• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:53:41 följande:

Sorry, jag kallar alla som håller på med droger för "pundare". Men jag ändrar mig så gärna och skriver "knarkare" istället. Bättre så?

Jag kallar alla som fäktar med faktafel för idioter, i ditt fall kan jag göra ett undantag och kalla dig för imbecill, bättre så?

Om du inte förstod min poäng så ersatte du ett slagord med ett annat, hur gör det nån skillnad när du stigmatiserar lika med bägge orden?

• Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 16:59:15 följande:

Men kalla det för cannabis och hasch, är ju fel.
    Du får gärna förklara likheterna mellan röka cannabis och skjuta heroin, lycka till.

Man får ingen fängelsetid för konsumera cannabis heller, så det blev lite fel för dig där Solig

Men fortfarande har du inte förklarat ditt hyckleri, för 100% du bryter mot lagar utan ens reflektera över det.

Beror på hur mycket man har på sig eller i sitt hem. Inte alls omöjligt - jag vet detta av egen erfarenhet eftersom jag suttit häktad med några av dessa människor.

Jag är inte guds bästa barn, men jag har vuxit till mig och slutade med detta för nästan 20 år sen!

Satt ej häktad för droger själv dock, utan för något som ingen utom lagen anser vara ett brott. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (-) skrev 2013-12-29 17:00:36 följande:

Effekterna av cannabis och hasch? värre än amfetamin?
    Du har då sett dessa droger eventuellt på papper och aldrig kommit i kontakt med för övrigt?

Är olagliga droger där du sätter gränsen eller är du lika konsekvent när det kommer till alla lagbrott?

För den delen, alkohol är skadligare än även amfetamin, cannabis kan betraktas som barnsäker bredvid dessa två.

Har testat alla möjliga droger. ÄVEN rökt på! Så nog f*n vet jag vad jag snackar om!
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:03:52 följande:
    Beror på hur mycket man har på sig eller i sitt hem. Inte alls omöjligt - jag vet detta av egen erfarenhet eftersom jag suttit häktad med några av dessa människor.

Jag är inte guds bästa barn, men jag har vuxit till mig och slutade med detta för nästan 20 år sen!

Satt ej häktad för droger själv dock, utan för något som ingen utom lagen anser vara ett brott. 

Detta var det mest korkade jag har läst på sidan, med tanke på vad som pryder allt för många inlägg här så måste jag säga att du har lyckats med en bedrift.

Du har suttit för nått endast lagen anser vara brott, kan du förklara för mig var brottet ligger i drogbruk, då mer än att lagen diktrerar det?
    hur jag än vänder och vrider på det så får jag drogbruk till moralisk ickebrott.

• Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:05:52 följande:
    Har testat alla möjliga droger. ÄVEN rökt på! Så nog f*n vet jag vad jag snackar om!

Det är väldigt få drogbrukare jag har stött på som stoppade allt möjligt skit i sina kroppar utan att ha en susning om vad dom sysslade med, du verkar vara en av dom, och nej, du har inte en susning om vad du snackar om, cannabis och hasch har diskvalificerat dig.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:00:30 följande:
    Kan tillägga att jag har själv tagit droger i unga dagar. När jag var en partyprinsessa runt stureplan, så jag kan förstå att det kan vara sk*tkul. Även om jag tog "uppåt-droger" som man har kul av och inte såna man typ somnar av.

Men i detta fall är mannen nygift och planerar barn, då är det dags att bli vuxen och ansvarsfull anser jag. Eller lägga barnplanerna på hyllan och fortsätta sitt KNARKANDE. 

Att konsumera cannabis säger inget om hur ansvarsfull man är.

Rätt humoristiskt att dina "erfarenheter" verkar vara helt avgörande här, saknar relevans ser jag.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:03:52 följande:

Man får fortfarande inga fängelsestraff för konsumtion.

Om jag har 1 kg cannabis i garderoben, så får man fängelsestraff för detta 1kg och iten för man har konsumerat cannabis.
    Vill du ett nytt försök?

Du är inte guds bästa barn idag heller, men nu för ogrundad ignorans.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:05:52 följande:

Nä, det vet du inte, du tror du vet dock.

Det som är skonsammast fysiskt för kroppen är helt klart cannabis, psykiskt är det nog rätt lika och lågt där med.

• Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 17:10:04 följande:

Att konsumera cannabis säger inget om hur ansvarsfull man är.

Rätt humoristiskt att dina "erfarenheter" verkar vara helt avgörande här, saknar relevans ser jag.

En pårökt människa kan knappt sitta upp. Tror du denna person kan ta hand om en bebis?

Hoppas verkligen inte att någon av ser som propagerar för denna vidriga drog själva har barn och är lika beroende som mannen ts är gift med. I så fall är det riktigt synd om barnen!

Mitt "brott" är ett brott enligt lagboken, men inte enligt mina vänner och polisen!

Förr inte alls så länge sedan var det inte olagligt att vara påverkad utan enbart för innehav. Den "nya" lagen anser jag felaktig. 

Kommer ihåg en kille som var ute med sin kompis en kväll. Kompisen blev tagen av polisen och visiterad, innan polisen hann visitera den här killen också slängde han i sig de 2 E han hade i fickan. 
    Blev ett märkligt polisförhör, men att vara påverkad var som sagt inte olagligt då så han släpptes sen.

Bara en liten anekdot från förr.....

När det gäller alkohol så ogillar jag den drogen väldigt mycket också, men de flesta kan hantera den i alla fall. Det är skillnaden!
  • Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 17:13:52 följande:

Nä, det vet du inte, du tror du vet dock.

Det som är skonsammast fysiskt för kroppen är helt klart cannabis, psykiskt är det nog rätt lika och lågt där med.

Jag har försökt röka på då om man säger så. På nån efterfest någon gång när alla andra gjort det. Men eftersom jag inte är rökare gick det inte så bra för mig.

Jag är mycket glad för det eftersom jag har sett effekten på de andra. Kan inte fatta de rökare som tror att dom är "normala" och kan hantera saker efter det att dom rökt. 

Jag och mina vänner gick alltid hem när någon tog fram röka för det blev så obehagligt då. Effekten för oss som ser på är jämställt med heroinister! 
Svar på tråden Cannabisrökande man!