Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-09-08 10:29:09 följande:
    Härligt. Skönt och veta att bebisen växer smile1.gif Jag får bara gå till Bm var tredje vecka, lite tråkigt. Men men man ska vara glad att man är frisk förutom foglossning och dåligt järnvärde.

På tal om dessa sammandragningar, tror de är väldigt vanligt som omföderska och även förvärkar. Men de är inte kul när man knappt kan röra sig utan att magen blir stenhård och någon sätter knivar där nere, känns inte så skönt alls.
    BF 15 oktober
    Jag gick också var tredje vecka tills v 33, nu hår jag varannan ända fram tills bf :)
  • mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-08 15:26:44 följande:

När det gäller graviditeter och barnafödande blir det pinsamt uppenbart hur olika de olika landstingen prioriterar. Och t.o.m. inom olika landsting. Det är ju inte som att grundbehovet skiljer sig åt från kvinna till kvinna, även om individbehovet kan göra det smile4.gif

Min väninnan som fick barn förra veckan gick Varje vecka från vecka 36 här i grannstaden 10 minuter bort :p jag kommer alltid gå varannan
  • mitthemligajag

har sammandragningar med 4 minuters intervaller hela tiden, dom håller i sig ca en halv minut och en mensliknande smärta som

Kommit och gått lite då och då, är de normalt?? Sammandragningarna gör inte ont

• mitthemligajag
    marmik skrev 2014-09-08 20:21:14 följande:
    Hur länge är "hela tiden"? Regelbundna under längre tid hade jag definitivt ringt förlossningen och frågat om.
    Nu har det lugnat sig, hållt på ca2 timmar
  • mitthemligajag

Min väninnas sf mått låg ganska rejält under kurvan hela graviditeten, alltså så pass att dom var oroliga men ut kom en unge på strax över 4 kg! Men de syntes inte utanpå ;)

• mitthemligajag
    Jeaneeettes skrev 2014-09-10 14:37:09 följande:

Idag är det 15 dagar kvar och tiden gåååår så långsamt!

Blir du igångsatt tidigare?? :)
  • mitthemligajag

Alltså förvärkar, hur ont kan dom göra? Mina tår domnar bort.... Mensvärk gånger 20000 och då är jag van vid extrem mensvärk

• mitthemligajag

Stort lycka till för er som snart får se era småttisar!! Hoppas allt går bra

Vi andra får väl stå ut ett tag till! Men nu är de inte många veckor kvar!! V 37 idag! :D

Svar på tråden BF Oktober 2014