• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-21 16:40:10 följande:
    Ser inte riktigt orättvisan där nej, en ung svensk kvinna har haft möjlighet att gå gratis skola tom gymnasiet och vad jag vet finns det inte speciellt många svenska analfabeter som bara gått i skolan 3-4 år. Är väl bara för den unga svenska tjejen att skaffa sig ett jobb.Den unga svenska tjejens föräldrar får väl ställa upp för henne eftersom de tydligen inte informerat henne om preventivmedel och möjligheten till abort, samt inte lärt henne att man först skaffar jobb och sedan skaffar barn.
    Vet att i de där byhålorna där ett visst parti har starka fästen kryllar det av outbildade människor som skaffar barn till höger och vänster med de där killarna som sysslar med att köra runt i gamla Volvos och leva på försörjningsstöd.
    Men URS, man ska ju inte göra abort heller, enligt vissa här, då är man typ rasförrädare eller något liknande.

Och kvinnor skaffa jobb, de ska ju stanna hemma och vara jämställt diskande och matlagande i hemmet. Om SD självt får välja!! Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-21 17:20:03 följande:
    Eftersom alla stiftar lagar till höger och vänster om vem som ska få skaffa barn och vem inte ska få det, så föreslår jag att de som röstar på SD inte ska få skaffa barn! De kan ju föra vidare sin egoism och bitterhet.
    Hahaha, urs, nu är du antidemokratisk, det får man inte vara (såvida man inte är SD-are)!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 18:15:20 följande:
    Om det nu är en bra för barnen att gå i invandrartäta skolor, varför flyttar alla svenskar som kan barnen till andra skolor?
    På grund av fördomar och rädsla, eller gammal ohederlig rasism.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 17:29:52 följande:
    Oikofobi i sin prydno...
    Ja för ansvar är mycket mer oikofobt än att gå runt och hata 95% av den svenska befolkningen och den svenska kulturen för att de inte passar in i ens fascistoida fantasier...
  • Dorian Ertymexx
    MuppinCowboy skrev 2013-12-21 18:42:44 följande:
    Eller så kan man skippa föräldrapenningen för alla, ta daaa problemet löst

(om vi nu ska vara själviska - jag har inte barn och vill inte betala för att människor som klämmer ur sig barn inte kan betala det helt själva <----ironisk inlägg då jag vet att inte alla fattar just detta med ironi)
    Eller hur!
  • Dr Mupp
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-21 20:17:49 följande:
    På grund av fördomar och rädsla, eller gammal ohederlig rasism.
    Antar att du satt dina barn i invandrartät skola eller är du rasist?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dorian Ertymexx
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 20:23:56 följande:
    Antar att du satt dina barn i invandrartät skola eller är du rasist?
    Har inga barn, men skulle jag ha barn skulle de få gå i lokala skolan (som är i invandrartätt område) ja.
  • Anonym (phhhh)
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 18:15:20 följande:
    Om det nu är en bra för barnen att gå i invandrartäta skolor, varför flyttar alla svenskar som kan barnen till andra skolor?
    "Alla svenskar som kan"? Du menar alltså du och din bekantskapskrets? Det tvivlar jag inte alls på...
  • Anonym (Faktabanken?)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:40:53 följande:
    Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

Inte ett jota mer än att behöva ha lämnat allt de haft och flytt av en troligen bra orsak. Leva i ovisshet och riskera att bli utvisade.

SD är ett bra alternativ i vissa frågor (tex detta med djursexlagen) men trist att du går över till ett parti pga av en enda fråga där du inte ens vet att det är sant.

Du hör nog hemma där tror jag =)

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare