-
Hm :p ingen aning, barnmorskan tipsade om dom, men der väl som med allt som har med graviditet att göra, ALLA säger olika om precis allt!marmik skrev 2014-09-18 10:52:02 följande:Har hört från förlossning och bm att de inte är att lita på alls...? -
Men jädra människor det finns, att man vågar vara så respektlös!!!!!ushIrmeline skrev 2014-09-18 16:43:23 följande:Samma här, höll på att börja gråta på pendeln dagen efter valet pga valresultatet.
Och blev väldigt ledsen på pendeln igår över alla ego-människor. Hade precis satt mig efter att ha stått nästan halva vägen mellan Stockholm och Uppsala när det kommer på en äldre man som stapplar fram i gången sökande efter någonstans att sitta (men det är såklart fullt). Jag tänker att någon kommer väl resa sig för honom även om de inte gjorde det för mig, men icke! Så det blev jag, en gravid kvinna i v. 38 som fick göra det. Pinsamt! Blev så arg på alla ego-människor som bara ignorerade honom, nära att tårarna började spruta. Känslor all over the place! -
Ni som har smärtsamma sd, hur känns dom? Jag kan få extrem mensvärkskramp i mage och rygg så jag blir helt svettig... Om dom gör sådär jädra ont, hur ont gör de då sen när allt drar igång på riktigt??? Och jag har väldigt hög smärtgräns
-
Jag vet ju att blödningen jag hade förmodligen var för jag börjat öppna mig, men det är helt oregelbundet, det bara kommer ibland speciellt inatt... Men som läkaren sa, latensfasen kan hålla på en vecka... SuckJennyL88 skrev 2014-09-19 07:49:02 följande:Förlossnings och krystvärkar hanterar vi alla olika och går inte att jämföra med hur vi hanterar "vanlig smärta". Så de kvittar hur hög smärtgräns vi har utan de som hjälper är att andas, försöka vara lugn och olika smärtlindringar såklart

BF 15 oktober -
Har för mig att hon sa två veckor till och med, alltså i latensfas, fast man går ju inte runt med extrema värkar i två veckor, men den kan ha startat! Helt lugnt nu, var i natt... Det är väl kroppen som tränar men herre jisses, måste den gå all in på lite träning heheJennyL88 skrev 2014-09-19 10:10:40 följande:En vecka, oj det låter jobbigt, men då bör man ju ha väldigt oregelbundna och pauser mellan värkarna. Hur går det för dig just nu då?BF 15 oktober -
Morr vilken idiot!!!!Baktakt skrev 2014-09-21 00:18:09 följande:Åhej. Min svärmor tycker synd om sin son som måste sköta det mesta hemmavid och lyssna på mig som har ont av graviditeten. Problem ska man inte låtsas om och allt måste vara trevligt och njutbart. Mig är det inte synd om. Jag ska knipa igen, se glad ut, trots att jag inte kan gå rak pga konstanta sammandragningar och bara tänka på hur ljuvt det är att vara gravid. Det är rätt synd om dottern också som inte längre får vara ensambarn.
Jag vet inte riktigt vem hennes son är, men jag undrar om det är samma person som min man? Jag kniper igen, nickar och håller med iaf. Inte värt att förklara att vi valt att göra det här, att han inte gör allt, utan att vi båda gör vad vi mäktar med efter bästa förmåga. För min del innebär det ibland att bara orka med att vara gravid och ligga utslagen på soffan, medan han t.ex. bygger lego med dottern.
-
Lilla unge där inne gillar nog att skrämma upp oss, vilket hon gjort väääääldigt många gånger under dessa 9 månader... Imorse på bm besöket låg hjärtljuden alldeles för högt så vi fick sätta oss en timme och "lugna ner henne", då blev de lugnare därinne :p
-
Åhhh de är ju så spännande!!! Visst är de än så länge bara 3 stycken som
Fått? :) -
Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p
-
Stort grattis! Hoppas allt gått bra!:)N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.