Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

sandramarlene skrev 2014-09-24 21:34:12 följande:

Diarre har jag haft i en timme nu också :/ mindre kul men hör väl till. Får se om man får sova nått i natt (hoppas inte ;P)

Lycka till!!!:)
  • mitthemligajag

Åh fytusan vaaaa avis jag är!! Alltså allt lycka till sandramarlene!!

Hade också en till blödning igår och två extrema värkar/ sammandragningar inatt som jag vaknade av och trodde jag skulle dö...

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-25 14:06:00 följande:

För 4 timmar sedan kom lilla syster, 50 lång och en matchvikt på 3890 gram. Jag har inte sovit på 32 timmar så nu ska jag försöka sova litegrann. Hon är blå, svullen och helt slående vacker!

Grattis!!!!
  • mitthemligajag
    Jeaneeettes skrev 2014-09-25 12:24:20 följande:

Idag klockab 8:31 kom vår skatt vi är lyckliga som tusan!

Grattis!!:)
  • mitthemligajag
    Sicilien skrev 2014-09-25 15:28:07 följande:

Grattis till era bebbar!

Min lilla prins tittade ut prick 12:00, efter ks. 50 cm 3,8 kg.

Stort grattis :)
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-25 21:27:33 följande:

Tack snälla ni! Ska ta mig tid att skriva förlossningsberättelse när allt sjunkit in <3

phpalp60F95031.jpg

Åh lilla pluttis, va fin!! Hoppas ni mår bra!!
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-26 08:00:42 följande:

En fråga till er som har syskon på förskola, lämnar ni dem när ni går hemma och väntar på fl eller har ni dem hemma? jag har vara tre dagar på jobbet kvar men ingen koll på hur reglerna ser ut. Skulle gärna lämna om det går, orkar inte jaga och underhålla en tvååring just nu...

Samma med de två första veckorna med bebis, brukar man lämna då eller är man hemma hela familjen? Noll koll känner jag!

Jag jobbar på förskola!

När en förälder är hemma gäller hos oss 20 h i veckan, men det beror på kommunen, ser ju att vissa har 15 h i veckan. Men vi har som regel då att barnen går 20 h och får ett mål mat om dagen, dvs lunch så det blir 9-13 mån- fre eller 9-14 mån- tors!

Vid sjukskrivning och en förälder inte klarar av att ta hand om barnet är de ju såklart lite speciellt. När barnet är fött ser vi helst och rekommenderar att hålla syskonet hemma, alternativt kommer 2 korta dagar i veckan första 10 dagarna när båda föräldrarna är hemma. Sedan gäller 20 h i veckan :)
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-26 15:34:26 följande:

Det är skönt att mannen är hemma igen nu, hade varit lite jobbigt om det satt igång när jag var ensam. Men nu fick jag precis höra en annan sak, han ska ha en jobbpartner boende hos oss över BF. Från mån dag innan BF till nån dag efter (3 dagar). Känns inte så kul. Hoppas verkligen inte det drar igång då. Skulle vara jättejobbigt att ha nån främmande hemma då :(

Nej men ush!! Min mamma kommer hem helgen innan och bf helgen (bor 8 h bort) och vi har till och med kommit fram till ett nej för min mamma, hon och hennes man får bo på hotell dom två helgerna :p skulle absolut inte tyckt det var okej, undra om kollegan själv tycker det är okej??
  • mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-27 07:56:27 följande:

Haft sd hela natten. Inte förverkar alltså, ingen latensfas. Bara en överdjävligt jobbig livmoder. Helt slut idag :-/

Ush dom här jäkla sammandragningarna. Kroppen blir verkligen helt slut, allt blir jobbigt, som att man sprungit hundra mil...
Svar på tråden BF Oktober 2014