• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Irmeline skrev 2014-02-18 11:30:57 följande:
    Nej det kan det inte. Min mamma blev jättesjuk i cancer under min förra graviditet, och dog när jag var drygt halvvägs. Var mycket stress och sorg, men fick hörs att det inte påverkade. Och ut kom en sprudlande glad tjej, verkade inte alls känt av att hon haft en ledsen mamma under graviditeten.
    Tusen tusen tack för svar, det betyder så oerhört mkt Hjärta ...jag beklagar även din sorg {#emotions_dlg.flower}
    för oss kom detta som en blixt fr klar himmel då hon på bara ett par dagar insjuknade kraftigt...vill så gärna behålla bebis ...å blev orolig för detta, så tack ska du ha.
  • mjn84

Fast tänk vilken lycka för din mamma att du väntar barn. Även om hon har en tuff tid framför sig så har hon något positivt att tänka på! Kram

• Irmeline
    mjn84 skrev 2014-02-18 12:03:28 följande:
    Fast tänk vilken lycka för din mamma att du väntar barn. Även om hon har en tuff tid framför sig så har hon något positivt att tänka på! Kram
    och för dig Singoalla! Att fokusera på bebis på väg hjälpte mig jättemycket genom den svåra tiden. Att ha något positivt samtidigt.
  • Cazza

Jag blir helt väck av lergian komp! Synrubbningar, problem m avståndsbedömning, talet och jättetrött!! Inatt tog jag dock vid 03.00 och vaknade och mådde bra!!

• Irmeline
    Cazza skrev 2014-02-18 12:33:27 följande:
    Jag blir helt väck av lergian komp! Synrubbningar, problem m avståndsbedömning, talet och jättetrött!! Inatt tog jag dock vid 03.00 och vaknade och mådde bra!!
    Är det inte vanlig legian då? De har ju trötthet som biverkning. Är koffein och efedrin i comp för att kompensera.
  • Makaronipuss1

Idag går jag in i v7 (6+0). Har äntligen ringt BM. Fick tre tider med en gång. Inledande hälsosamtal 5/3, läkarbesök och VUL 12/3 och inskrivning 1/4. Häftigt!

• Alexandra 17

Jag har precis fått datum för inskrivning och allt känns plötsligt mycket verkligare :) Jag är också från Uppsala och pratar gärna av mig med fler härifrån.

• Ja82

Jaha okej, tyckte mig känna igen dig men måste ha misstagit mig då :)

Ang socker så tycker jag absolut man bör tänka på intaget - gravid eller inte.
    Jag gick upp 30kg under min förra graviditet och den här gången kommer jag tänka mer på vad jag äter.

• MissBakpulver

Hej

Här hoppar jag in. Plussade idag och ska ha BF ca 22 oktober. Vi har en son som är för maj 2012.
    Kan inte riktigt fatta det än
    Pappan vet inget ännu utan jag väntar tills han har kommit hem från jobbet.
    Jag har skrivit på en tröja " Jag ska bli storebror" som jag ska sätta på lillkillen.

• Mmalin

VUL i dag. Vi såg en pytteliten bebis med tickande hjärta. Vecka 6+3 tyckte läkaren att det såg ut som och det kan nog stämma.

Svar på tråden BF Oktober 2014