• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissBakpulver

Kan det inte vara så att den faktiskt visar vad vi verkligen är i eller vad en ska säga.
    För när vi säger att vi är i vecka tex v5 så är det vi ju egentligen i vecka 3 för dom två fösta vekorna som graviditetens räknas att starta så har vi ju inte ens haft äl egentligen. Den räknar från sista dagens mens.

Förstår ni hur jag tänker?

• MissBakpulver

Sen tar det 4-7 dagar för ägget att fästa. Först sen bildar det ju det ämnet (kommer inte ihåg vad det heter Som visar att du är gravid. Dvs ca - 3v från vad vi säger och hur vi räknar.

Förut var det ju nio månader punkt slut. Nu säger vi 40 veckor alltså nästan 10 månader.

Tänker jag rätt?

• Irmeline
    Ja82 skrev 2014-02-18 19:10:05 följande:

Vad kul att det är så många i tråden! Hur många är det egentligen?

Och det är kul att det är flera från Uppsala :) jag har tillgång till dator imorgon så ska styra upp en tråd då om ingen hinner före ;)

Jag har helt tappat matlusten, är liksom inte sugen på nåt och tycker inte att nåt smakar särskilt gott.. Är sjukt trött. Riktigt lättirriterad. Har riktigt dåligt tålamod men min son och det ger mig sånt grymt dåligt samvete.
    Hur länge brukar den här tröttheten hålla i sig?

Undrar också hur länge man ska vara såhär trött! Läste tillbaka från förra graviditeten, tror det var kring trimester 2 som det släppte då.
  • MissBakpulver

Min förra grav hade jag samma. Alla symptomer försvann, fick där i mot ont i äggstockarna. Gjorde då ett vul i v 9 och allt såg jättebra ut.

Håller tummar och tår att allt ser bra ut. Skönt att dom tar er på allvar iaf.

• joma2
    Tamara skrev 2014-02-18 17:02:19 följande:

Joma2, du borde absolut få ett VUL för att fastställa hur långt gången du är. Det fick jag förra graviditeten när de var oklart.
    Tack! Jag ska vara påstridig så kanske de "ger efter" hahaha
    Hon sade: "Vi har ju ett datum att gå efter... din sista mens... Så det är nog bara din iver som är jobbig för dig."
    WHAAT? Borde man inte veta mer exakt? Knepigt Tungan ute
  • joma2
    Lambolina skrev 2014-02-18 18:06:18 följande:
    Jag hoppas in här!

Plussade i söndags efter flera års försök. 
    v. 5 (4+3) idag. BF 27 oktober!

Lyckligast i hela världen ungefär! :D
    Åååh va roligt!!! GRATTIS
  • joma2
    MissLis skrev 2014-02-18 18:28:33 följande:

Min cykel är också lång och oregelbunden, men jag får vackert vänta till RUL....
    Äh fy fasen va jobbigt!! Man vill ju veta... eller hur Tungan ute Är du också otålig? Jag tror jag spricker av längtan efter att få veta och få se den lille Hjärta
  • choklaa

Missbakpulver: jag brukar skriva upp när vi har sex, när jag har mens i en app för att följa min cykel då den är så oregelbunden. Men vist kan de hända att jag missade att skriva upp runt den 27-2februari? För i så fall är de inte konstigt om testet i går visade 2-3 veckor.

För de enda datumet jag hade uppskrivet var 20 januari och sen 7 februari men vet att jag missade skiva upp ett datum. Mins de nu när du säger de så :)

• jonie

Löjligt att det kallas morning sickness tycker jag. Jag mår illa på olika tider förutom just morgonen :-P Nu är det som värst just idag känner jag. Hoppas det blir som förra gången: det gick över i vecka 10 och jag spydde aldrig

• SysterAnna

Precis som förra gången jag var gravid så är jag vrålhungrig hela tiden. Enda skillnaden nu är att jag mår illa också. Kunde inte somna vilket ledde till att jag nu har smällt i mig ett halvt paket färskpasta. Nu väntar sängen igen, se om det går att somna nu.

Svar på tråden BF Oktober 2014