också hjälper dem att slåss och underhålla konflikter.
    Så vi tar med ena näven och ger med den andra. Dubbelmoral. 
    Det kan ju ligga något bakom att vi har så generös migrationspolitik. 

Tror dock bara det är Syrier just nu som direkt beviljas uppehållstillstånd. Kan tycka det är lite märkligt. Var ska man dra gränsen det finns ju många oroliga områden. 
  • Ojsan
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 14:30:46 följande:

Engelskan kommer inte naturligt till alla.
    äh bara tryckfelsnissar ;)
  • Kleo73
    Anonym (utländsk) skrev 2014-01-17 09:42:27 följande:
    Vad menar du med komplex? Det jag menade med komplex är att det är en komplex fråga (man kan se saker från olika håll och vrida och vända på frågor för allt är oftast inte svart eller vitt) multidimensionell.  En del i att rika länder bidrar med hjälp till rika länder men som är plågade av krig och oroshärdar är för att vi i den rika delen av världen också hjälper dem att slåss och underhålla konflikter. Så vi tar med ena näven och ger med den andra. Dubbelmoral.  Det kan ju ligga något bakom att vi har så generös migrationspolitik.  Tror dock bara det är Syrier just nu som direkt beviljas uppehållstillstånd. Kan tycka det är lite märkligt. Var ska man dra gränsen det finns ju många oroliga områden. 

Med komplex menade jag Complex(lat)- ett begrepp från psykologi ( psykoanalys).
  • puss

jag önskar att det vore sant, det vore ju skitbra.

*puss puss puss puss*
  • Errol Flynn
    Anonym (utländsk) skrev 2014-01-17 09:42:27 följande:
    Vad menar du med komplex? Det jag menade med komplex är att det är en komplex fråga (man kan se saker från olika håll och vrida och vända på frågor för allt är oftast inte svart eller vitt) multidimensionell.

En del i att rika länder bidrar med hjälp till rika länder men som är plågade av krig och oroshärdar är för att vi i den rika delen av världen också hjälper dem att slåss och underhålla konflikter.
    Så vi tar med ena näven och ger med den andra. Dubbelmoral. 
    Det kan ju ligga något bakom att vi har så generös migrationspolitik. 

Tror dock bara det är Syrier just nu som direkt beviljas uppehållstillstånd. Kan tycka det är lite märkligt. Var ska man dra gränsen det finns ju många oroliga områden. 
    Eritreaner har flyktingstatus också. Och somalier har ju tidningarna döpt till somalie-svenskar när dom pratar om dom som fortfarande bor kvar i Somalia. Som om alla somalier egentligen är svenskar som bara väntar på att få komma "hem".
  • Kleo73
    Errol Flynn skrev 2014-01-19 15:30:08 följande:
    Eritreaner har flyktingstatus också. Och somalier har ju tidningarna döpt till somalie-svenskar när dom pratar om dom som fortfarande bor kvar i Somalia. Som om alla somalier egentligen är svenskar som bara väntar på att få komma "hem".

Jag tror att tidningarna menar de somalier ( riktiga behövande och fattiga) som blev upphittade av svenskar i flyktinglägrar på gränsen med Kenya, erbjudna uppehållstillstånd som kvotflyktingar men an inte komma hit pga bostadsbrist.
  • Errol Flynn
    Kleo73 skrev 2014-01-26 14:16:40 följande:

Jag tror att tidningarna menar de somalier ( riktiga behövande och fattiga) som blev upphittade av svenskar i flyktinglägrar på gränsen med Kenya, erbjudna uppehållstillstånd som kvotflyktingar men an inte komma hit pga bostadsbrist.
    Jag tror dom pratade om de anhöriga till dom som redan fått komma hit. Men jag kan ha fel.
  • Kleo73
    Errol Flynn skrev 2014-01-26 15:55:58 följande:
    Jag tror dom pratade om de anhöriga till dom som redan fått komma hit. Men jag kan ha fel.

Intressant..... det kan faktiskt vara så också.....med det ändrar inte faktum, eller hur?
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare