• Anonym (L. Pudelkorp)

Hur äter ni pulled pork?

Hej, jag tänkte testa pulled pork ikväll för första gången men jag har ingen aning om hur man gör eller vad man äter det med.

Gör ni den själv eller köper ni en sådan där färdig som man värmer?
    Vad äter ni porken med för tillbehör?

(Jag är anonym eftersom det känns pinsamt att vara svensk och inte veta detta då pulled pork tydligen är populärare än tacos nu för tiden.)

• Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?
  • Anonym (humor)
    SpanskaFlugan skrev 2014-01-11 18:05:44 följande:
    I södra USA där Pulled pork kommer ifrån, brukar man äta den i ett fluffigt, ganska mjöligt "bun". Typ källarfranska. För ett av världens bästa recept, kolla www cookingcomically.com
    Kommer ifrån? Har du missat att det finns samma tillagningstradition i Polynesien, Sydostasien och Karibien?

• SpanskaFlugan
    Anonym (humor) skrev 2014-01-11 19:17:10 följande:
    Kommer ifrån? Har du missat att det finns samma tillagningstradition i Polynesien, Sydostasien och Karibien?

Förvisso, men det var i den amerikanska södern den Pulled pork vi äter i Sverige kommer ifrån, och det är den varianten som blivit så trendig på senare år.
  • Anneli 87

Vi brukar äta det med tortillabröd, philadelphia, olika grönsaker som tex majs,gurka, rödlök och toppar med gräddfil! :)

• Anonym (pita)

Jag har ätit det ett par ggr och då med pitabröd,grönsallad och coleslaw, fanns oxå varm bönröra som tillbehör men det är ju inget måste :)

• kossamu

Har provat själv. Jag öste på en flaska Jack Daniels bbqsås och en burk Coca-Cola. Blev hur bra som helst. Hembakade pitabröd och grönsaker. Kall beasås och vitlökssås.

Har testat den färdiga. Tulip tror jag den heter. Med bbq-smak. Duger alldeles utmärkt när man inte har tid med alla timmarna i ugnen! Barnen äter så man skulle kunna tro det är på väg ur öronen. När vi kör snabbvaruanten har vi tortillabröd istället.

• Sommarlöv
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-11 17:41:41 följande:
    den där salsan vill jag gärna ha recept på
    Har inget riktigt recept på den. Brukar göra lite efter behag. Tärnade tomater och nektariner, pressad lime, rödlök eller salladslök, lite olja, ett par drag med salt och pepparkvarnen. Sist var nektarinerna som jag köpt lite sura eftersom det inte riktigt är säsong för dem nu, då hade jag i även sharonfrukt för att  tillföra lite sötman. Det var väldigt gott. Lycka till! 
Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?