• Anonym (L. Pudelkorp)

Hur äter ni pulled pork?

Hej, jag tänkte testa pulled pork ikväll för första gången men jag har ingen aning om hur man gör eller vad man äter det med.

Gör ni den själv eller köper ni en sådan där färdig som man värmer?
    Vad äter ni porken med för tillbehör?

(Jag är anonym eftersom det känns pinsamt att vara svensk och inte veta detta då pulled pork tydligen är populärare än tacos nu för tiden.)

• Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?
  • Yellowstar
    Flaskpostaren skrev 2014-03-26 15:10:51 följande:
    Pullad gris?

Dragen gris översätter man det till.
  • Flaskpostaren
    Yellowstar skrev 2014-03-27 21:13:15 följande:

Dragen gris översätter man det till.
    Pullad gris har med power!
  • elyse

Som tacos, ungefär. Pitabröd eller tortillas, grönsaker och gräddfil. 

• kvinnan03
    Anonym skrev 2014-03-27 21:10:57 följande:
    Nej, det är väl danskt kött?
    okej då ska inte handla det ...
  • Anonym (??)

Med munnen, hur äter ni andra?

Klart man gör dragen gris själv, förstår dock inte haipen och folk som springer och köper skitiga halvprodukter.

Hur svårt är det att smälla in kött i ugnen i 5-8 timmar?

• Mapa

Någon god, kall sås (gärna mild, eller bara gräddfil), sen en massa hackade färska grönsaker och ner med allt i pitabröd!:)

• kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 15:29:46 följande:
    har du något gott recept?
    Använder inte recept, tar lite vad som faller i smaken just för dagen. Jag gillar inte när det är för rökig smak så ofta blir det inte så mycket "riktiga" pulled pork-smaksättning. Sist hade jag gul lök, vitlök, tomer, ingefära, senap, öl, lite rökt sidfläsk, salt och peppar. Många häller bara över en flaska barbequesås över kött och lök.
  • Anonym (Lena)

Får man slänga in en fråga här på sidan? :)

Jag undrar vilket som är godast, pulled pork eller pulled beef?
    Vilket föredrar ni, ni som testat båda..

• kaffeamanda
    Anonym (Lena) skrev 2014-03-29 17:07:03 följande:
    Får man slänga in en fråga här på sidan? :)

Jag undrar vilket som är godast, pulled pork eller pulled beef?
    Vilket föredrar ni, ni som testat båda..
    Jag gillar mer att göra en mustig köttgryta typ en chilli på högrev och pulled pork på karré, men det är ju en smaksak
  • Anonym (Lena)
    kaffeamanda skrev 2014-03-29 17:28:48 följande:
    Jag gillar mer att göra en mustig köttgryta typ en chilli på högrev och pulled pork på karré, men det är ju en smaksak
    tack ska du ha för svar! :)
  • Hemliga damen

Hjälp Skrattande!  Använder mig av Mia Gahnes recept och hej och hå. Biten på 1,6 kg har nu varit inne i 12,5h i 100 grader. Tre grader kvar upp till 90. Vilken evighet. Och dessutom skulle den ligga i lag i minst 8h. Ska bli väldigt intressant att se hur detta går. Nästa gång blir det ett annat recept!

Jag råkade koka bar-b-que såsen en halv timme för länge och den blev superstark. Förslag på hur jag skall få den mildare?

Skall köra pita, cole slaw och inlagd rödlök men funderar på något ytterligare. En del gillar ju inte cole slaw heller. Botaniserar i alla idéer här!

• Moderator

Tråden är flyttad till Hus & Hem --> Matlagning, eftersom pulled pork rimligtvis inte är ett ämne som är så känsligt att det behöver ligga under Anonyma diskussioner.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • kaffeamanda
    Moderator skrev 2014-04-01 13:57:21 följande:

Tråden är flyttad till Hus & Hem --> Matlagning, eftersom pulled pork rimligtvis inte är ett ämne som är så känsligt att det behöver ligga under Anonyma diskussioner.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Moderator

Ja nu har nog ts redan fått svar så det räcker. Annars kan det ju faktiskt vara så att ts vill vara anonym av olika anledningar, t ex att ts är kock. Då är det nog ganska pinsamt att fråga om pulled pork.
  • OhlzohN

Psssst det överstätts draget fläsk för att vara exakt ;) Jag köper färdig och det är inget som helst fel på den :) märket tulip är toppenbra, blanda porken med hickory bbq sås när Den är färdig i ugnen :) Tillbehör kan du ha vad som, pommes, gratäng, potatis, pitabröd, baguette, hamburgerbröd. Godast till är coleslaw och kanske rödlök. Sallad funkar fint till oxå. Finns oändligt mkt man kan ha till :) (Jobbar med färskvaror och får många frågor om just pulled pork å beef )

• daxare
    OhlzohN skrev 2014-04-21 18:13:51 följande:
    Psssst det överstätts draget fläsk för att vara exakt ;) Jag köper färdig och det är inget som helst fel på den :) märket tulip är toppenbra, blanda porken med hickory bbq sås när Den är färdig i ugnen :) Tillbehör kan du ha vad som, pommes, gratäng, potatis, pitabröd, baguette, hamburgerbröd. Godast till är coleslaw och kanske rödlök. Sallad funkar fint till oxå. Finns oändligt mkt man kan ha till :) (Jobbar med färskvaror och får många frågor om just pulled pork å beef )

Många säger dragen gris Foten i munnen
    Jag skickar på olika, carnitas(taco liknande tillbehör), sandwish, sås och potatis, sås och ris och säkert nån mer.
    Jo, kom på en till, gjorde en köttfärssås blandning, med 50% pulled pork.

Men efter den var frusen, så var den inte längre god.

Men före helt klart.

• kaffeamanda
    OhlzohN skrev 2014-04-21 18:13:51 följande:
    Har inte tulip dansk gris?
Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?