• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    joma2 skrev 2014-02-18 22:42:47 följande:
    Tack! Jag ska vara påstridig så kanske de "ger efter" hahaha Hon sade: "Vi har ju ett datum att gå efter... din sista mens... Så det är nog bara din iver som är jobbig för dig." WHAAT? Borde man inte veta mer exakt? Knepigt 

Här erbjuds alla Kub och då ska ju blodproverna tas från en viss vecka så därför var det också viktigt att veta hur långt gången jag var. Tycker iaf att det är konstigt att ni inte får ett VUL för att få veta hur långt gångna ni är.
  • Tamara
    jonie skrev 2014-02-18 23:22:26 följande:
    Löjligt att det kallas morning sickness tycker jag. Jag mår illa på olika tider förutom just morgonen :-P Nu är det som värst just idag känner jag. Hoppas det blir som förra gången: det gick över i vecka 10 och jag spydde aldrig

Tycker också morning sickness är ett felaktigt uttryck, kör med dygnet runt sickness
  • choklaa

Angående CB digitala grantest: i förgår vida den 2-3 veckor och i dag 3+ så nu lättade oron hos mig. Då jag ej har några symtom förutom svagt ont i bröstvårtorna.

• Lillium

Ska på vul om ca en timme och är sååå nervös hoppas att allt ska se bra ut, räknar efter ägglossningen och bör vara i 7+2 idag.

• Irmeline
    Lillium skrev 2014-02-19 08:10:00 följande:

Ska på vul om ca en timme och är sååå nervös smile4.gif hoppas att allt ska se bra ut, räknar efter ägglossningen och bör vara i 7+2 idag.

Lycka till!!
  • Ja82

Okej nu har jag skapat en Uppsala-tråd!
    Den heter BF Oktober 2014 - Uppsala!

Har ingen aning om hur man länkar :) Hoppas ni hittar dit iaf!

• MissLis
    choklaa skrev 2014-02-19 06:56:26 följande:
    Angående CB digitala grantest: i förgår vida den 2-3 veckor och i dag 3+ så nu lättade oron hos mig. Då jag ej har några symtom förutom svagt ont i bröstvårtorna.

Det är mitt enda symptom också! Kanske lite trött. Väldigt olikt de två andra graviditeterna. Funderar på om jag också ska köpa ett nytt sånt där test...
    Lillium skrev 2014-02-19 08:10:00 följande:
    Ska på vul om ca en timme och är sååå nervös hoppas att allt ska se bra ut, räknar efter ägglossningen och bör vara i 7+2 idag.

Håller tummarna!!
  • choklaa

Lycka till alla i dag :)

MissLis: jag hade typ kväljningar vid konstiga dofter och super ömma bröst med sonen. Så nu känns det riktigt skönt att de visade 3+

• joma2
    Tamara skrev 2014-02-19 06:46:27 följande:

Här erbjuds alla Kub och då ska ju blodproverna tas från en viss vecka så därför var det också viktigt att veta hur långt gången jag var. Tycker iaf att det är konstigt att ni inte får ett VUL för att få veta hur långt gångna ni är.
    Ja jag tycker också det är konstigt... Vi erbjuds också Kub, men då borde de ju behöva veta hur långt gången jag är för att göra det i rätt vecka/or
    *Grrrrrr
Svar på tråden BF Oktober 2014