• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Ermenegildo
    msmurphy skrev 2013-12-21 22:54:18 följande:
    Men kan ni inte FATTA att de ändrat reglerna så att man 2014 måste ta ut 80% av föräldradagarna innan barnet fyllt fyra år. Ni behöver alltså inte vara så arga, men det är ju nästan som att ni VILL att det ska vara såhär så att ni har nåt att vara förbannade över?
    Ta bort "nästan". Det är bara en tråd bland hundra som ska rättfärdiga den främlingsfientlighet man innerst inne vet är förkastlig. Men det är inget nytt, för att kunna förfölja judar, romer eller homosexuella måste man först måla ut dem som kriminella eller parasiter eller annars fördärvliga.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • felix le chat
    msmurphy skrev 2013-12-21 23:10:26 följande:
    Men so what? Hur många tror du egentligen kommer till Sverige med fem barn under 8 år, och sen föder kanske fem barn till och därför får fp år efter år? Invandrare får inte fler fp-dagar än svenskar, det är ju bara om man har många barn som det i praktiken blir så att de kan gå hemma i åratal. 

För övrigt var det inte just dig jag pratade med, utan alla i den här 52 sidor långa tråden som är förbannade över någonting som inte längre är. Varför ska du, eller någon annan, vara arg över det?
    Jag tror inte jag är ensam om att tycka att det är fel att utdela retroaktiv föräldrapeng och är
    glad över att detta nu ändrats.  Ellerfins det fler retroaktiva förmåner man kan dela ut tycker du ?
    tex om man har kvitto på låkarbesök i sitt förra hemland kanske man kan lämna in dom och få
    ersättning från FK ?

• msmurphy
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 23:41:30 följande:
    Ta bort "nästan". Det är bara en tråd bland hundra som ska rättfärdiga den främlingsfientlighet man innerst inne vet är förkastlig. Men det är inget nytt, för att kunna förfölja judar, romer eller homosexuella måste man först måla ut dem som kriminella eller parasiter eller annars fördärvliga.

Ja, det är ju det som är så otäckt.
  • msmurphy
    felix le chat skrev 2013-12-21 23:43:18 följande:
    Jag tror inte jag är ensam om att tycka att det är fel att utdela retroaktiv föräldrapeng och är

glad över att detta nu ändrats.  Ellerfins det fler retroaktiva förmåner man kan dela ut tycker du ?

tex om man har kvitto på låkarbesök i sitt förra hemland kanske man kan lämna in dom och få

ersättning från FK ?

Man upptäckte en lucka u systemet, man åtgärdade den. Case closed liksom. Jag har inte sagt att jag tyckte det var bra, jag tycker det är bra att man ändrade det.

Varför slåss mot väderkvarnar?
  • Anonym (phhhh)
    felix le chat skrev 2013-12-21 23:39:09 följande:
    Det är ett uppenbart fel i systemet. Bra att det åtgärdats.  Hur kan jag vara avundsjuk ?

Avundsjuk på alla människor som får nåt som du inte får, verkar det som. Men jag kan ge dig ett tips: skaffa tio barn, sitt på dina föräldrapengar och hånskratta åt alla som får mindre än du!
  • mamita64
    felix le chat skrev 2013-12-21 23:43:18 följande:
    ersättning från FK ?

Men egentligen, vaddå retroaktiv fp?

Jag kan ju också ta ut fp för mina barn upp till de är 8 år, eller hur. Kanske leva på min man de fem första åren med barn.
    Man har rätt att ta ut fp fram till ungen är åtta år och man har rätt att välja när man vill ta ut den
    Så något retroaktivt kan vi inte snacka om eg
  • city cat
    MuppinCowboy skrev 2013-12-21 22:07:20 följande:
    Jag känner en som ger alla som röstar på SD 400.000 kr i bidrag.. det är sant.. på riktigt..
    Fnudden for president
  • city cat
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 23:03:23 följande:
    En till! Ni är bara för bra!!! Skrattande
    Jag börjar ändra mig om sverigedemokrater, kanske ni är bra till nåt ändå - underhållning!
    Skål
    Fnudden for president
  • Grottmannen

Brukar vara tyst men nu kokar det i mig!

Helt åt helvete är det, hela Sverige blöder...infrastrukturen är ett skämt där vägar förvandlas till kostigar våra barn får en halv frukt på dagis pga...gamla ligger på äldreboenden av personal brist får sig att känna sig som belastningar den sista lilla tid dom har kvar i livet...

Hur i helvete kan ni nötter som rättfärdigar retroaktiva bidra argumentera för det?

Tycka vad man vill om vår politik men statskassan är inte en oas en källa utan botten alla bidrag finansieras av dig och mig...oss skattebetalare, ska 95% av varje intjänad krona vara skatt tycker ni?

Detta system är dömt att misslyckas och åderlåter vår välfärd...glöm inte det när du ska till sjukvården och dom rycker av dig plånboken eller än värre du får ingen hjälp pga nedskärningar, glöm inte det när en liter bensin kommer kostar 35kr bara för att finansiera pengar åt allt och alla.......

• Grottmannen
    Grottmannen skrev 2013-12-22 07:14:57 följande:
    Brukar vara tyst men nu kokar det i mig!

Helt åt helvete är det, hela Sverige blöder...infrastrukturen är ett skämt där vägar förvandlas till kostigar våra barn får en halv frukt på dagis pga...gamla ligger på äldreboenden av personal brist får sig att känna sig som belastningar den sista lilla tid dom har kvar i livet...

Hur i helvete kan ni nötter som rättfärdigar retroaktiva bidra argumentera för det?

Tycka vad man vill om vår politik men statskassan är inte en oas en källa utan botten alla bidrag finansieras av dig och mig...oss skattebetalare, ska 95% av varje intjänad krona vara skatt tycker ni?

Detta system är dömt att misslyckas och åderlåter vår välfärd...glöm inte det när du ska till sjukvården och dom rycker av dig plånboken eller än värre du får ingen hjälp pga nedskärningar, glöm inte det när en liter bensin kommer kostar 35kr bara för att finansiera pengar åt allt och alla.......

Ber om ursäkt för alla stavfel i texten...sitter på telefon den tydligen tycker om att ändra bäst den vill!
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare