• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • joma2
    SysterAnna skrev 2014-02-18 23:30:26 följande:
    Precis som förra gången jag var gravid så är jag vrålhungrig hela tiden. Enda skillnaden nu är att jag mår illa också. Kunde inte somna vilket ledde till att jag nu har smällt i mig ett halvt paket färskpasta. Nu väntar sängen igen, se om det går att somna nu.

Visst är det jobbigt med denna hunger som blandar sig med illamående!!! Jag blir galen Tungan ute Är du trött något på dagarna? Jag är supertrött på f.m och sen på e.m men på nätterna sover jag knappt någonting. Jag blir tokig på att bara vända och vrida på mig... det funkar inte fastän jag vill sova och är trött Rynkar på näsan
  • joma2
    Lillium skrev 2014-02-19 08:10:00 följande:
    Ska på vul om ca en timme och är sååå nervös hoppas att allt ska se bra ut, räknar efter ägglossningen och bör vara i 7+2 idag.
    LYCKA TILL!!!! Hoppas allt ser bra ut och du får se ett tickande hjärta och hur långt gången du är ;)
  • MissLis
    joma2 skrev 2014-02-19 09:22:33 följande:

Samma här! Trött på dagarna och sömnlös på nätterna. Varför!?
  • ylva12

De såg inga hjärtslag på VUL idag:(. Sa jag var i 6+6 och att det var för litet för att se något. Jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka för de gör egentligen inte VUL föraren efter 8 hela veckor eftersom det är osäkert om man ser hjärtat innan. Men jag har inte mycket hopp kvar. Tycker det verkar som om de flesta ser i vecka 7, så tror mest det är deras rutiner att inte säga något innan även om det inte är troligt att embryot lever. Väntar nu på att börja blöda....

• Tamara

Har varit på VUL idag på morgonen. Fick se ett tickande hjärta och längden stämde exakt med ägglossningen, 7+2 idag så jag följer veckorna i den faktiska almanackan precis, byter v på måndagar och är i den vecka det är. Läkaren skrev ut lergigan comp mot illamåendet och kräkandet.

• Tamara

Vad tråkigt ylva12. Hoppas verkligen att det är så att embryot är sent och kommer och att hjärtat kommer igång.

• MissLis
    ylva12 skrev 2014-02-19 10:03:10 följande:
    De såg inga hjärtslag på VUL idag:(. Sa jag var i 6+6 och att det var för litet för att se något. Jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka för de gör egentligen inte VUL föraren efter 8 hela veckor eftersom det är osäkert om man ser hjärtat innan. Men jag har inte mycket hopp kvar. Tycker det verkar som om de flesta ser i vecka 7, så tror mest det är deras rutiner att inte säga något innan även om det inte är troligt att embryot lever. Väntar nu på att börja blöda....

Hoppas hoppas det syns något på torsdag nästa vecka! {#emotions_dlg.flower}
  • Hill01

Ylva12: Åh, jag hoppas verkligen att du får se ett litet tickande hjärta nästa gång!

• MissLis
    Tamara skrev 2014-02-19 10:04:13 följande:
    Har varit på VUL idag på morgonen. Fick se ett tickande hjärta och längden stämde exakt med ägglossningen, 7+2 idag så jag följer veckorna i den faktiska almanackan precis, byter v på måndagar och är i den vecka det är. Läkaren skrev ut lergigan comp mot illamåendet och kräkandet.

Vilken lättnad! Skönt! Och vad roligt för dig!
  • blondinvita

Hej tjejer! Plussade förra veckan, BF 22 Oktober om man går efter ägglossningen (har bara haft 1 mens sen förlossningen så osäker, men veckoindikatorn visar samma, så 5+0 idag) Har en dotter född 1 maj 2013!

Håller alla tummar för att bebis stannar i magen, har ett missfall i bagaget.. har inte fått mycket känningar förutom växtvärk, kväljningar, ett luktsinne som känner ALLT och idag kom tröttheten som ett brev på posten, trött som aldrig förr.. har ni någon facebook grupp?? /

Hej Jonie ;-D

Svar på tråden BF Oktober 2014