• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (jaha 2)
    Anonym (jaa...) skrev 2013-12-20 23:53:23 följande:
    Och du likställer det med att röra sig i ett krigshärjat område?
    Där skjuts det inte raketer. Där blir man inte rånad på sin plånbok med visakortet i.  Där skjuts det. På riktigt. Flera gånger per dag.

Perspektiv..
    Där jag bor skjuts det i Sverige!  
  • MuppinCowboy

Det hade varit roligt att se statistik över hur många sverigedemokrater det är som erhåller olika bidrag och finns i belastningsregistret osv.
    Jag har iallafall inte lust att sponsra dem på skattesedeln - vissa kanske ska vara försiktiga med att önska att man kunde utesluta vissa ur välfärdssystemet.

Tänk er om man fick välja vilka som skulle få bidrag? Har en känsla att svenska folket skulle skänka mer till flyktingar och mindre till SD, men vad vet jag.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (jaa...)
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-20 23:55:38 följande:
    Där jag bor skjuts det i Sverige!  
    Jag säger det igen: 

Perspektiv...

Läser du nyheterna från dessa områden?
  • Anonym (jaha 2)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 23:58:11 följande:
    Det hade varit roligt att se statistik över hur många sverigedemokrater det är som erhåller olika bidrag och finns i belastningsregistret osv.
    Jag har iallafall inte lust att sponsra dem på skattesedeln - vissa kanske ska vara försiktiga med att önska att man kunde utesluta vissa ur välfärdssystemet.

Tänk er om man fick välja vilka som skulle få bidrag? Har en känsla att svenska folket skulle skänka mer till flyktingar och mindre till SD, men vad vet jag.
    Denna tråd handlar väl inte om SD?
  • Anonym (jaha 2)
    Anonym (jaa...) skrev 2013-12-20 23:58:39 följande:
    Jag säger det igen: 

Perspektiv...

Läser du nyheterna från dessa områden?
    Du vet ju inte hur jag och mina barn har det?
  • MuppinCowboy
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-20 23:59:04 följande:
    Jag trodde den handlade om parasiterande bidragstagare?

Dumhet diskriminerar inte
  • Lejonmamman01
    Anonym (jaa...) skrev 2013-12-20 23:53:23 följande:
    Och du likställer det med att röra sig i ett krigshärjat område?
    Där skjuts det inte raketer. Där blir man inte rånad på sin plånbok med visakortet i.  Där skjuts det. På riktigt. Flera gånger per dag.

Perspektiv..
    Det skjuts här också. Och kastas sten. Och bränns bilar.
  • Anonym (jaha 2)

Mina barn känner sig inte trygga i sitt närområde. 

• Anonym (jaa...)
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-21 00:05:21 följande:
    Du vet ju inte hur jag och mina barn har det?
    Eh...Nej?

Du får gärna berätta.

Dock vet jag inte vilken relevans det har till diskussionen jämförelsen av mängden skjutningar i Sverige idag med skjutningar i krigshärjat område. Alternativt gå till ICA i Sverige idag jämfört med att gå utanför dörren i ett krigshärjat område.
  • nihka
    Anonym (jaha 2) skrev 2013-12-20 23:59:04 följande:
    Trådstartaren slutar iaf sin trådstart med att tala om att hen tänker rösta på SD pga det här hen har fått för sig men inte stämmer.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare