BF Oktober 2014
Om det är någon som va intresserad av min förlossningsberättelse så kan ni gå in på min blogg via länken och läsa där :) sandeepistol.blogg.se/2014/september/hipphapp-vilken-fodelsedag-det-vart.html
Om det är någon som va intresserad av min förlossningsberättelse så kan ni gå in på min blogg via länken och läsa där :) sandeepistol.blogg.se/2014/september/hipphapp-vilken-fodelsedag-det-vart.html
Vi tecknade trygghansas gravid extra försäkring, pratade med min kompis som fick barn för någon vecka sedan och dom kunde dra nytta av den på väldigt många plan, den kostar 1000 och dagen efter
Hon ringde gjorde dom en utbetalning på nästan 7000, för en inre spricka och 3 dagar på sjukhus :p
Har ingen gravidförsäkring denna gång, för sent att teckna nu? Täcker den förlossning också? Tänkte annars teckna barnförsäkring så snart barnet är fött.
Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det

Det blev en septemberbebis iaf!! 19.21 idag kom William till världen!
3715g och 51 lång. Min tredje fl och den första utan smärtlindring, fy fan säger jag!!!
Men nu är han här!!
Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)
Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...
De som är så drygt med alla dessa husmorsknep är ju att det krävs såna extrema mängder av allt :p 3 färdknäppar på varandra för att det ska motsvara den absolut minsta dosen oxytocin (tror jag det hette), och 8 ananaser inom 1 timme. Det är nog bara att vänta... Tyvärr