• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Lantis86
    jamka skrev 2015-03-08 17:30:30 följande:

Och jag är fortfarande inte gravid:( Korta cyklar på 23 dagar gör inte saken bättre. Orkar inte längre söka hjälp.

Nej vad jobbigt:( Håller verkligen tummarna att det lyckas för er snart...
  • Den och den

Länge sen det var aktivitet här nu.

Lantis86 hur går det för dig?

I måndags föddes vår lilla Sixten

• Lantis86
    Den och den skrev 2015-05-14 14:12:56 följande:

Länge sen det var aktivitet här nu.

Lantis86 hur går det för dig?

I måndags föddes vår lilla Sixten

Åh så söt! Grattis:)

För mig går det jätte bra, är i vecka 35 nu så det börjar närma sig:) Har haft världens drömgraviditet hittills, inte mått dåligt eller haft ont något än så det är då väldigt härligt också:) Fast man blir väldigt avundsjuk, vill ju ha bebis här nu:)
  • jamka

Grattis Den och den! Vilken mysig bild!
    Lycka till Lantis86:)

• Lantis86
    jamka skrev 2015-05-15 13:53:43 följande:

Grattis Den och den! Vilken mysig bild!

Lycka till Lantis86:)

Tack så mycket:) Hur går det för dig nu? Försöker ni fortfarande?
  • jamka

Ja, vi försöker fortfarande, ett år har gått sedan det senaste missfallet och det känns fortfarande skrämmande att få det en gång till. Men jag ger inte upp, det får bli som det blir. Snart är jag 38 så jag har några år till.

• Lantis86

Kan förstå det, är nog hemskt med vanliga MF och du hade väl ganska traumatiska?! Hoppas verkligen att det tar dig för er och att ni får en problemfri graviditet!! Håller tummarna:)

• jamka
    Lantis86 skrev 2015-05-16 05:29:37 följande:
    Kan förstå det, är nog hemskt med vanliga MF och du hade väl ganska traumatiska?! Hoppas verkligen att det tar dig för er och att ni får en problemfri graviditet!! Håller tummarna:)
    Tack:)
  • Granadatrâdstart
    Hej och  Stort Grattis Den och den!

Jag vâgade inte försöka igen efter 3 missfall och gav upp. För 1,5 veckor sedan insâg jag att mensen var sen och fick ett oväntat plus pâ stickan. Nu är man tillbaka mellan hopp och förtvivlan...ca 6 v gângen ska jag vara. Vet inte hur jag ska bete mig. Har tidigare gâtt pâ tidiga UL men det har ju inte hjälp sâ nu är jag mer i ignoreringsfasen och kontakta BM i v 20 om ingen blödning kommit...
  • Lantis86
    Granadatrâdstart skrev 2015-05-26 19:54:36 följande:

Hej och  Stort Grattis Den och den!Jag vâgade inte försöka igen efter 3 missfall och gav upp. För 1,5 veckor sedan insâg jag att mensen var sen och fick ett oväntat plus pâ stickan. Nu är man tillbaka mellan hopp och förtvivlan...ca 6 v gângen ska jag vara. Vet inte hur jag ska bete mig. Har tidigare gâtt pâ tidiga UL men det har ju inte hjälp sâ nu är jag mer i ignoreringsfasen och kontakta BM i v 20 om ingen blödning kommit...

Det är verkligen plågsamma veckor att behöva gå igenom!! Själv vågade jag inte skriva in mig förrns vecka 15 efter jag hade sett på UL att den levde. Hade doppler som jag lyssnade med tills jag kunde känna den också... Håller verkligen tummarna för dig!!:)
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?