• Anonym (L. Pudelkorp)

Hur äter ni pulled pork?

Hej, jag tänkte testa pulled pork ikväll för första gången men jag har ingen aning om hur man gör eller vad man äter det med.

Gör ni den själv eller köper ni en sådan där färdig som man värmer?
    Vad äter ni porken med för tillbehör?

(Jag är anonym eftersom det känns pinsamt att vara svensk och inte veta detta då pulled pork tydligen är populärare än tacos nu för tiden.)

• Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?
  • Anonym (inteensam)

vet inte heller vad det är för något?

• La Lola

Bara ätit det på restaurang o den serverades med strips, vitlökssås o sallad.

Vill nog helst ha strips o sås till.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SupersurasunkSara

Det har ju nyligen blivit poppis så Mina barn fick bestämma då jag också var en smula fundersam om vad man äter det till.
    Makaroner valde de och det var oväntat gott! Annars kan jag tänka mig att potatismos är gott till

• Mandel

Man kan ha det i pitabröd eller hamburgebröd. Jag har det bredvid en vanlig sallad eftersom jag inte äter bröd.
    Gör även coleslaw till.
    Fungerar säkert att ha potatis - klyftpotatis, helstekt delikatesspotatis, eller ris till.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lovis111

Jag köpte en färdig variant och åt med sallad, Coleslaw och ugnsbakade rotfrukter. Jag tror dock att det blir godare om man gör köttet själv.

• kaffeamanda

Pulled pork tar runt 5 timmar att göra så det blir nog lite sent att göra idag. Det vanligaste är väl att äta det i bröd med grönsaker. Vi däremot brukar ha potatismos och broccoli som tillbehör.

Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?