• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    mitthemligajag skrev 2014-03-27 18:33:28 följande:
    Köpte idag en dobbler! Bästa jag gjort, efter singoallas ma i damma vecka som mig har jag haft panik! Inbillat mig smärtor och trott bebis var död men icke! Hjärtat hördes ca 5 cm under naveln snett till höger precis som bulan till höger!! Ska använd den med sunt förnuft, ska försöka med 1 gång varannan vecka Max! Men Gud, nu vet jag att mitt pyre lever <3

Oj vad härligt! Är sugen på att skaffa en själv, men ska försöka avstå, annars kom er jag inte att göra annat än att sitta och lyssna på det lilla parets hjärtslag ;)
  • tasirvio

Har surfat mig galen på namnförslag.. Kände på mig innan graviditeten att vårt första barn skulle bli en flicka, men efter att jag blivit gravid har ja drömt två gånger att vi fått en pojke, en kompis till mig har också drömt att jag skulle få en pojke och en annan kompis har redan i misstag börjat prata om "han" då vi diskuterat min graviditet.. Så nu har jag ingen aning längre.. Har några favoriter bland flicknamn; 1. Kiara 2. Amira 3. Novalie och 4. Alicia Men jag tycker pojknamn är betyyyydligt mycke svårare.. Har funderat främst på Luca, Nico, Nicholas och Anton.. Hoppas ju på att en dag ha fått ett av vardera kön, men funderar nu vilka av dessa namn som skulle passa bäst ihop? Vad tycker ni?

• Jempan85

Köpte idag en dobbler! Bästa jag gjort, efter singoallas ma i damma vecka som mig har jag haft panik! Inbillat mig smärtor och trott bebis var död men icke! Hjärtat hördes ca 5 cm under naveln snett till höger precis som bulan till höger!! Ska använd den med sunt förnuft, ska försöka med 1 gång varannan vecka Max! Men Gud, nu vet jag att mitt pyre lever <3

Vilken vecka är du i? Jag försökte nyss för första gången och hörde bara mina egna hjärtslag. Jag tänker att jag kanske har för mycket ljudisolerande fett i vägen. :(
  • kalleankan
    Vad skönt :)
    Det är svårt att hålla sig, jag hörde förra veckan utan problem, men idag när jag skulle lyssna så hörde jag ingenting.. låg säkert i 5 min innan jag gav upp. Tror inte att hjärtat slutat slå, bara att jag inte hittade det.. men ändå känns det jobbigt... Ska försöka hålla mig i alla fall några dagar tills nästa gång Tyst
  • Cynric

Idag har jag varit på inskrivning. Fick rul och läkartid för att prata snitt 16 maj.

• Husmyran

Idag gick jag in i vecka 11+4. Trodde jag. Förra veckan fick jag en mindre blödning men ingen smärta. Barnmorskan rekommenderade att jag skulle ta ledigt och vila. Idag, mer än en vecka senare blöder jag fortfarande lite varje dag. Var in på ultraljud idag via gyn och fick ett mystiskt besked - de såg inget foster. Nu sitter jag här och vet inte om jag är gravid eller inte. Återbesök om en vecka. Tills dess får jag gå i ovisshet. Symtomen finns där- brösten ömmar och jag har gått uppnosig vikt. Världen rasade en smula idag och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom en hel vecka utan att få något riktigt svar.

• Mymmlan

Hörni som köpt doppler, jag är också sugen men hur är det med risker för bebis? är det några risker med att lyssna (mer än att man kanske stressar upp sig om man inte hör något). Det är bara här på fl jag läst om det.

• västkustmamma
    Mymmlan skrev 2014-03-27 21:18:49 följande:
    Hörni som köpt doppler, jag är också sugen men hur är det med risker för bebis? är det några risker med att lyssna (mer än att man kanske stressar upp sig om man inte hör något). Det är bara här på fl jag läst om det.

Det finns studier som bla visar på att fostret kan bli vänsterhänt.

Det kan ju låta fjantigt för vad spelar det för roll liksom

Men faktum är ju att det innebär att det ändå blir en neurologisk påverkan på fostret.

Jag har en doppler, men använder den max 1 ggn/v fram tills jag känner rörelser - sen är den ju helt onödig att använda. Dessutom lyssnar jag bara några sekunder på hjärtslagen sen stänger jag av.

Bäst hade nog varit att inte använda alls, men det är ju upp till var och en.
Svar på tråden BF Oktober 2014