• Surpuppan

Apropå pulversås

Apropå Mästerkocks-kandidaten som körde med pulversås, så undrar jag hur många som verkligen gör det i vardagen. Det är ju så sjukt enkelt att fixa egen sås (currysås, brunsås osv) att det tar lika lång tid att fixa pulversås. Vill man ha sås som är lite jobbigare att göra själv (bea, salsa, remoulad tex) köper man väl oftast färdig på burk - eller?

Nyfiken att se hur ofta man gör pulversås i verkliga livet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Apropå pulversås
  • Knota
    The past is now skrev 2014-01-14 09:39:07 följande:
    Kan inte kalla det för mat tyvärr...men ät ni. Vi gör det inte.
    Oavsett vad du anser är det mat.

• The past is now
    Knota skrev 2014-01-14 09:40:45 följande:
    Oavsett vad du anser är det mat.

Precis för dig är det mat, för mig är det skit...Slutade köpa sånt för 10 år sedan...
  • Knota
    The past is now skrev 2014-01-14 09:43:35 följande:
    Precis för dig är det mat, för mig är det skit...Slutade köpa sånt för 10 år sedan...
    Eh, jaha? Nu påstår du att de säljer avföring också?
  • Aniiee

Det finns ett märke med pulvermos som består av....... POTATIS(flingor)! Punk och slut i den innehållsförteckningen. Önskar jag kunde komma ihåg vilken, men den såldes på Vi på den tiden. Billig var de också.

Vad Felix original innehåller vet jag inte, för deras hemsida har tappat bort innehållsförtekningen... =/. 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • The past is now
    Knota skrev 2014-01-14 09:46:46 följande:
    Eh, jaha? Nu påstår du att de säljer avföring också?
    Ja vet du jag likställer tex pulvermos med avföring/dynga.  Dvs inte människoföda...
  • Knota
    The past is now skrev 2014-01-14 14:15:37 följande:
    Ja vet du jag likställer tex pulvermos med avföring/dynga.  Dvs inte människoföda...
    Du, det är ganska otrevligt att skriva något sådant. Det är mat, inget annat.
  • kaffeamanda
    Knota skrev 2014-01-14 14:19:58 följande:
    Ja, även om jag inte gillar pulvermos så förstår jag att andra använder det. Men det är ju lite roligt att skratta åt obstinata förståsigpåare också Flört
  • The past is now
    Knota skrev 2014-01-14 14:19:58 följande:
    Hehe, oj så hårt man kan ta saker...ät på du..jag avstår...
  • The past is now
    kaffeamanda skrev 2014-01-14 14:40:38 följande:
    Ja, även om jag inte gillar pulvermos så förstår jag att andra använder det. Men det är ju lite roligt att skratta åt obstinata förståsigpåare också Flört
    Ja det var ju inte jag som började att säga att det var avföring..det spär liksom på mina horn i pannan...

ASG!
  • Neelah

Pulversås har jag aldrig provat, men två gånger förra året köpte jag färdig sås. En av dem var helt okej och den andra vidrig. När jag gör egen sås vet jag i alla fall vad jag får.

Följ dina drömmar var de än leder
Svar på tråden Apropå pulversås