• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sowe81
    Ja82 skrev 2014-02-18 19:10:05 följande:

Vad kul att det är så många i tråden! Hur många är det egentligen?

Och det är kul att det är flera från Uppsala :) jag har tillgång till dator imorgon så ska styra upp en tråd då om ingen hinner före ;)

Jag har helt tappat matlusten, är liksom inte sugen på nåt och tycker inte att nåt smakar särskilt gott.. Är sjukt trött. Riktigt lättirriterad. Har riktigt dåligt tålamod men min son och det ger mig sånt grymt dåligt samvete.
    Hur länge brukar den här tröttheten hålla i sig?

Känner igen mig. Mitt tålamod med dottern finns inte vissa dagar. O lättirriterad på sambon. Hoppas detta ger med sig, blir ingen rolig sommar annars.....
  • Tingelling
    Ok men nu gnäller jag lite.. Jag är sååå trött hjälp hur ska jag årka helt slut av att inte göra nånting typ. Och huvudvärken från helvete har smällt till på mig :( Å så mår jag illa om jag blir för varm på morgonen..  Så här sleten vill jag inte känna mig :(
  • HeidiMV

Hej! Ansluter mig också till er skara. Väntar mitt fjärde barn i oktober. Har 3 snitt från förut så lite oro finns kring graviditeten, men hittills är allt bra. Har inte haft illamående i nån graviditet förut, men denna gång... Huuu. Nåja, det går väl över så småningom :) Var på VUL i måndags, blev flyttad från 17 september till 13 oktober, men har PCO och oregelbunden mens så det var inget oväntat :P Men det kändes ändå som en evighet till 13 oktober, men tiden går ju snabbt med 3 barn hemma :) Har också haft en enorm trötthet och somnat lite här och var... Jobbar heltid och det känns som 100% mer än vad man skulle orka med just nu, men det ger väl också med sig så småningom...

• mammasusan

Jag somnar varje dag allt ifrån 18 & framåt, vaknade för en stund sen efter ca 1,5h sömn ändå lika trött/tröttare. Så glad över mina få symptom , fast jag är förkyld har jag fått superluktsinne & tycker det mesta stinker eller luktar kräks....jobbigt i matrummet på jobbet fick inte så mkt matlust då...

• choklaa

Berättade för mannens syster och föräldrar i kväll sonen fick hålla upp en lapp med texten big brother. Systern trodde jag skämta för att se deras reaktion. Mamman börja skratta och svärfar sa inget mer hela kvällen förutom i slutet, grattis och hoppas du får tio till. Haha. Medan svärmors tanke har varit sedan dag ett när sonen föddes att Gud bevara mig för barn som är födda inom loppet av 3 år. Men Hon sa grattis och även systern. och skickade sms till mannen som var på jobbet.

Enligt babyapp vecka 7 i dag (6+0)

• Mymmlan

Mitt illamående verkar ha vänt. Så lycklig och lättad att jag inte behövde vänta typ en månad till... Tre veckor är klart acceptabelt!

• ylva12
    Sara84 skrev 2014-02-17 11:55:05 följande:

Nu känner jag mig orolig.. Tog ett CB digital alldeles nyss som visade "Gravid 2-3". Jag borde enligt mina beräkningar, då jag gick in i vecka 7 idag ha gått "3+" . Bör jag vara orolig?

Jag är i samma sits, men har tyvärr inte några graviditets symtom alls längre:(. Jag har ringt min klinik i dag och berättade att jag är orolig för att embryot inte lever och att veckoindikatorn visar för lågt antal veckor, samt avsaknad av symptom. Hade hoppats på lugnande svar men hon sa hon förstod min oro och bokade VUL för i morgon då jag är i 7+0. Var inbokad den 27/2 och hon sa att det kan vara för tidigt i morgon så jag måste göra om det, men verkar ju som de flesta ser hjärtat i den åldern. Är så orolig för att vi inte kommer se ett hjärta i morgon men känner också att jag vill veta så snabbt som möjligt. Känner mig i alla fall förberedd för ett tråkigt besked, men lite hopp har jag kvar.
  • choklaa
    ylva12 skrev 2014-02-18 21:52:31 följande:
    Jag är i samma sits, men har tyvärr inte några graviditets symtom alls längre:(. Jag har ringt min klinik i dag och berättade att jag är orolig för att embryot inte lever och att veckoindikatorn visar för lågt antal veckor, samt avsaknad av symptom. Hade hoppats på lugnande svar men hon sa hon förstod min oro och bokade VUL för i morgon då jag är i 7+0. Var inbokad den 27/2 och hon sa att det kan vara för tidigt i morgon så jag måste göra om det, men verkar ju som de flesta ser hjärtat i den åldern. Är så orolig för att vi inte kommer se ett hjärta i morgon men känner också att jag vill veta så snabbt som möjligt. Känner mig i alla fall förberedd för ett tråkigt besked, men lite hopp har jag kvar.
    Min visade också samma sak... går 5+6 och då visade den 2-3 veckor. konstigt? eller? ska den kanske visa så för min del om du är i 7+0?
    de är en hel vecka?
  • ylva12

Det står på testet att 3+ ska betyda man är i vecka 5+, men är ju inte 100% säker. Behöver säkert inte vara någon fara för att de visar lägre veckor, men eftersom mina symptom också försvunnit så är jag orolig. Hade rätt mycket symtom när jag var gravid förra gången och nu känns det helt annorlunda. Men håller tummarna för oss alla som det visar för lågt för att allt står rätt till med embryot.

• Irmeline
    ylva12 skrev 2014-02-18 22:05:23 följande:

Det står på testet att 3+ ska betyda man är i vecka 5+, men är ju inte 100% säker. Behöver säkert inte vara någon fara för att de visar lägre veckor, men eftersom mina symptom också försvunnit så är jag orolig. Hade rätt mycket symtom när jag var gravid förra gången och nu känns det helt annorlunda. Men håller tummarna för oss alla som det visar för lågt för att allt står rätt till med embryot.

Håller tummarna för pickande hjärta på VUL imorgon!
Svar på tråden BF Oktober 2014