• Surpuppan

Apropå pulversås

Apropå Mästerkocks-kandidaten som körde med pulversås, så undrar jag hur många som verkligen gör det i vardagen. Det är ju så sjukt enkelt att fixa egen sås (currysås, brunsås osv) att det tar lika lång tid att fixa pulversås. Vill man ha sås som är lite jobbigare att göra själv (bea, salsa, remoulad tex) köper man väl oftast färdig på burk - eller?

Nyfiken att se hur ofta man gör pulversås i verkliga livet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Apropå pulversås
  • k girl

Jag har slutat köpa färdiga såser helt. Enda gången jag äter bearnaise är när jag gör det själv. Men brunsås kan jag för mitt liv inte göra.

• IsDimma

Jag köper färdig beasås men inte i oulvervatiant. Det beror på att varenda gång jag försökt göra såsen så misslyckas jag.
    All annan sås gör jag själv.

• MalinEddie

Jag gör nästan all sås själv. Bearnaise däremot köper vi färdig. Pulversås köper vi aldrig.

Avskyr CIO-metoder.
  • Aniiee

Det är lite sorgligt tycker jag att medelsvensson inte klarar av de sju grundsåserna ens.... eller är jag yrkesskadad nu?

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Scratt

Jag är en medelsvensson och jag vet inte ens vilka de sju grundsåserna är...
    Dock gör jag all sås själv, förutom bearnaise som jag inte gillar, så den äter vi aldrig.
    Kalla grillsåser kan väl hända att jag köper någon gång då min man har ett par sådana som han älskar

• fluu
    Aniiee skrev 2014-01-14 17:00:57 följande:
    Det är lite sorgligt tycker jag att medelsvensson inte klarar av de sju grundsåserna ens.... eller är jag yrkesskadad nu?
    Är man hemskt obildad om man inte vet vilka de sju såserna är? Oskyldig
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gurkan

Jag gör gärna såsen själv men ibland är det enklare med pulversås som cafe de Paris. Eller en burk bearnaise eller varför inte pepparsåsen från jensens böfhus, mums!

• Neelah
    Scratt skrev 2014-01-14 17:09:26 följande:
    Dock gör jag all sås själv, förutom bearnaise som jag inte gillar, så den äter vi aldrig.
    Kalla grillsåser kan väl hända att jag köper någon gång då min man har ett par sådana som han älskar
    Vilka är de sju grundsåserna?
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Aniiee
    Scratt skrev 2014-01-14 17:09:26 följande:
    Haha, fail av mig själv, det är bara 5.... det debateras om 2 extra, om de ska vara med eller ej.

De 5 grundsåserna är:

Béchamel
    Velouté
    Espagnole
    Hollandaise
    Tomat

Det debateras om:
    Bearnaise
    och en till som jag har glömt nu....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Neelah
    Aniiee skrev 2014-01-14 17:32:00 följande:
    Haha, fail av mig själv, det är bara 5.... det debateras om 2 extra, om de ska vara med eller ej.

De 5 grundsåserna är:

Béchamel
    Velouté
    Espagnole
    Hollandaise
    Tomat

Det debateras om:
    Bearnaise
    och en till som jag har glömt nu....
    Tack!
    Följ dina drömmar var de än leder
Svar på tråden Apropå pulversås