• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (phhhh)
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 22:38:22 följande:
    Nej har de en sjuåring kan de ju bara ta ut för ett år, gäller ju endast tills barnet fyller åtta år eller går ut ettan, vilket som nu kommer först.  
    Förutom att det från och med nästa år gäller till FYRA år, inte åtta, vilket sagts upprepade gånger tidigare i tråden...

• msmurphy

Men kan ni inte FATTA att de ändrat reglerna så att man 2014 måste ta ut 80% av föräldradagarna innan barnet fyllt fyra år. Ni behöver alltså inte vara så arga, men det är ju nästan som att ni VILL att det ska vara såhär så att ni har nåt att vara förbannade över?

• Anonym (phhhh)
    msmurphy skrev 2013-12-21 22:54:18 följande:
    Men kan ni inte FATTA att de ändrat reglerna så att man 2014 måste ta ut 80% av föräldradagarna innan barnet fyllt fyra år. Ni behöver alltså inte vara så arga, men det är ju nästan som att ni VILL att det ska vara såhär så att ni har nåt att vara förbannade över?
    Nä, de är nog bara tröga...
  • felix le chat
    Nej har de en sjuåring kan de ju bara ta ut för ett år, gäller ju endast tills barnet fyller åtta år eller går ut ettan, vilket som nu kommer först.  

Har den en bebis, en tvååring, en fyraåring och en sexåring så kan de ta ut 1920 dagar innan föräldrapeningen är slut. Det är 5 år non stop utan några krav på kvinnan. 
    å herre gud !
  • SolOchSnö
    Nej har de en sjuåring kan de ju bara ta ut för ett år, gäller ju endast tills barnet fyller åtta år eller går ut ettan, vilket som nu kommer först.   Har den en bebis, en tvååring, en fyraåring och en sexåring så kan de ta ut 1920 dagar innan föräldrapeningen är slut. Det är 5 år non stop utan några krav på kvinnan. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

En praktisk fråga: för att få föräldrapenning ska man vara tillsammans med barnet. Hur löser man det med en 7-åring som går i skolan? Jag tycker att de nya reglerna om att man endast får ett mindre antal dagar efter att barnet fyllt 4 år är rimliga. Så borde reglerna ha varit från början men det är svårt att överblicka alla varianter. Men däremot avundas jag inte flyktingar på något sätt, inte ens om allt som sd-anhängarna säger skulle vara sant.
  • Anonym (phhhh)
    Anonym (herre gud) skrev 2013-12-21 22:22:51 följande:
    nej den du citerade är inte dum i huvudet utan detta händer varända jävla dag sancka om att 90% av sverige är blåögda
    En till! Ni är bara för bra!!! Skrattande
    Jag börjar ändra mig om sverigedemokrater, kanske ni är bra till nåt ändå - underhållning!
  • felix le chat
    msmurphy skrev 2013-12-21 22:54:18 följande:
    Ja men kan DU FATTA om det ha varit så här hur länge har det pågått ?
    Åratal ?

I övrigt förbehåller jag mej rätten att vara arg - behöver inte din tillåtelse.
  • msmurphy
    felix le chat skrev 2013-12-21 23:03:47 följande:
    Ja men kan DU FATTA om det ha varit så här hur länge har det pågått ?
    Åratal ?

Men so what? Hur många tror du egentligen kommer till Sverige med fem barn under 8 år, och sen föder kanske fem barn till och därför får fp år efter år? Invandrare får inte fler fp-dagar än svenskar, det är ju bara om man har många barn som det i praktiken blir så att de kan gå hemma i åratal. 

För övrigt var det inte just dig jag pratade med, utan alla i den här 52 sidor långa tråden som är förbannade över någonting som inte längre är. Varför ska du, eller någon annan, vara arg över det?
  • Anonym (phhhh)
    felix le chat skrev 2013-12-21 23:03:47 följande:
    Ja, det är ju aldrig fel att vara arg i onödan! Speciellt när det beror på missunnsamhet och avundsjuka! Skrattande

• felix le chat
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 23:21:55 följande:
    Ja, det är ju aldrig fel att vara arg i onödan! Speciellt när det beror på missunnsamhet och avundsjuka! Skrattande

Det är ett uppenbart fel i systemet. Bra att det åtgärdats.  Hur kan jag vara avundsjuk ?

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare