• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    Mmalin skrev 2014-02-18 13:47:51 följande:

VUL i dag. Vi såg en pytteliten bebis med tickande hjärta. Vecka 6+3 tyckte läkaren att det såg ut som och det kan nog stämma.

Mysigt!!
  • Marri

Ja82 - sitter inte heller vid någon dator, får se om jag kanske kan orka starta den :) åh, där ser man, vi bor i Årsta :)

• MissLis
    Ja82 skrev 2014-02-18 13:26:01 följande:
    Jaha okej, tyckte mig känna igen dig men måste ha misstagit mig då :) Ang socker så tycker jag absolut man bör tänka på intaget - gravid eller inte. Jag gick upp 30kg under min förra graviditet och den här gången kommer jag tänka mer på vad jag äter.

Jag tycker att jag har en för hög utgångsvikt, så jag kör på en hälsosam livsstil: bra mat och motion varje dag!
  • Annie24

Grattis Missbakpulver :) då är vi ganska lika, jag har bf 26 oktober och har en sen innan som är född juni 2012 :)

• mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-02-18 10:52:57 följande:

Jag e nu gravid i v 7+0 å såg det lille hjärtat ticka igår igen på ännu ett vul, men nu ser det bra ut å jag behöver inte gå på fler innan rutin ul,et. Nu undrar jag, jag fick mkt dåliga nyheter för 3 dagar sedan, min mamma har hjärn cancer, detta stressar mig såklart å då undrar jag, kan denna stress framkalla  Mf?

Hej vad roligt! Jag såg också ett hjärta och en liten nöt igår på vul i 7+0! Min mormor som jag i stort sett växt upp med, min högra hand och absolut bästa vän försvann från mig i söndagsnatt 75 år gammal och pigg för sin ålder. Kom in på vul störtbölandes, bm berättade att sorg inte skapar mf, folk lever i krig under både sorg och stress och ändå föds det barn i dessa länder. Beklagar verkligen din mammas cancer, denna jäkla cancer.... Men oroa dig inte över din knoddis, den klarar sig! Kram
  • mjn84

Ja82 jag gick också upp 30 kg förra graviditeten. Har igentligen 10 kvar att.gå ner. Jag ska deffinitivt tänka på vad jag äter. Det är tufft att gå ner 30 igen. De första 10 brukar gå lätt sen blir det svårare. Försöker hålla mig till vatten och godis på helger.

• ElinSthlm86

Jag plussade förra veckan. V 5 idag.
    BF 27 okt.

Fick ett missfall i slutet på december/tidigt januari. Så jag är mer än glad att det gick så snabbt! Små orolig att det blir ett mf igen bara.

• joma2

Enligt "min" BM så görs inte ultraljud förän runt v 16-18... Hur gick ni till väga för att få ett tidigare? Jag har ju väldigt oregelbunden mens och vet inte hur långt gången jag är, borde inte det vara en anledning för att få kolla tidigare?

• MissBakpulver
    Annie24 skrev 2014-02-18 14:55:35 följande:
    Grattis Missbakpulver :) då är vi ganska lika, jag har bf 26 oktober och har en sen innan som är född juni 2012 :)
    Tack :)  Vad roligt att det är så likt. Stort grattis till dig också!
    mjn84 skrev 2014-02-18 16:17:39 följande:
    Ja82 jag gick också upp 30 kg förra graviditeten. Har igentligen 10 kvar att.gå ner. Jag ska deffinitivt tänka på vad jag äter. Det är tufft att gå ner 30 igen. De första 10 brukar gå lätt sen blir det svårare. Försöker hålla mig till vatten och godis på helger.
    Det är typ samma för mig ca 8kg kvar som jag aldrig blev av med. Så denna gången hoppas jag verkligen inte att jag ska rusa iväg till 30 +
    ElinSthlm86 skrev 2014-02-18 16:30:14 följande:
    Jag plussade förra veckan. V 5 idag.
    BF 27 okt.

Fick ett missfall i slutet på december/tidigt januari. Så jag är mer än glad att det gick så snabbt! Små orolig att det blir ett mf igen bara.
    Grattis!
    Du ska se att det kommer gå bra denna gång.

• SysterAnna
    Cazza skrev 2014-02-18 12:33:27 följande:
    Jag blir helt väck av lergian komp! Synrubbningar, problem m avståndsbedömning, talet och jättetrött!! Inatt tog jag dock vid 03.00 och vaknade och mådde bra!!

Jag har märkt att om jag inte tar en kopp kaffe tillsammans med tabletten blir jag jättetrött och dåsig. Så för min del räcker inte den dosen koffein som är i tabletten för att motverka tröttheten. Men mår som sagt mycket bättre om jag tar en kopp kaffe också.
Svar på tråden BF Oktober 2014