• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 15:47:46 följande:
    Du fick veta detta INNAN bröllopet men valde ändå att gifta dig med honom. Där och då har du redan accepterat sk*ten.

Skaffa absolut ALDRIG barn med honom!!! Lycka till i övrigt och ha en så trevlig nyår som nu går att ha med ett gäng pundare.

Varför?
    Finns det en hållbar anledning ens?
    Inget som TS sagt tyder på att han inte är en rätt bra människa som hon älskar.
    Dock bara moralpaniken har satt in.

Hon är i närheten av folk som konsumerar cannabis och inte amfetaminister.

Eller ville du bara stigmatisera lite, vad det nu ska uppnå.

• The sea refuses no river
    ApanApansson skrev 2013-12-29 15:29:12 följande:
    The sea: Jo, fast den största skillnaden är ju att det är olagligt att använda narkotika. Det är inte olagligt att arbeta som städare.....

Det där är ett sjukt bullshit argument. I ett land där det är lag på att täcka håret för kvinnor, är det därmed fel att bryta mot den lagen - för att det är lag?

Folk gör saker ändå, som är olagliga. Bara för att det finns en lag mot att döda gör detta det inte "mer fel" att döda, eller hur?

Folk kan tycka att det är fel att bryta mot lagen, men faktum kvarstår att det är ett individuellt val. Mitt långa inlägg rubbas inte ett dugg av sådana iakttagelser. Faktum kvarstår fortfarande att ts inte är nöjd med sin pojkvän och anser att det är HANS fel att hon inte är nöjd med honom.

• Anonym (usch)
    Anonym (-) skrev 2013-12-29 15:51:12 följande:

Du måste ha tagit fel på tråd, denna handlar om cannabis, inte amfetamin, blev du blöt i trosan av att slänga runt lite slagord?

Känner du dig bättre nu som människa som har lagt visserligen kort men likförbannad en nedsättande verbal spya över en man du inte vet ett skit om och aldrig kommer träffa?

Nu skulle jag personligen snarare acceptera amfetamin än cannabis eftersom effekterna av cannabis och hasch är så mycket vidrigare.

Men jag skulle fortfarande inte välja att gifta mig och skaffa barn med en som håller på med olagliga droger! (måste förtydliga "olagliga" så man inte får slängt i ansiktet dricker du inte kaffe eller)
  • Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 15:53:27 följande:
    Varför? Finns det en hållbar anledning ens? Inget som TS sagt tyder på att han inte är en rätt bra människa som hon älskar. Dock bara moralpaniken har satt in. Hon är i närheten av folk som konsumerar cannabis och inte amfetaminister. Eller ville du bara stigmatisera lite, vad det nu ska uppnå.

Sorry, jag kallar alla som håller på med droger för "pundare". Men jag ändrar mig så gärna och skriver "knarkare" istället. Bättre så?
  • frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:51:13 följande:
    Nu skulle jag personligen snarare acceptera amfetamin än cannabis eftersom effekterna av cannabis och hasch är så mycket vidrigare.

Men jag skulle fortfarande inte välja att gifta mig och skaffa barn med en som håller på med olagliga droger! (måste förtydliga "olagliga" så man inte får slängt i ansiktet dricker du inte kaffe eller)

En konstigt påstående du gör.

Varför säger du cannabis och hasch, det är ju exakt samma sak???

Vi bryter dagligen mot lagar och är olagliga, bara ställa sig vid närmaste övergångsställe och kolla hur många som går mot röd gubbe.
    Du är en hycklare, inte mer med det.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:53:41 följande:

Sorry, jag kallar alla som håller på med droger för "pundare". Men jag ändrar mig så gärna och skriver "knarkare" istället. Bättre så?

Jo, jag förstår du vill stigmatisera och därmed använder dessa ord.

Det är liksom nått du inte behöver förklara.
    Men den okunniges "vapen" är att försöka nedvärdera det som diskuteras, genom dessa ord som du nu använder.
    Att vara mer precis i vad vi pratar om verkar inte funka för dig.

För du vet väl om att det är cannabis vi diskuterar?

• Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 16:53:42 följande:

En konstigt påstående du gör.

Varför säger du cannabis och hasch, det är ju exakt samma sak???

Vi bryter dagligen mot lagar och är olagliga, bara ställa sig vid närmaste övergångsställe och kolla hur många som går mot röd gubbe.
    Du är en hycklare, inte mer med det.

Okej, jag har inte så mycket koll på vad röka heter. Tycker bara att pårökta människor är så oerhört skrämmande och vidrigt. Likställt med folk som skjuter heroin i beteende mönstret.

Hur många får långa fängelsestraff för att gå mot röd gubbe?
  • frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:56:40 följande:
    Okej, jag har inte så mycket koll på vad röka heter. Tycker bara att pårökta människor är så oerhört skrämmande och vidrigt. Likställt med folk som skjuter heroin i beteende mönstret.

Hur många får långa fängelsestraff för att gå mot röd gubbe?

Men kalla det för cannabis och hasch, är ju fel.
    Du får gärna förklara likheterna mellan röka cannabis och skjuta heroin, lycka till.

Man får ingen fängelsetid för konsumera cannabis heller, så det blev lite fel för dig där Solig

Men fortfarande har du inte förklarat ditt hyckleri, för 100% du bryter mot lagar utan ens reflektera över det.

• Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 16:56:11 följande:

Jo, jag förstår du vill stigmatisera och därmed använder dessa ord.

Det är liksom nått du inte behöver förklara.
    Men den okunniges "vapen" är att försöka nedvärdera det som diskuteras, genom dessa ord som du nu använder.
    Att vara mer precis i vad vi pratar om verkar inte funka för dig.

För du vet väl om att det är cannabis vi diskuterar?

Kan tillägga att jag har själv tagit droger i unga dagar. När jag var en partyprinsessa runt stureplan, så jag kan förstå att det kan vara sk*tkul. Även om jag tog "uppåt-droger" som man har kul av och inte såna man typ somnar av.

Men i detta fall är mannen nygift och planerar barn, då är det dags att bli vuxen och ansvarsfull anser jag. Eller lägga barnplanerna på hyllan och fortsätta sitt KNARKANDE. 
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:51:13 följande:

Effekterna av cannabis och hasch? värre än amfetamin?
    Du har då sett dessa droger eventuellt på papper och aldrig kommit i kontakt med för övrigt?

Är olagliga droger där du sätter gränsen eller är du lika konsekvent när det kommer till alla lagbrott?

För den delen, alkohol är skadligare än även amfetamin, cannabis kan betraktas som barnsäker bredvid dessa två.

Svar på tråden Cannabisrökande man!