Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

Vi tecknade trygghansas gravid extra försäkring, pratade med min kompis som fick barn för någon vecka sedan och dom kunde dra nytta av den på väldigt många plan, den kostar 1000 och dagen efter

Hon ringde gjorde dom en utbetalning på nästan 7000, för en inre spricka och 3 dagar på sjukhus :p

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-29 08:28:10 följande:

Har ingen gravidförsäkring denna gång, för sent att teckna nu? Täcker den förlossning också? Tänkte annars teckna barnförsäkring så snart barnet är fött.

Vi tecknade igår och de gick bra, 8 dagar till bf! Ja den täcker typ alla skador hos både mamma och barn, läs på hemsidan, trygghansas försäkring täcker mest iaf
  • mitthemligajag
    Aftonstjärna skrev 2014-09-29 12:38:22 följande:

Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det Skrattande 

bf 23 oktober
    Absolut inte!! Är så trött på detta att jag säger att det får bli adoption vid barn nr 2! Ändå mår jag nog helt okej, ont i ryggen, sjukt dryga sammandragningar, blödningar och det ilar och sticks mellan benen som tusan emellanåt men det är väl vanliga krämpor, försöker hålla igång så mkt jag kan och så har jag ju inget att jämföra med då detta är första... Men trött på detta är jag, vill bara ha ut henne nu! 8 dagar till bf
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:02:28 följande:
    Var helt ok för mig för tre veckor sen också, men nu har det blivit mycket värre. Dessutom är jag förkyld, pendlar och jobbar ff. Åker hemifrån 07, hemma igen kl. 18. Sen en tvååring hemma... V. 39+3 idag, en dag kvar att jobba, tre till BF.

Sover helkasst och hinner absolut inte vila det minsta på vardagar. Dessutom har foglossningen, ilningarna, nerver i kläm och en sjuk svullnad kommit sen helgen. Nu räcker det! Kanske om jag får vila orkar jag lite till ;)
    Bra gjort att orka jobba!! Verkligen!
  • mitthemligajag
    Aftonstjärna skrev 2014-09-30 09:18:14 följande:
    Min man blev också förkyld i helgen och jag sade att det är bra att han är sjuk nu för om några veckor är det jag som är i huvudrollen då det gäller att ha ont!

Du har väl sett den här, på tal om döende förkylda män? Man cold Skrattande

bf 23 oktober
    Haha va klockrent!
  • mitthemligajag
    Mrs West skrev 2014-09-30 22:45:37 följande:

Det blev en septemberbebis iaf!! 19.21 idag kom William till världen!

3715g och 51 lång. Min tredje fl och den första utan smärtlindring, fy fan säger jag!!!

Men nu är han här!!

Stort grattis!!
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-10-01 15:42:13 följande:

Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)

Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...

Otroligt skönt! 6 dagar till bf :D
  • mitthemligajag

De som är så drygt med alla dessa husmorsknep är ju att det krävs såna extrema mängder av allt :p 3 färdknäppar på varandra för att det ska motsvara den absolut minsta dosen oxytocin (tror jag det hette), och 8 ananaser inom 1 timme. Det är nog bara att vänta... Tyvärr

• mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-10-02 17:26:26 följande:
    Jag vet jag lär få vänta :) Men värt ett försök eller hur? ananas är ju hur gott som helst med. men kommer ju inte trycka i mig 8 haha :)
    Ja jag ska inte säga ngt, har tryckt i mig tre st ;) dock under en vecka haha, har druckit hallonbladste några gånger pckså tills de rann ut i sanden, och så har vi färdknäppt också ;) tyvärr hjälpte inget! Just de! Så fick jag en flaska av något fruktansvärt äckligt, kallat mirakeldrycken! Hon tvingade i mig nästan en liter för att hon ville ha ut ungen medens hon var på hemmaplan.... Men nä haha, inget fungerar
Svar på tråden BF Oktober 2014