• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (phhhh)

Eftersom alla stiftar lagar till höger och vänster om vem som ska få skaffa barn och vem inte ska få det, så föreslår jag att de som röstar på SD inte ska få skaffa barn! De kan ju föra vidare sin egoism och bitterhet.

• Lejonmamman01
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-21 16:40:10 följande:
    Ser inte riktigt orättvisan där nej, en ung svensk kvinna har haft möjlighet att gå gratis skola tom gymnasiet och vad jag vet finns det inte speciellt många svenska analfabeter som bara gått i skolan 3-4 år. Är väl bara för den unga svenska tjejen att skaffa sig ett jobb.Den unga svenska tjejens föräldrar får väl ställa upp för henne eftersom de tydligen inte informerat henne om preventivmedel och möjligheten till abort, samt inte lärt henne att man först skaffar jobb och sedan skaffar barn.
    Vet att i de där byhålorna där ett visst parti har starka fästen kryllar det av outbildade människor som skaffar barn till höger och vänster med de där killarna som sysslar med att köra runt i gamla Volvos och leva på försörjningsstöd.
    Oikofobi i sin prydno...
  • Anonym (anonym)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 17:29:52 följande:
    Oikofobi i sin prydno...
    Du tror att jag är rädd för underklassen?
    Tycker däremot att lågutbildade arbetslösa inskränkta byhålebor med förkärlek för bilar bärs och djursamlande som får sin försörjning från försörjningsstöd inte borde yngla av sig i den utsträckning de gör.
    Ser de där människorna på diverse köpcentrum i sina joggingbyxor med sin gapiga ungskara med "internationella" namn, inte är det direkt goda exemplar av samhällsmedborgare.
  • Pluppisarna

Ja men så bra att de får pengar. De har haft det nog jobbigt så skönt att de får en bra start 

äntligen 6 barns mamma <3
  • Dr Mupp
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 13:51:40 följande:
    Jag antar att du förordar ettbarnspolitik à la Kina - för svenskar också förstås eftersom du är så mån om att det ska vara "rättvist", så att så få som möjligt behöver betala för andras barn!

Och det är en resurs för våra barn att de får lära sig känna barn från andra kulturer - förhoppningsvis blir de klokare än du.

Om det nu är en bra för barnen att gå i invandrartäta skolor, varför flyttar alla svenskar som kan barnen till andra skolor?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Tänkvärt)
    Hermansson skrev 2013-12-19 22:52:15 följande:
    Länk på det tack.. Här är däremot en länk som visar EXAKT vad en familj får per dag när de kommer hit. Stora summor? Inte direkt. Aktuella ersättningsnivåer Har den sökande eget hushåll, vilket är vanligast, och sköter matinköpen själva är dagersättningen: 71 kr/dag för vuxna ensamstående 61 kr/dag och person för vuxna som delar hushåll 37 kr/dag för barn upp till 3 år 43 kr/dag för barn 4?10 år 50 kr/dag för barn 11?17 år (fr.o.m. tredje barnet halveras bidraget)Bor den sökande på en av www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F... och så myter om asylsökande www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
  • MuppinCowboy

Eller så kan man skippa föräldrapenningen för alla, ta daaa problemet löst

(om vi nu ska vara själviska - jag har inte barn och vill inte betala för att människor som klämmer ur sig barn inte kan betala det helt själva <----ironisk inlägg då jag vet att inte alla fattar just detta med ironi)

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (disa)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-21 18:42:44 följande:
    Eller så kan man skippa föräldrapenningen för alla, ta daaa problemet löst

(om vi nu ska vara själviska - jag har inte barn och vill inte betala för att människor som klämmer ur sig barn inte kan betala det helt själva <----ironisk inlägg då jag vet att inte alla fattar just detta med ironi)
    Jo fast tanken med föräldraförsäkringen är att kvinnor inte ska behöva hoppa av arbetsmarknaden utan ta ett kort break och komma tillbaka när barnet är runt året.

Vi har det väldigt generöst USA har 3 månader ungefär.
  • Anonym (disa)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2013-12-21 18:36:14 följande:

Jätteintressant länk. Tack! Men min nästa fråga blir då -varifrån kommer den allmänna informationen om att massinvandring pågår alla får mkt pengar etc. Media? I så fall, de tar inte sitt ansvar alls. De skriker rasist så fort någon ifrågasätter invandringen men bidrar själv till att rasism uppstår. Varför inte diskutera problem som uppstår med invandring såsom arbetslöshet, utanförskap, bristande integration och i vissa fall brott byggd på fakta. För problem finns men invandrare är långt ifrån en homogen grupp. Många lyckas bra i Sverige och är glada att de bor här och andra gör det inte. Varför inte ta vara på bra krafter och enas runt gemensamma värderingar tex att inte begå brott, ha ett arbete om möjligt mm.
    Fast det där är när man söker asyl, när man har fått uppehållstillstånd det är då man får etableringsersättning, + barnbidrag, + bostadsbidrag, + underhåll vilket för en ensamstående mamma med 3 barn landar på ca 20 000 kr totalt.
  • MuppinCowboy
    Anonym (disa) skrev 2013-12-21 18:47:59 följande:
    Jo fast tanken med föräldraförsäkringen är att kvinnor inte ska behöva hoppa av arbetsmarknaden utan ta ett kort break och komma tillbaka när barnet är runt året.

Vi har det väldigt generöst USA har 3 månader ungefär.
    Ja men om vi nu ska vara själviska, dvs ska vi inte dela med oss till flyktingar vill jag heller inte dela med mig till dem som har valt att skaffa barn, de kan sponsra sin föräldraroll själva

Eller så kan man vara med och hjälpa alla människor trots att det inte gynnar en själv.
    Därför vill jag att både flyktingar och svenska föräldrar ska få något som jag själv inte nyttjar då det kan hjälpa dem.
    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare