• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Jennifer

Mötte chefen i hissen och berättade att jag var sjukt trött varpå han svarar med "Grattis till bebisen! Antar att du föder om sisådär 7 månader?". Hur tusan visste han?? Ingen på jobbet vet. Helt sjukt. Men jag fick en grattiskram och så, så det kändes ju skönt. Men ändå. Är helt chockad..

• Tamara
    joma2 skrev 2014-02-18 16:34:27 följande:
    Enligt "min" BM så görs inte ultraljud förän runt v 16-18... Hur gick ni till väga för att få ett tidigare? Jag har ju väldigt oregelbunden mens och vet inte hur långt gången jag är, borde inte det vara en anledning för att få kolla tidigare?  

Joma2, du borde absolut få ett VUL för att fastställa hur långt gången du är. Det fick jag förra graviditeten när de var oklart.
  • Lambolina

Jag hoppas in här!

Plussade i söndags efter flera års försök. 
    v. 5 (4+3) idag. BF 27 oktober!

Lyckligast i hela världen ungefär! :D

Oskyddade i 4 år. Ofrivilligt barnlösa.
  • MissLis
    joma2 skrev 2014-02-18 16:34:27 följande:
    Enligt "min" BM så görs inte ultraljud förän runt v 16-18... Hur gick ni till väga för att få ett tidigare? Jag har ju väldigt oregelbunden mens och vet inte hur långt gången jag är, borde inte det vara en anledning för att få kolla tidigare?  

Min cykel är också lång och oregelbunden, men jag får vackert vänta till RUL....
  • MissLis
    Lambolina skrev 2014-02-18 18:06:18 följande:
    Jag hoppas in här! Plussade i söndags efter flera års försök.  v. 5 (4+3) idag. BF 27 oktober! Lyckligast i hela världen ungefär! :D
    Oskyddade i 4 år. Ofrivilligt barnlösa.

Ett jättegrattis till er!! Välkommen till vår trevliga tråd!
  • mjn84

Jennifer!! Snopet. Men hans fru kanske har fått många barn och att han är uppmärksam på gravid tecken... En del män är ju det :D Då slipper du oroa dig för hur du ska berätta och när iallafall :)

• Ja82

Vad kul att det är så många i tråden! Hur många är det egentligen?

Och det är kul att det är flera från Uppsala :) jag har tillgång till dator imorgon så ska styra upp en tråd då om ingen hinner före ;)

Jag har helt tappat matlusten, är liksom inte sugen på nåt och tycker inte att nåt smakar särskilt gott.. Är sjukt trött. Riktigt lättirriterad. Har riktigt dåligt tålamod men min son och det ger mig sånt grymt dåligt samvete.
    Hur länge brukar den här tröttheten hålla i sig?

• MissLis
    Ja82 skrev 2014-02-18 19:10:05 följande:
    Vad kul att det är så många i tråden! Hur många är det egentligen? Och det är kul att det är flera från Uppsala :) jag har tillgång till dator imorgon så ska styra upp en tråd då om ingen hinner före ;) Jag har helt tappat matlusten, är liksom inte sugen på nåt och tycker inte att nåt smakar särskilt gott.. Är sjukt trött. Riktigt lättirriterad. Har riktigt dåligt tålamod men min son och det ger mig sånt grymt dåligt samvete. Hur länge brukar den här tröttheten hålla i sig?

Samma här! Noll aptit, trött och lättretlig. Och det dåliga samvetet...... I bf-listan räknade vi till 34 stycken
Svar på tråden BF Oktober 2014