• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • MuppinCowboy

Jag känner en som ger alla som röstar på SD 400.000 kr i bidrag.. det är sant.. på riktigt..

Dumhet diskriminerar inte
  • mamita64
    Anonym (herre gud) skrev 2013-12-21 22:22:51 följande:
    nej den du citerade är inte dum i huvudet utan detta händer varända jävla dag sancka om att 90% av sverige är blåögda
    Men sälj nyheten till en tidning då. Försäkringskassan ljuger på sin fb och hemsida, det är en nyhet med pengavärde, minsann
  • Uffesson

Nej, inte retroaktivt barnbidrag, men retroaktiv föräldrapenning:

"Enligt de nuvarande reglerna ger ett barn som har fötts utomlands rätt till samma antal dagar med föräldrapenning oavsett vilken ålder barnet har vid invandring. För barn födda utomlands tilldelas föräldrapenningdagarna retroaktivt. Föräldraledigheten för flera barn kan dessutom tas ut efter varandra. Det medför att föräldrar som invandrar med flera barn ibland kan ta ut föräldrapenning under åtskilliga år."http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/foraldrapenning-bromsar-integrationen_7190163.svd

http://www.regeringen.se/content/1/c6/18/77/43/e00098e0.pdf

(Sök på "retroaktivt" och "föräldrapenning")

• Anonym (herre gud)

Föräldrar penning är för barn som är födda i sveige inte för sådana som kommer hit med barn men  ju mer man hör ser mm så vet man varför de vallfärdar till sverige

Kanske ska vandra upp till Klara kyrka ditt de  hemlösa barnfamijerna vänder sig vinter tid för tack över huvudet oh se vad de gillar att invandrare får tak och en massa pengar oh de har satts på gatan med barn och allt då kanske vår lilla regering får jobba för att sitta kvar annars tippar jag på en jordskreds seger för SD

• Dr Mupp
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 20:44:48 följande:
    "Alla svenskar som kan"? Du menar alltså du och din bekantskapskrets? Det tvivlar jag inte alls på...
    Det var en undersökning här på FL som visade att de flesta skulle undvika invandrartäta skolor. 

Mina barn går i den lokala skolan där de hamnar automatiskt om man inte gör ett aktivt val. Inte mitt fel att det är under 5% med utomnordiska invandrare i den skolan. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • felix le chat
    Uffesson skrev 2013-12-21 22:26:06 följande:

Nej, inte retroaktivt barnbidrag, men retroaktiv föräldrapenning:

"Enligt de nuvarande reglerna ger ett barn som har fötts utomlands rätt till samma antal dagar med föräldrapenning oavsett vilken ålder barnet har vid invandring. För barn födda utomlands tilldelas föräldrapenningdagarna retroaktivt. Föräldraledigheten för flera barn kan dessutom tas ut efter varandra. Det medför att föräldrar som invandrar med flera barn ibland kan ta ut föräldrapenning under åtskilliga år."www.svd.se/opinion/brannpunkt/foraldrapenning...

www.regeringen.se/content/1/c6/18/77/43/e0009...

(Sök på "retroaktivt" och "föräldrapenning")

Men det kan inte vara rätt. Fungerar det så i praktiken ?
    flyttar du hit men en 7+ 9 + 12 åring har du då 3 års "sparad" föräldraledighet ?
    Knappast...
  • Uffesson
    felix le chat skrev 2013-12-21 22:30:54 följande:
    flyttar du hit men en 7+ 9 + 12 åring har du då 3 års "sparad" föräldraledighet ?
    Knappast...
    Det låter konstigt, ja. Men, enligt moderatkvinnan i artikeln och regeringens rapport så stämmer det - dock inte för barn över 8 år.
  • Dr Mupp
    felix le chat skrev 2013-12-21 22:30:54 följande:
    Knappast...
    Nej har de en sjuåring kan de ju bara ta ut för ett år, gäller ju endast tills barnet fyller åtta år eller går ut ettan, vilket som nu kommer först.  

Har den en bebis, en tvååring, en fyraåring och en sexåring så kan de ta ut 1920 dagar innan föräldrapeningen är slut. Det är 5 år non stop utan några krav på kvinnan. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (phhhh)
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 22:26:50 följande:
    Det var en undersökning här på FL som visade att de flesta skulle undvika invandrartäta skolor. 

Mina barn går i den lokala skolan där de hamnar automatiskt om man inte gör ett aktivt val. Inte mitt fel att det är under 5% med utomnordiska invandrare i den skolan. 
    Här på FL? Ja, då måste det ju stämma...! Det verkar ju krylla av sverigedemokrater här som är ute för att värva folk!
    Kommentarer "alla svenskar skulle flytta sina barn från invandrartäta skolor" är just en sån där nonsenssats som varken kan bevisas eller motbevisas - rena SD-logiken med andra ord.

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare