• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-04-10 23:16:11 följande:
    Välkommen nya! Det plockar på Vi blir många!

Angående kön och kläder, jag tycker naturligtvis det är upp till var och en att kolla eller inte! Oavsett om det är för anknytning, shopping eller ren nyfikenhet Lägger ingen värdering alls i det men detta med hur man väljer kläder och gör kön fascinerar mig! Där av frågan.
    Det tråkiga är ju att affärerna lägger fram kläderna enligt kön, skulle vara så mycket roligare att shoppa om kläderna hängde mer fördomslöst. Därför gillar jag att handla på loppis, där får man tänka själv! Värst är det ändå att barnstorlekarna i de vanliga kedjorna typ h&m och lindex tar slut jättetidigit. Min stora tjej, som är lång till växten, var 6 år när vi var tvungna att gå till tonårssidan där alla kläder var lila, grå och svarta och slimmade. Hon kunde inte förstå varför det inte fanns bamsekläder i hennes strl, precis när hon lärt sig läsa själv och älskade Bamse!
  • MrsGalotti
    Aftonstjärna skrev 2014-04-11 08:16:55 följande:
    Det tråkiga är ju att affärerna lägger fram kläderna enligt kön, skulle vara så mycket roligare att shoppa om kläderna hängde mer fördomslöst. Därför gillar jag att handla på loppis, där får man tänka själv! Värst är det ändå att barnstorlekarna i de vanliga kedjorna typ h&m och lindex tar slut jättetidigit. Min stora tjej, som är lång till växten, var 6 år när vi var tvungna att gå till tonårssidan där alla kläder var lila, grå och svarta och slimmade. Hon kunde inte förstå varför det inte fanns bamsekläder i hennes strl, precis när hon lärt sig läsa själv och älskade Bamse!
    Det är precis det jag menar. Skulle också vilja se mer  blandat på butikerna.
    Synd med storlekarna...
  • JennyL88

Hej alla glada gravida. Jenny är namnet. Jag väntar vårt andra barn i oktober. Har en dotter som är 1.5år. Igår vad vi och gjorde kub-ul, var en frisk och fin bebis som sprattlade runt hela tiden. Är underbart att se. Växer era magar? Jag har redan fått en liten bula i vecka 14. Kram Jenny

BF 15 oktober
  • kohler12

igår va jag på sjukhuset hela kvällen har gått med obehandlad urininfektion i 3 v ungefär

jag sökte vård på vårdcentralen här jag bor då tog dem urinprov o det visade bakterier o läkaren skulle skicka detta på odling men jag fick reda på att det gjorde han aldrig o han ringde aldrig heller som han lovade det som gör att jag fick reda på detta va att Gynmottagningen såg i datorn att inga odlingar är skickade

så jag gick med det obehandlat o så arg jag blev men för 3 dagar sen så började problemet igen men ännu värre då jag kom in till akuten igår så visade det sig njurbäckeninflammation o urininfektion fick medicin 

Är i  v 13+4 idag känner hur det sprattlar emellanåt jättehärligt

• Mymmlan

Aftonstjärna och MrsGalotti, håller helt med er. Blir tokig på barnklädesavdelningarna!! Men brukar plocka lite från varje. Lindex gillar jag för de har endel sköna modeller, hm blir det nästan aldrig faktiskt.

• Irmeline

Hej, hur går det för er tjejer? V. 16 idag för mig, en månad till RUL. De flesta borde väl nått v.12 snart? Inte långt till vi alla passerat trimester 1! :)

• Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-04-11 23:20:20 följande:

Aftonstjärna och MrsGalotti, håller helt med er. Blir tokig på barnklädesavdelningarna!! Men brukar plocka lite från varje. Lindex gillar jag för de har endel sköna modeller, hm blir det nästan aldrig faktiskt.

Samma här, gillar lindex även om vissa saker är lite väl könssterotypa. Handlar både tjejkläder och killkläder till dottern, men mer och mer från tjejavdelningen. Hon är rätt lång och smal så killkläderna blir ofta väldigt breda och många byxor ramlar ner i midjan.

Annars gillar jag pop, men de är rätt dyra tycker jag så det blir mest funktionsplagg som känns lite viktigare med kvaliteten, vanliga inomhuskläder kör vi mest lindex :)
  • kohler12
    Irmeline skrev 2014-04-12 14:27:24 följande:
    Hej, hur går det för er tjejer? V. 16 idag för mig, en månad till RUL. De flesta borde väl nått v.12 snart? Inte långt till vi alla passerat trimester 1! :)
    jag är i v13+5 o är i andra trimestern :)

här går det kanon
  • Lillium

Samma här, 15+0 idag och bara 3 veckor kvar till rul börjar få en liten mage nu och illamåendet är borta så det känns väldigt bra just nu.
  • Tamara

14+6 idag. Har RUL 15 maj, det är ju en evighet dit... Mår fortfarande illa, men bara en kräka hittills denna vecka. Har en riktig gravidkula
Svar på tråden BF Oktober 2014