• Anonym (L. Pudelkorp)

Hur äter ni pulled pork?

Hej, jag tänkte testa pulled pork ikväll för första gången men jag har ingen aning om hur man gör eller vad man äter det med.

Gör ni den själv eller köper ni en sådan där färdig som man värmer?
    Vad äter ni porken med för tillbehör?

(Jag är anonym eftersom det känns pinsamt att vara svensk och inte veta detta då pulled pork tydligen är populärare än tacos nu för tiden.)

• Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?
  • Sommarlöv

Tortillabröd, pulled pork, salsa med nektariner och tomater, avokado, röd lök och ev andra grönsaker.

• Queenie70

I pitabröd med inlagd rödlök och gräddfil. Sist köpte jag faktiskt icas färdiga men piffade till den med lite extra ingefära, vitlök tomatsås och farinsocker. Blev väldigt gott och man slapp alla timmar i ugnen.

• SupersurasunkSara
    Sommarlöv skrev 2014-01-11 17:40:47 följande:
    Tortillabröd, pulled pork, salsa med nektariner och tomater, avokado, röd lök och ev andra grönsaker.
    den där salsan vill jag gärna ha recept på
  • Choppen

Åh har du tålamod och tid till att göra egen så gör det!!! Det är fantastiskt gott!!! (Går absolut inte att jämföra med den köpta!)

Vi har gjort det ganska många gånger, det är en suverän "bjudrätt" och vi har ätit det som tacos, dvs med tortilla, tomat, gurka, majs, sallad, paprika, creme fraiche om man vill, ja de tillbehör man vill helt enkelt. 

Lycka till!  

• Choppen
    kaffeamanda skrev 2014-01-11 17:37:31 följande:
    Pulled pork tar runt 5 timmar att göra så det blir nog lite sent att göra idag. Det vanligaste är väl att äta det i bröd med grönsaker. Vi däremot brukar ha potatismos och broccoli som tillbehör.

Men det är värt varje minut när det är färdigt! Ja, tycker jag i alla fall Solig
  • MsM84

Vi brukar äta det med tortillabröd, sallad, tomat, lök, gurka och creme fraiche (helst paprika och chili smak). Alltså taco-style

• MajaMaria79

Åh det är jättgott!
    Vi brukar äta det med pitabröd, guacamole, sallad, gurka, tomat och majs. Som godare tacos helt enkelt. 

Brukar passa på att göra en stor sats på en gång och frysa in överskottet. Bara att ta fram och värma sedan - perfekt!

• asta66
    M C Catta skrev 2014-01-11 17:34:31 följande:
    Med pitabröd, tzatziki och grönsaker. Mmmmm!
    Vi har också kört med pitabröd men inte med tzastzike utan andra mer grillaktiga såser. Enkelt smidig och uppskattad bjudmat.
  • Queenie70

Majs brukar jag ha till också...

Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?