• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (Mittemellan)

Jag förstår inte ert tjaffs om källor hit och dit? Jag totalt struntar i vad den ena eller andra källan säger. Jag ser effekterna han får av det både när han är med eller utan och det är min källa, vad jag ser, hör och upplever! Man ser tydligt här att alla som är för kommer med samma argument som min man och hans syster+svåger och resterande kommer med argument som jag håller med om. Det förstör förhållanden där båda parter INTE brukar. Visst de par som gör de fine, de har jag inget o göra med. 

För den som är intresserad så har han idag visat att han väljer sin syster o knarket före mig iaf, och det har han visat klart och tydligt. Vi får se om han kommer ändra/ångra sig. Tror inte det och tror inte heller de kommer göra ngn skillnad på den vinkeln jag ser honom från nu. Jag älskar honom fruktansvärt även om ni cannabisbrukande därute kan tänka tvärtom.

Skulle ni vilja att er man lät sin starkt påverkande syster blanda sig i era problem o pracka på med mer av det?

• Anonym (Mittemellan)

Jag har sagt till honom att han måste skära ner! Ej sluta helt. Och jag sa att om han inte gör det kommer det få konsekvenser. Alltså jag tar det inte helt från honom, men som ni vet när man gifter sig medföljer starka kompromisser. Så han har inte skärt ner på det trots lång väntan från mig.

• Anonym (M)

Ställer du ett ultimatum måste du ju tyvär vara beredd på att han väljer haschet.

Men kan han tänka sig att dra ner på användandet till en början? Att röka till fest? Är det något ni har pratat om?

• Anonym (M)

Sorry hamnade i fel tråd!!

• Anonym (M)

Nä nu är jag vimsig! Borde nog gå o lägga mig;)

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2013-12-28 22:17:52 följande:

Sorry hamnade i fel tråd!!

Inte fel tråd. Läst för många trådar samtidigt;)
  • Läppen01

Man kan missbruka allt! Att röka för mycket cannabies är inte bre det heller, liksom att dricka för mycket alkohol.

• Mysan8601

Tycker det är väldigt komiskt att man sitter och gapar om cannabis och att det leder rakt till tyngre droger, men ingen nämner alkohol, en av dem farligaste drogerna vi har (enligt mig). Och den är laglig, en drog som förstör för hur många familjer? Som gör att människor slåss, våldtar, mördar mm... Men fan om du röker cannabis!!!

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-28 21:46:01 följande:
    Att 1,3 miljoner brukar cannabis och att det inte är vanligt att gå över till tyngre droger.
    Och bara för att de brukar cannabis betyder det ju inte att de samtidigt brukar andra droger.

Exakt, men det var väl du som pratade om att gå till tyngre droger?

Sen är det inte 1,3MILJONER som brukar, utan det handlar om livstidsprevalensen.

• frappa
    Mysan8601 skrev 2013-12-28 23:45:03 följande:
    Tycker det är väldigt komiskt att man sitter och gapar om cannabis och att det leder rakt till tyngre droger, men ingen nämner alkohol, en av dem farligaste drogerna vi har (enligt mig). Och den är laglig, en drog som förstör för hur många familjer? Som gör att människor slåss, våldtar, mördar mm... Men fan om du röker cannabis!!!
    Det är inte bara du som vet detta.
Svar på tråden Cannabisrökande man!