• Anonym (L. Pudelkorp)

Hur äter ni pulled pork?

Hej, jag tänkte testa pulled pork ikväll för första gången men jag har ingen aning om hur man gör eller vad man äter det med.

Gör ni den själv eller köper ni en sådan där färdig som man värmer?
    Vad äter ni porken med för tillbehör?

(Jag är anonym eftersom det känns pinsamt att vara svensk och inte veta detta då pulled pork tydligen är populärare än tacos nu för tiden.)

• Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?
  • gbgumman

Pitabröd sallad sås (bbq) brukar vi ha. Gör egen eller köper klar beroende på tid.

• Majken03

Jag har gjort efter mat Tinas recept, 9 timmar, sjuuuuuukt gott!! Vi äter det typ som tacos i tortillabröd.

• Anonym (bbq)

Jag blandar det med hemlagad barbeque-sås och lägger det på en brödskiva.

• sextiotalist

Jag gör på mitt sätt, tar fläskkarré, på med salt och peppar och grillolja, lägger det i en lergryta med lök, morötter och hela vitlöksklyftor. In i ugnen, 120 grader ungefär, tar ungefär 5 timmar för den att bli klar. Efter halva tiden vänder jag karrén.
    Jag har även stek högrev på samma sätt, men inte lika bra resultat
    Serverar som vanlig stek, med klyftpotatis och sås som jag gör av skyn.

Det är mest sättet att steka det på som jag gillar, resten av konceptet kan jag vara utan

• Tia F

Jag äter kött väldigt sällan, men passar på de få ggr vi gör pulled pork. Det blir kanske 2 ggr om året.

Och vi brukar lägga det på ljusa baguetter tillsammans med rödlök, majs och creme fraiche. Väldans gott.

• Waldo

Pullad gris som det så kärleksfullt kallas här hemma

I pitabröd med olika grönsaker, gärna pickald rödlök och olika såser
    Dagen efter med ris eller i en pastasallad, det blir alltid massor över

• kvinnan03

Vilken form av ugnsgryta brukar ni använda?

Jag blev sugen på att göra detta?

Eller kanske köpa från tulip färdig och värma i ugnen?

• Anonym
    Anonym (humor) skrev 2014-01-11 19:17:10 följande:
    Kommer ifrån? Har du missat att det finns samma tillagningstradition i Polynesien, Sydostasien och Karibien?

Den mesta nya maten kommer till oss via usa. Så vi äter en försvenskad variant av en amerikaniserad variant av originalet.
  • kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 07:32:43 följande:
    Vilken form av ugnsgryta brukar ni använda?

Jag blev sugen på att göra detta?

Eller kanske köpa från tulip färdig och värma i ugnen?
    Jag använder min emaljerade gjutjärnsgryta, men mamma använder en glasgryta och det blir samma resultat. En bekant använder folie över för hon har inget lock till grytan och det fungerar också
Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?