• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (hmm?)

Jag har också hört det, men stämmer det verkligen? Var har du läst detta?

• Anonym (snåla)

Jo det stämmer. Dessutom får föräldrarna lägsta föräldrapenning för varje barn. 

• Anonym (suck)

Oj en sådan avundsjuka strax före jul! Krigsskadade barn kan väl behöva lite uppmuntran i dessa tider! Någon tusenlapp per månad och barn är inte hela världen. Rasa hellre mot Bankdirektörer som får MILJONER i bonus till jul, trots att du har NOLL ränta på lönekontot...

• ApanApansson

Källa först kanske, och inte någon invandrarfientlig sida som realisten mm då utan en pålitlig källa!?

• Anonym (...)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:42:18 följande:
    Jag har också hört det, men stämmer det verkligen? Var har du läst detta?

Står på migrationsverkets hemsida bland annat.
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:45:23 följande:
    Oj en sådan avundsjuka strax före jul! Krigsskadade barn kan väl behöva lite uppmuntran i dessa tider! Någon tusenlapp per månad och barn är inte hela världen. Rasa hellre mot Bankdirektörer som får MILJONER i bonus till jul, trots att du har NOLL ränta på lönekontot...

Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!
  • Anonym (hmm?)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:45:23 följande:
    Jag kommer aldrig rösta på SD. Det är en främlingsfientligt parti med osunda värderingar från 1800-talet. Men även jag kan tycka att retroaktivt barnbidrag är lite att ta i. Jag kan vara upprörd över alla miljonbonusar också. Är även upprörd över våra överbetalda politiker. Men nu handlade tråden om retoaktivt barnbidrag.
  • Anonym (...)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:48:57 följande:
    Jag kommer aldrig rösta på SD. Det är en främlingsfientligt parti med osunda värderingar från 1800-talet. Men även jag kan tycka att retroaktivt barnbidrag är lite att ta i. Jag kan vara upprörd över alla miljonbonusar också. Är även upprörd över våra överbetalda politiker. Men nu handlade tråden om retoaktivt barnbidrag.

Men hur tänker man, varför har detta ens påbörjats?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:

Vad har du gjort för att förtjäna den?
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:

Hört talas om Karl Bertil Jonsson?? Var nu snäll så Tomten ger dig klappar i år!!
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare